12.10.12

Knjiga sjenki

U prethodnom postu sam govorila o ritualnom oruđu, ali sam izostavila jedan važni pojam kako bih mu posvetila posebnu pažnju u ovom postu. Naime, wicca nema nikakav oblik zajedničkih svetih spisa, kao što sam već napomenula. Svakom pojedincu se daje sloboda da kroji svoja moralna načela prema sebi i da svjesno i odgovorno postupa. Pravila, u konvencionalnom smislu, nema.

Pošto je pojedincu data ovolika sloboda, svatko za sebe radi svoju vlastitu "svetu knjigu". U wicci se ona naziva knjiga sjenki (eng. Boof of Shadows, ili skraćeno BoS). Postoji nekoliko teorija o tome odakle je potekao naziv, ali je sigurno da ga je uveo Gerald Gardner, otac wicce. Jedna od teorija koju je podržavala Doreen Valiente je ta da je ime došlo od istoimenoga starog priručnika na sanskrtu koji govori o tehnici proricanja prema duljini sjene osobe. 

Naravno da je danas najpoznatija knjiga sjenki ona koja je pripadala Geraldu Gardneru.

Čemu zapravo služi knjiga sjenki?
Ovo će biti jedna vrsta dnevnika, ali ne morate pisati u njoj svaki dan već po potrebi. Ovdje će biti sve informacije koje su vama korisne u prakticiranju umijeća (ja, na primjer, zapisujem samo one stvari koje nemam u knjigama ili za koje znam da ću teško opet naći). Ovo će biti vaše i ničije više, a preporuča se da nitko drugi nema pristup ovoj knjizi osim vas samih (osim, naravno, ako niste u kovenu i imate zajedničku knjigu sjenki koju ćete, u tom slučaju, dijeliti s ostalom članovima po dogovoru). Upravo zbog toga što je ona samo vaša, možete u nju pisati što god želite i kako god želite pa čak je i napraviti da potpuno odgovara vašem ukusu. 

Preporučam svakako napraviti nekakvu naslovnicu (pa makar to bilo samo nešto što će je čini baš vašom, npr. vaši astrološki simboli, vaše ime - bilo pravo ili "vještičje" - u nekom pismu, neki crtež itd.) i na kraju ostaviti nekoliko stranica za kazalo. Ja sam svoje napravila u tablicama kojima sam pridružila slova tako da pod slovo S imam zabilježene snove i njihove analize, pod R zapisane rituale i tako dalje. Vi, naravno, ne morate imati takav sistem, ali je jako praktičan da se ne morate puno mučiti oko traženja kasnije kada se nakupi materijala.

Unutra možete pisati informacije o sabatima, prikladne rituale za sabate i ezbate pa i magijske rituale koje ste izveli/planirate izvoditi. Ako se bavite kojom tehnikom proricanja, možete unutra bilježiti nova otkrića vezana uz to i zapisivati rezultate. Lijepo je voditi i računa u svojim snovima. Ja svoje zapisujem i analiziram u svojoj knjizi sjenki, makar neki preferiraju imati posebnu knjigu za snove. Ako ste pak zaljubljenik u bilje i kristale poput mene onda možete unutra voditi zabilješke i o tome. Uz sve ovo predlažem i da napravite tu i tamo koju tablicu korespondencija na koje ćete nailaziti u mnogim knjigama (a neke ću i ja objavljivati u kasnijim postovima) jer zaista znaju pomoći u magijskim i ritualnim radovima i sačuvati vam vremena (nećete morati kopati po pustim knjigama nego lijepo otvoriti to mjesto u knjizi sjenki i eto ga!).

Ako ste posebno skloni nekom panteonu, možete napraviti popis božanstava kako bi se mogli podsjetiti ponekad na njih. 

No ne morate samo prepisivati! Naravno da možete pisati i vlastite eseje i razmišljanja unutra. No, ova knjiga prvenstveno služi bilježenju rituala koje ste radili/ćete raditi. Ovo je vaša privatna "sveta knjiga" na koju ćete se moći osloniti kada vam je potrebno.

Što se tiče izgleda, formata i slično, to sve ovisi o vama. Možete imati potpuno mali format, tipični A4 format ili bilo koji drugi koji vam odgovara. Ne preporuča se pisanje BoSa na računalu jer se ručnim pisanjem unosi više energije, a kao kod bilo čega, što više energije unosite u to, to će čin/predmet biti jači, ali toliko ćete više dobiti i zauzvrat. No, osjećam se obvezanom reći da sve više i više ljudi zaista piše svoju knjigu sjenki na računalu jer je praktičnije od pisane verzije po pitanju pisanja koje ide brže, umetanja fotografija, nalaženja stvari, ali, dijeljenja s drugima itd. A da ne spominjem koji je blagoslov za one koji imaju loš rukopis! Ako se odlučite na ovu opciju, uvijek imajte rezervu negdje sačuvanu jer se nikada ne zna kada vam se računalo može pokvariti. 


Neki smatraju da je jako praktično imati nekakvu fasciklu u kojoj se mogu naknadno dodavati papiri, a time i premještati. Moja prva knjiga sjenki je bila najobičnija deblja teka koju sam kupila u kopirni  Imala je plave korice (jer mi je plava boja omiljena i ima važnu simboliku) te sam sama dizajnirala naslovnicu po svom ukusu. 
Novu knjigu sjenki sam sama napravila tehnikom koju možete sami proučiti na ovom linku.

Tehnika se pokazala uspješnom, kao što i sami možete vidjeti prema predloženoj slici. Kasnije sam drukčije namjestila vrpcu tako da povezuje samo središnje dvije rupe tako da se teka može otvoriti u potpunosti, no za početak možete sami proučiti vodič i vidjeti koji vam način odgovara.

Ukrasne papire i ljepenku (deblji karton) sam našla u obližnjem art shopu, a vrpcu u lokalnoj pozamanteriji. Sve ostalo možete naći u papirnicama tako da zaista nije problematično ovo napraviti. Potrebno je samo malo strpljenja i vremena, a dobit ćete na kraju prekrasnu, posebnu teku kojom ćete se moći ponositi svaki put kada je otvorite. 

Obično ljudi misle da knjiga sjenki mora biti crna debela knjiga uvezana kožom, ali zaista nije tako. Naravno, ako vi preferirate crnu boju, možete imati i crne korice...nitko vam to neće braniti. Samo pripazite da ona bude jedinstvena. 

Predlažem da sve u njoj pišete/crtate ručno (dakle bez fotokopija i računalnih ispisa po mogućnosti) jer ćete time najviše energije unijeti u nju, ali opet bi sve trebalo biti čitko pošto ćete iz nje možda čitati tijekom rituala (a slaba rasvjeta uz plamen svijeće već samo od sebe otežava čitanje i bez da imate neuredan rukopis). 

Ovdje zaista nemam nešto previše pisati jer sve ovisi o vama. Zato vi možete meni pisati o vašim uspješnim izradama vlastite knjige sjenki (ili ako ste se ipak odlučili na drugu varijantu  o uspješnom pronalasku već gotove "knjige sjenki" tj. teke) i o tome kako je malo po malo punite korisnim informacijama :D 

Ne zaboravite je posvetiti u sklopu nekog rituala jer će je upravo ovaj čini učiniti vama svetom. On od tada više nije obični dnevnik ili neka školska teka koju ste kupili u knjižari, pa niti čak samo vaših ruku djelo (ako ste se odlučili na ručnu izradu) već postaje nešto puno više; ona postaje vaš kontakt s Bogom i Božicom, simbol vaše predanosti Umijeću i kolekcija svih saznanja koje ste do sada stekli. Ne zaboravite da će uvijek biti praznih stranica koje će vas čekati da ih ispunite novim znanjima. Stoga je ovo još jedan poticaj za daljnje učenje i osobni razvoju!

Neka vas sreća prati cijelim putem!
Do sljedećeg puta,
vaša Witch's Cat

24 komentara:

  1. Jel mogu da uzmem svesku A4 formata tvrde korice ? i onda da je ukoričim crnim papirom i da nacrtam pentagram? mze tako mislim tek sam pocetnik ^^

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tvoja knjiga sjenki može izgledati kako god hoćeš! :) ako želiš da bude crna, neka bude crna. Osobno mi to nije najdraža opcija naprosto jer je previše stereotipno, ali ako tebi tako odgovara, onda super!

      Izbriši
  2. Moguli krug otvoriti u svojim mislima ali ipak da to upali

    OdgovoriIzbriši
  3. Obično je otvaranje kuge u mislima samo jedan dio cijelog tog procesa. Po tom pitanju variraju mišljenja. Moje je mišljenje da bi se krug mogao otvoriti samo putem vizualizacije jedino ako je ta vizualizacija jaka i ako imate već dosta prakse u tome.
    Savjetujem vam da pročitate sljedeći post; možda vam pojasni neke stvari. :)

    http://vjesticji-ormar.blogspot.com/2013/12/minimalisticki-rituali-devocijske-i.html

    OdgovoriIzbriši
  4. Mogu li ja koristiti magiju bez otvaranja kruga jer bas nemam prijatelja koji bi htjeli biti samnom u krugu i jel postoji neka magija da mogu pomcati stvari

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Krug se ne mora otvarati u grupi. Mnogo ljudi radi rituale sami. I da, možete koristiti magiju bez otvaranja kruga, ali se ne preporuča.
      Koliko mi je poznato, ne postoji nikakav oblik magije koji može pomicati predmete.

      Izbriši
    2. Otvorio sam krug i sto sad koje su čarolije da koriste a da su lagane mislim nek koje nizu teske za izvoditi jel mozda znas neke molim te i da kada sam jucer otvorio krug i kasnije otisao spavati cuo sam neko lupanje kao da neko udara po tipkovnici jeli to los znak ili plizz odgovori

      Izbriši
    3. Ne želim zvučati bezobrazno, ali čini mi se da ne znate što radite. Stoga vam je moja preporuka da prvo barem teoriju DOBRO proučite prije nego krenete išta raditi u praksi. Ovo kažem jer niste ZATVORILI krug (što je jako važno) i zato što ni sami ne znate što biste radili u krugu. Mislim da bi bilo bolje za vas da najprije razmislite o tome zašto se želite baviti magijom (definirajte svoju namjeru!), da dobro razjasnite neke stvari u vlastitom umu (što je magija, kakvu vrstu magiju želite prakticirati itd.) i savladate teoriju. Ja vam ne mogu reći što trebate raditi. Ali vas barem mogu upozoriti da se dobro informirate i razmislite o tome što radite.

      Izbriši
  5. Evo posto sam ja ova nova djevojka u jednom gradu zelim nauciti magijju otvorila sam krugi sve napravila kako treba e pa te sad zelim pitat sto dalje i posto sam sama u krugu kako da podignem energiu u krugu hvala unaprijed

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na to pitanje vam ne mogu odgovoriti u jednom komentaru. Ako imate dileme po pitanju kako se rituali izvode (barem u wicci) tj. kojim redoslijedom što ide, onda možete pogledati sekciju "Rituali" na blogu:
      http://vjesticji-ormar.blogspot.com/p/rituali.html

      U slučaju da ne znate što biste radili po pitanju SADRŽAJA unutar kruga, tu vam zaista ne mogu pomoći. Sami biste trebali znati zašto radite neki ritual. Nitko vam drugi to ne može reći. Također bih vam preporučila da se ne bavite magijom ako ne znate koji vam je konačni cilj jer u protivnome ona nema smisli. Naime, magija je projektiranje energije prema nekom cilju s točno određenom namjerom. Ako nemate namjeru ni cilj onda šaljete energiju u prazno. To naprosto nema smisla.

      Izbriši
  6. Najveci mi je cilj al mislim da ispadam,smijesna da mogu,na svijeci saama upaliti vatru jeli to uopce moguce

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bojim se da to nije moguće osim eventualno u sklopu nekog mađioničarskog trika. Također, ako vam je to najveći cilj, onda vam savjetujem da još dobro proučite magiju prije nego što se njome počnete baviti. Zaista ne želim biti bezobrazna, ali magija bi trebala postizati puno dublje promjene od toga. I vjerujte mi, savjeti koji vam dajem su dobronamjerni. Ne želim da gubite vrijeme pokušavajući upaliti svijeću pomoću magije niti želim da počnete raditi magiju i da vam nešto pođe krivo. Naposljetku, svako djelo ima i svoje posljedice.

      Izbriši
  7. postojil neka magija ili nešto da mi pomogne oko učenja i u skoli

    OdgovoriIzbriši
  8. Molim vas mozete vi reci kako da podignem energiju posto sam sam u krugu

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To je nešto teže za postići kada čovjek radi sam, ali vrijedi ista stvar kao i za grupne rituale - pjevanje (pogotovo mantre), plesanje i glazba u svakom obliku (bez obzira pjeva li se, svira, pljeska rukama itd.) diže energiju. Vizualizacija također može pomoći u tome (npr. vizualiziranje stošca moći), ali ostalo ćete morati sami eksperimentirati. :)

      Izbriši
  9. http://www.bitno.net/vjera/kako-otvaramo-vrata-zloduhu-kako-dolazi-opsjednuca/ jako je zanimljivo svi procutajte

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala vam na zanimljivom članku, ali zaista ne vidim kako se ovo može odnositi na paganizam. Zapravo sam pola paragrafa trebala preskočiti jer su sadržavali groteskne opise raznoraznih gnjusnih situacija koje nisu u mojoj prirodi, a sigurno nisu ni na kraj pameti bilo kojem paganu.

      Također, Crkva će uvijek imati stajališta koja su uvjetovana njihovim svetim spisima, ali problem je u tome što je takva priča jednostrana i što se ni ne spominje druga strana priče. Primjerice, jasno mi je da je štovanje ikojeg božanstva osim "kršćanskoga" Boga kršćanima grijeh, ali što je s onima koji nisu kršćani? Je li isto "pravilo" vrijedi za njih? Mišljenja sam da ne postoji jedan pravi, ili istinski put. Svatko nalazi put koji njemu odgovara u životu (kao što, primjerice, svatko određuje svoju profesiju). Meni je samo važno da se ne nanosi ikakva šteta ni sebi ni drugim bićima oko sebe u takvom procesu. Zapravo se pokušavam ovoga držati ne samo u religijskom kontekstu već u svakom aspektu svog života. Teško je raspravljati o ovim temama jer zahtijevaju produbljeni filozofski (prvenstveno etički) pristup i detaljno razmatranje društvenih konvencija (koje se I TE KAKO mogu razlikovati od nacije do nacije, a pogotovo od vjere do vjere).

      Izbriši
  10. Privet, mene zanima u vezi kruga, naći sve se pripremi i onda se krug diže, kad se digne onda se on otvara i priziva se šta ko želi, kad se završi sile odlaze i krug se zatvara i vraća u zemlju ili šalje u svemir kako bi se ostvarile želje ili carolije, tako ide ili? A rituale i to znam,nego to za krug dal to tako ide? A otvara se s nožem onim, pošto proucavam 3 dana magiju neznam kako Se zovu svi predmeti..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moja ti je preporuka da sacekas neko vrijeme da naucis prvo teoriju jer mozes napraviti gresku i da te sile te ozbiljno povrijede.......

      Izbriši
  11. pozdrav mogu zamoliti za mlo informacija o kristalima te mineralima u samom krigu,,,hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Malo je preopširno pitanje. Možete li dati neka potpitanja kao orijentir? Zaista ne znam odakle bih krenula po pitanju ove teme. Za sada jedino mogu reći da se određeni kristali koriste u određene magijske svrhe te da određeni sabati (pa tako i ezbati) imaju odgovarajuće kristale koji mogu biti lijep dodatak krugu. Ali za puni odgovor biste trebali proučiti značenje svakog sabata/ezbata/magijskog rituala zasebno i značenja različitih kristala/minerala zasebno iako dosta tablica korespondenci možete naći u knjigama i na internetu.

      Preporučam knjigu Scotta Cunninghama "Crystal, Gem and Metal Magic" za općenito znanje o kristalima:
      https://drive.google.com/file/d/0B1OAAcuDKlLzT0VyY25ud0ZkTkE/view?usp=sharing

      A po raznoraznim knjigama koje se tiču osnova paganske/wiccanske ritualne prakse možete naći neke tablice korespondenci kako minerala, tako i boja, dana u tjednu/mjesecu, doba dana, faza Mjeseca, Sunca itd.

      Izbriši
  12. Pozdrav.
    Početnik sam i pročitao sam jako mnogo teorije i imam jedno pitanje za Vas. Zanima me da li čovjek magijom može poboljšati kvalitet svog života (vratiti voljenu osobu, riješiti zdravstvene probleme i sl.).?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam bas mnogo upucena u magiju ali je izucavam i u tome mi pomaze vecina sajtova na netu mozes probati da ukucas cini i carolije pojavice ti se link udji u njega i onda pregledaj sve njihove stranice oni imaju razne carolije i napitke za ljubav,novac.Ja to nebih bas preporucila da koristis magiju samo zbog ljubavi i novca ali ako zelis niko ti ne brani

      Izbriši
  13. Da li Mozetr da mi kazetr kako da pomerim casu Ili bilo sto plizzz odg mi

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.