12.5.13

Zobeni kolač

Po prvi put radim uopće sa zobi, ali mi se kolač činio jako zdravim pa nisam mogla odoljeti a da ne probam. :D Originalni recept sam našla na blogu My Moonlit Path pa vam donosim zapravo samo prijevod i vlastite dojmove. :)

Zobeni kolač s preljevom od kokosa i oraha


Potrebno je:

Za kolač:

  • 1 čaša zobi (možete kupiti u dm-a ili u bilo kojem dućanu zdrave hrane)
  • 1 1/2 čaša kipuće vode
  • 1 čaša smeđeg šećera
  • 1 čaša bijelog šećera (ja sam smanjila na pola čaše)
  • 1/2 (pola) čaše masti
  • 2 jaja
  • 1 1/2 čaše brašna (glatkog)
  • 1 žličica mineralne vode (to sam od oka stavila)
  • 1/2 žličice soli (prstohvat)
  • 1 žličica praška za pecivo (ja sam stavila 1 jušnu žlicu da se malo više digne kolač)
  • 1 žličica cimeta (i toga sam više stavila jer obožavam taj miris)

Za preljev:

  • 6 žlica masla
  • 1/4 čaše kratko prokuhanog mlijeka
  • 1 čaša smeđeg šećera
  • 1/2 čaše kokosa (kupila sam ga već u kesici)
  • 1/2 čaše nasjeckanih oraha
  • 1 žličica vanilije (ja sam koristila vanilijin ekstrakt)

Priprema:

Kolača:

  1. Zagrijte pećnicu na 175°C.
  2. Zob prelijte kipućom vodom i izmiješajte malo. Pustite da odstoji 20 minuta sa strane (ja sam pustila između 10 i 15 minuta jer je zob već upila vodu).
  3. U zdjeli izmiješajte smeđi i bijeli šećer, mast i jaja (ja sam radila mikserom).
  4. Dodajte zob (nakon što je odstajala) prethodnoj smjesi i izmiješajte ponovno sve skupa.
  5. Umiješajte ostale sastojke (brašno, mineralna voda, sol, prašak za pecivo i cimet) u smjesu. Ja vam preporučujem miješati kuhačom zbog brašna.
  6. Papirom za pečenje obložite tepsiju veličine cca. 33x22cm (moja je bila 38x28cm) i ulijte smjesu.
  7. Pecite 35-40 minuta (meni je bilo dovoljno 35).

Preljeva:

  1. Kratko prokuhajte mlijeko.
  2. U manjem loncu otopite maslo i umiješajte šećer i prethodno zagrijano mlijeko.
  3. Kuhajte ovo sve skupa dok se ne pojave balončići i onda maknite s vatre.
  4. Isjeckajte orahe (ja ih nisam sjeckala nego sam ih zamotala u prozirnu foliju i tukla čekićem za meso, što je puno brže i ima se manje za čistiti poslije).
  5. Dodajte u prethodnu smjesu isjeckane/tučene orahe, kokos i vaniliju te izmiješajte.
  6. Kada se kolač malo ohladi prelijte ga ovom smjesom i poslužite obitelji i prijateljima. :D Režite kako vas je god volja...ja sam na trakice jer mi je ispao nešto plići pa je baš onako fino za gricnuti kada vam dođe. :)

Nadam se da ćete uživati u kolaču jer ja definitivno jesam :D

Prijatno i pisat ću vam opet uskoro,
vaša Witch's Cat

1 komentar:

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.