Pogledajte na čas sliku na početku ovoga posta. Ako ste paganin, vjerojatno ste čuli izraz "Pomoliti ću se za tebe" barem jednom, i vjerojatno vam je djelovao iritantno, ili ponižavajuće. Također, moguće je da ste razmišljali o tome da napravite neku bajalicu za nečiju dobrobit (ili ste to već napravili). Ako ste kršćanin, možda smatrate da je magija grešna. Kako god bilo, moguće je da ćete ovu sliku gledati ne drukčiji način do kraja ovoga posta. :)
Broj razgovora koje sam vodila o molitvi i magiji/vještičarstvu je bezbrojan. Većina mojih bliskih prijatelja su revni katolici i obožavam s njima razgovarati o religiji jer su mi upravo ti razgovori dokaz da još postoji vjerska tolerancija. Jedan od ovih razgovora me potaknuo da napišem post o mogućim sličnostima između molitve i magije.
Naišla sam na više definicija molitve. Većina ih se vrti oko iste misli - komunikacije s Božanskim. Molitvu se definiralo kao riječi koje se govori kada se moli Bogu/višem biću/bogovima, kao govor (poput molbe) upućenu Bogu, ili nekom božanstvu u obliku riječi/misli, ustanovljeni red riječi koji se koristi pri molitvi, kao iskrenu molbu/želju, čin/praksu moljenja Bogu/božanstvu i tako dalje.
U svom prijašnjem postu o magiji sam navela više definicija magije prema nekolicini istaknuti paganskih/okultnih autora i praktičara:
"Magija je umijeće i znanost o uzrokovanju promjene da se desi u skladu s voljom." - Aleister Crowley
"Magija je projekcija prirodnih energija kako bi se proizveli željeni efekti." - Scott Cunningham
"Mi ne utječemo na sudbinu našim magijskim aktivnostima, mi utječemo na nas same; mi pojačavamo one aspekte naše prirode koji su naklonjeni silama koje zazivamo." - Dion Fortune
"Magija je kada učinimo da se nešto desi, a da ste htjeli da se to desi." - Raymond Buckland
"Magijski rad uključuje transformaciju, a prva transformacija je pomak percepcije." - Marion Weinstein
"Magija je umijeće djelovanja na promjene savjesno i sa htijenjem." - William Butler
U osnovi, magija se vrti oko slanja poruka u univerzum putem riječi, energije i djela, odnosno oko komunikacije s univerzumom.
Eh sada, mogli biste reći da Bog i univerzum nisu jedna te ista stvar. Pa za dobar broj ljudi i jesu. Čak i ako nisu isti, onda su slični u nekim aspektima. Mnogi pagani vide Boga i Božicu kao arhetipe prije nego zbiljske entitete. Neki ih vide kao stvaralačke snage univerzuma. Mnogi kršćani također ne percipiraju Boga kao bradatog starca koji živi na nebu. Zapravo, ljudi s kojima sam ja razgovarala o ovome ga percipiraju kao stvaralački entitet. Hoće li Bog, iz kršćanske perspektive, biti prisutan u univerzumu i svemu unutar njega, ili biti "iznad" svega postojećeg varira od pojedinca do pojedinca. Odnosno, ovo ovisi o tome vidi li pojedinac Boga kao imanentnog, ili transcendentnog. Samo bih htjela istaknuti da Biblija na nekim mjestima tvrdi da je Bog imanentan, a na drugima da je transcendentan. Stoga će kršćani imati drukčije percepcije Boga, kao što Pagani imaju drukčije percepciju Boga i Božice.
Ali što ako naprosto kažemo "Božansko" umjesto "Bog/Božica/Univerzum"? Pa onda bi i magija i molitva bili bazirani na komunikaciji s Božanskim! Ovo komplicira stvari, zar ne?
Osobno vjerujem da se riječi "magija" i "molitva" odnose na istu stvar, samo da imaju drukčiji konotacije te da se razlikuju u pristupu. Čak se i termini "invokacija" (uzivanje) i "evokacija" (prizivanje) mogu usporediti s molitvom i magijom. Samo da pojasnim, invokacija je čin uzivanja božanstva/entiteta (prihvaćanja/pozivanja) nekog entiteta u tijelo pojedinca. Evokacija je naprosto čin pozivanja božanstva/entiteta u nečiju blizinu (ne u samu osobu!). Onda, koja je osnova za usporedbu svih ovih pojmova? Komunikacija i kontakt s Božanskim.
Kada se osoba moli, ona se obraća Božanskome riječima. Ponekad je uključena i određena radnja poput brojanja zrnaca na krunici. Ove riječi se mogu reći spontano, ili ih se može naučiti na pamet. Iako mnogo kršćana ovo ne shvaća, molitve koje se uče na pamet i koje se ponavljaju su namijenjene da pojedinca uvuku u stanje transa. Ovo postiže bilo kakva repeticija i monotonija. Šamani koriste monotone i repetitivne bubnjarske ritmove kako bi postigli trans, pagani često koriste mantre i tako dalje. Repeticija i monotonija su ključni za trans. U ovom slučaju, trans je samo jedan put do Božanskoga. Također, osoba koja se moli ne odašilje samo riječi; ona također odašilje energiju i namjere. Kada se osoba moli, radi to s određenom namjerom, bilo da je namjera zamoliti pomoć oko nekog problema, oko zdravlja i bilo što drugo.
Kada osoba izvodi magiju, ona također treba imati određenu namjeru i biti spremna uložiti vremena i energije u proces. Magija je jako opširni pojam koji može implicirati da osoba izgovara riječi, izvodi radnje, ili naprotiv ne govori/ne radi ništa već samo projicira misli/energiju prema Božanskom. Usput rečeno, molitve se također mogu odaslati u obliku misli.
Jedina razlika između magije i molitve jest stav koji osoba može/ne mora imati. Mnogi kršćani ne komuniciraju direktno s Bogom kada se mole (npr. obraćaju se Isusu/nekom svecu/Papi itd. i mole njih da prenesu molitvu Bogu). No, neki kršćani ne dijele ovaj "pasivni" stav. Vjerujem da na ovo znatno utječe odgoj pojedinca, doktrina, a moguće i vjerovanje u predodređenost, što je prilično rasprostranjeno među kršćanima.
S druge strane, pagani ne vjeruju u predodređenost. Mi vjerujemo da imamo moć oblikovati vlastitu budućnost i da to čini svakog trenutka. Dakle, mi se možemo obraćati Božanskome, ali ne vjerujemo da će to samo po sebi promijeniti išta. Većina pagana vjeruje da molitva/magija može pomoći u prouzrokovanju promjena, ali i da magija/molitva sama po sebi neće ništa postići. Ukratko, magija/molitva je samo dodatak našim djelima.
Zbog ovoga smatram da je paganizam inherentno nešto "aktivniji" duhovni put od kršćanstva. Ipak, oba pravca streme ka komunikaciji s Božanskim. Pristup je jedina stvar koja se razlikuje. Evo jedne analogije kako biste bolje shvatili o čemu pričam. Hajdemo zamisliti na trenutak da su magija/molitva svakodnevni oblik komunikacije i da je Božansko neka fizička osoba. Pagani bi bili ti koji bi izravno prišli toj osobi, razgovarali s njima lice u lice (ponekad čak i na pomalo drski način). Kršćani bi bili ti koji bi osobi pristojno ostavili poruku na telefonu da vide kada se mogu naći na kavi. Neka količina komunikacije je prisutna u oba slučaja, ali odabir pristupa u komunikaciji je različit. Nijedna metoda nije ni dobra ni loša; stvar je samo u različitosti. Odabir metode je na pojedincu i često je uvjetovan osobnošću, odgojem, vjerovanjima, dojmovima koje osoba želi ostaviti i tako dalje.
Rekla bih da su invokacija i evokacija nešto više "paganski" pojmovi nego što su kršćanski naprosto jer ovakav pristup može biti još izravniji nego tipična magijska radnja. Kažem ovo jer i invokacija i evokacija impliciraju neposredni kontakt s Božanskim. Za razliku od prijašnje analogije, pagani prilikom evokacija (prizivanja) rade mnogo više od samo prilaženja osobi i traženja pomoći/savjeta itd. Oni zapravo pozivaju taj entitet/božanstvo u svoj dom. Kada paganin evocira božanstvo/entitet, on(a) govori: "Bok ____, pridruži mi se u mom domu/ritualnom krugu i pravi mi društvo u onome što sad radim". Invokacija (uzivanje) je još osobnija jer, metaforički, pagani zamole božanstvo/entitet da se useli s njima na neko vrijeme. Stoga bi invokacija zvučala otprilike ovako: "Bok ____, želiš li se useliti kod mene na neko vrijeme? Mogli bismo se još više zbližiti...".
Pošto većina kršćana vidi Boga više kao transcendentno biće nego imanentno (ako ne u potpunosti transcendentno), sama pomisao na to da se Bog s nama "druži", a kamoli živi s nama je naprosto apsurdna! Većina pagana vjeruje da Božansko postoji u svakome od nas (tj. da je ono imanentno) te da dijelimo ovaj univerzum s božanstvima/entitetima. Ovo nam omogućuje da komuniciramo s njima na navedene načine.
Ipak, magija i molitva imaju istu osnovu. U srži obaju pojmova stoji komunikacija s Božanskim, bez obzira na to kakvu percepciju osoba ima o njemu. Ova komunikacija se može postići riječima, djelima, ili mislima te uključuje namjere. Iako molitva obično podrazumijeva moljenje za nešto, nije uvijek tako. Neke kršćanske molitve se izgovaraju s ciljem zahvale, ili naprosto komunikacije s ciljem nastavljanja odnosa između Božanskog i čovjeka. Pagani također uključuju molitve u svoje rituale i obraćaju se Božanskom kako bi ga/ju zamolili za nešto, zahvalili se, simpatizirali s njim/njom, ili se samo javili. Skupa s ovim riječima i mislima je također poslana i energija. Praktičari magije su obično svjesni da je energija ključna, dok je naglasak na energiju znatno manji kada je u pitanju molitva. Bez obzira na ovo, razmjena energije je prisutna i u molitvi.
Kao što sam rekla, glavna razlika je u implikacijama i odabranoj metodi pristupa. Molitva je "implicitno kršćanska", dok je magija "implicitno nekršćanska". Pagani imaju nešto više "proaktivan" pristup kada je u pitanju komunikacija s Božanskim, dok su kršćani, usudila bih se reći nešto više sramežljivi. Vjerujem da granice između ovih pojmova nisu tako stroge te se nadam da sam uspjela objasniti zašto ovako razmišljam kroz ovaj post.
Voljela bih završiti s citatom iz knjige od Scotta Cunninghama po imenu Wicca, a Guide for the Solitary Practitioner:
Kada osoba izvodi magiju, ona također treba imati određenu namjeru i biti spremna uložiti vremena i energije u proces. Magija je jako opširni pojam koji može implicirati da osoba izgovara riječi, izvodi radnje, ili naprotiv ne govori/ne radi ništa već samo projicira misli/energiju prema Božanskom. Usput rečeno, molitve se također mogu odaslati u obliku misli.
Jedina razlika između magije i molitve jest stav koji osoba može/ne mora imati. Mnogi kršćani ne komuniciraju direktno s Bogom kada se mole (npr. obraćaju se Isusu/nekom svecu/Papi itd. i mole njih da prenesu molitvu Bogu). No, neki kršćani ne dijele ovaj "pasivni" stav. Vjerujem da na ovo znatno utječe odgoj pojedinca, doktrina, a moguće i vjerovanje u predodređenost, što je prilično rasprostranjeno među kršćanima.
S druge strane, pagani ne vjeruju u predodređenost. Mi vjerujemo da imamo moć oblikovati vlastitu budućnost i da to čini svakog trenutka. Dakle, mi se možemo obraćati Božanskome, ali ne vjerujemo da će to samo po sebi promijeniti išta. Većina pagana vjeruje da molitva/magija može pomoći u prouzrokovanju promjena, ali i da magija/molitva sama po sebi neće ništa postići. Ukratko, magija/molitva je samo dodatak našim djelima.
Zbog ovoga smatram da je paganizam inherentno nešto "aktivniji" duhovni put od kršćanstva. Ipak, oba pravca streme ka komunikaciji s Božanskim. Pristup je jedina stvar koja se razlikuje. Evo jedne analogije kako biste bolje shvatili o čemu pričam. Hajdemo zamisliti na trenutak da su magija/molitva svakodnevni oblik komunikacije i da je Božansko neka fizička osoba. Pagani bi bili ti koji bi izravno prišli toj osobi, razgovarali s njima lice u lice (ponekad čak i na pomalo drski način). Kršćani bi bili ti koji bi osobi pristojno ostavili poruku na telefonu da vide kada se mogu naći na kavi. Neka količina komunikacije je prisutna u oba slučaja, ali odabir pristupa u komunikaciji je različit. Nijedna metoda nije ni dobra ni loša; stvar je samo u različitosti. Odabir metode je na pojedincu i često je uvjetovan osobnošću, odgojem, vjerovanjima, dojmovima koje osoba želi ostaviti i tako dalje.
Rekla bih da su invokacija i evokacija nešto više "paganski" pojmovi nego što su kršćanski naprosto jer ovakav pristup može biti još izravniji nego tipična magijska radnja. Kažem ovo jer i invokacija i evokacija impliciraju neposredni kontakt s Božanskim. Za razliku od prijašnje analogije, pagani prilikom evokacija (prizivanja) rade mnogo više od samo prilaženja osobi i traženja pomoći/savjeta itd. Oni zapravo pozivaju taj entitet/božanstvo u svoj dom. Kada paganin evocira božanstvo/entitet, on(a) govori: "Bok ____, pridruži mi se u mom domu/ritualnom krugu i pravi mi društvo u onome što sad radim". Invokacija (uzivanje) je još osobnija jer, metaforički, pagani zamole božanstvo/entitet da se useli s njima na neko vrijeme. Stoga bi invokacija zvučala otprilike ovako: "Bok ____, želiš li se useliti kod mene na neko vrijeme? Mogli bismo se još više zbližiti...".
Pošto većina kršćana vidi Boga više kao transcendentno biće nego imanentno (ako ne u potpunosti transcendentno), sama pomisao na to da se Bog s nama "druži", a kamoli živi s nama je naprosto apsurdna! Većina pagana vjeruje da Božansko postoji u svakome od nas (tj. da je ono imanentno) te da dijelimo ovaj univerzum s božanstvima/entitetima. Ovo nam omogućuje da komuniciramo s njima na navedene načine.
Ipak, magija i molitva imaju istu osnovu. U srži obaju pojmova stoji komunikacija s Božanskim, bez obzira na to kakvu percepciju osoba ima o njemu. Ova komunikacija se može postići riječima, djelima, ili mislima te uključuje namjere. Iako molitva obično podrazumijeva moljenje za nešto, nije uvijek tako. Neke kršćanske molitve se izgovaraju s ciljem zahvale, ili naprosto komunikacije s ciljem nastavljanja odnosa između Božanskog i čovjeka. Pagani također uključuju molitve u svoje rituale i obraćaju se Božanskom kako bi ga/ju zamolili za nešto, zahvalili se, simpatizirali s njim/njom, ili se samo javili. Skupa s ovim riječima i mislima je također poslana i energija. Praktičari magije su obično svjesni da je energija ključna, dok je naglasak na energiju znatno manji kada je u pitanju molitva. Bez obzira na ovo, razmjena energije je prisutna i u molitvi.
Kao što sam rekla, glavna razlika je u implikacijama i odabranoj metodi pristupa. Molitva je "implicitno kršćanska", dok je magija "implicitno nekršćanska". Pagani imaju nešto više "proaktivan" pristup kada je u pitanju komunikacija s Božanskim, dok su kršćani, usudila bih se reći nešto više sramežljivi. Vjerujem da granice između ovih pojmova nisu tako stroge te se nadam da sam uspjela objasniti zašto ovako razmišljam kroz ovaj post.
Voljela bih završiti s citatom iz knjige od Scotta Cunninghama po imenu Wicca, a Guide for the Solitary Practitioner:
"Religious magic?This isn't as strange as it might seem. Catholic priests use "magic" to transform a piece of bread into the body of a long-deceased "savior." Prayer - a common tool in many religions - is simply a form of concentration and communication with Deity. If the concentration is extended, energies are sent out with the thoughts which may in time make the prayer come true. Prayer is a form of religious magic." (str. 6)
(slob. prev.) Vjerska magija? Ovo nije tako neobično kakvim se možda čini. Rimokatolički svećenici koriste "magiju" kako bi transformirali komad kruha u tijelo davno preminulog "spasitelja". Molitva - uobičajeno oruđe u mnogim religijama - je jednostavno jedan oblik koncentracije i komunikacije s Božanstvom. Ako je koncentracija produljena, energije se odašilju s onim mislima koje bi s vremenom mogle ostvariti molitvu. Molitva je oblik vjerske magije.
Razmislite o ovim riječima. ;) Nadam se da se do sada vaše shvaćanje slike s početka ovog posta promijenilo.
Do sljedećeg puta,
vaša Witch's Cat
super tekst... aja se moram požaliti na nešto...naime nedavno sam upala u jednu grupu na fb ....pkh... sve super sve pet...ali me jako zasmetalo kako se neki ljudi odnose...naime postavila sam pitanje na koje i nakon 3 dana nisam dobila nikakav odgovor ...a kad je jedna članica postavila pitanje gotovo odmah su joj odgovorili ...a koliko sam shvatila to su ljudi koji se već poznaju....
OdgovoriIzbrišiBok! Ja sam isto u toj grupi i da, većina članova se zna osobno, makar se ne znaju nužno svi. Ja prva ne znam sve članove grupe. Možeš li mi reći koje si pitanje postavila? Možda ti ja mogu odgovoriti ovdje i/ili tamo. Vjerojatno su ljudi samo previdjeli pitanje među ostalim postovima. Sumnjam da je bilo namjerno jer nitko neće namjerno ignorirati ičija pitanja u toj grupi. A uvijek je moguće da nitko nije znao kako odgovoriti na to pitanje...ne znam. Postavi ga ovdje pa ćemo vidjeti :)
Izbrišivjerujem da je tako ...sad mi je malo lošiji period u životu pa sve shvaćam osobno ...inače nisam takva cvilidreta :-) ....radi se o tome da trebam preporuku za nekakav ritual zaštite za dijete od 3 godine ....dosta mi je bolno razdoblje u životu i ne usudim se sama čačkati po tome da ne privučem još više negativne energije....zato trebam tuđu pomoć....trebam duhovnog vodiča jer sama ne mogu i ne usudim se...hvala ti
OdgovoriIzbrišiVjerujem da je malo ljudi imalo iskustva s takvim ritualima i naravno, ne želi isto tako nešto krivo reći. Također, uvijek se preporučuje da osoba sama piše svoje rituale. To su samo neki od mogućih razloga zbog kojih ti nitko nije odgovorio na zamolbu u grupi. A uvijek postoji mogućnost da su i previdjeli tvoj post.
IzbrišiU svakom slučaju, iz istih ovih razloga ti ni ja neću servirati gotovi napisani ritual. Vjerujem da su upravo ovakvi teški trenuci u životu oni u kojima trebamo biti jaki i naći nove izvore snage i hrabrosti. Uostalom, ne vjerujem u opsjednuća, demone, ili bilo kakve druge entitete koji, kako ljudi kažu, mogu negativno utjecati na ljude. Moja magijska zaštita je odbijanje vjerovanja u takve sile. O ovome, kao i o magijskoj zaštiti općenito sam rekla dosta u ovom postu:
http://vjesticji-ormar.blogspot.com/2012/12/zastita-u-magici-i-moc-pozitivnog.html
Preporučujem ti da ga pročitaš. Možda ti i pomogne.
Pretpostavljam da je tvoje dijete? U slučaju da jest, smijem li pitati zašto misliš da mu treba ritual zaštite?
Ako zalazimo u previše privatne priče, možeš mi se slobodno javiti na mail putem obrasca za kontakt.
hvala ti budem to pročitala ...pretpostavljam da to najjače rade moji majčinski nagoni pa sam osjetljivija nego inače....bojim se da ta moja negativna energija ne bi djetetu naškodila na bilo kakav način...da u pravu si je privatno dosta ali ne bih te voljela do kraja zagnjaviti... meni je dovoljna i ova pomoć koju sam sada dobila....bila bih zahvalna da su mi i u grupi tako odg....
OdgovoriIzbrišiNije mi problem izmijeniti par poruka :) nije to neka velika gnjavaža. Moj ti je savjet da prvo staneš na loptu i riješiš svoju negativnost. Negativno privlači negativno. Tako to ide u magijskom svijetu. Ako radiš nešto s negativnim stavom, i rezultati će biti negativni. A kad popraviš stav i postaneš pozitivna, moguće je da će se problem riješiti sam od sebe.
IzbrišiTakođer je moguće da od puste negativnost ne vidiš stvari baš najjasnije. Ljudi pod utjecajem negativnosti postanu paranoični, bude ih strah i počne ih hvatati panika. Zato kažem da ti je najbolje stati na loptu i racionalno razmisliti je li zaštita magijskog tipa uopće potrebna tvom djetetu. Možda mu je potrebna fizička zaštita? A možda te samo strah tjera da budeš paranoična? Sve su to mogućnosti. Samo nemoj shvatiti moje komentare kao osudu, ili išta negativno. :)
Tek kada i AKO ustanoviš da ti je djetetu potrebna energetska zaštita možeš razmišljati o daljnjih koracima. Mogu ti preporučiti neku literaturu uz ovaj post, ali prvo pokušaj njega pročitati i racionalno razmisliti i svojoj situaciji.
Veliki pozdrav! :) i sretno s ovim životnim izazovom :)
trebalo mi je ovo čuti...tvoja racionalnost me smirila i ne ne shvaćam to kao osudu dapače od nekog tako kreativnog i inteligentnog , koliko sam shvatila iz tvog bloga,to zvuči kao melem na ranu ....bila bih zahvalna za literaturu ....ako te smiijem kontaktirati preko neke drruštvene mreže da se javi privatno porukom u bliskoj budućnosti....eto smješkam se ...već si pommogla
OdgovoriIzbrišiBaš mi je drago to čuti :) i zahvaljujem se na komplimentima. Pošto literaturu ne mogu poslati ovako, slobodno mi se javi prvo preko obrasca i onda ćemo dalje rješavati preko facebooka (izbjegavam ovako javno dijeliti kontakte).
IzbrišiDraga čitateljice,
Izbrišividim da obrazac za kontakt nije radio. Popravila sam ga pa ukoliko mi se još želiš javiti, slobodno. :)
Pozdrav!
Odlican post Dora. Drago mi je da ima jos ljudi koji razmisljaju na slican nacin kao i ja. Naime, ja osobno se ne molim Bogu ni Bozici nego to nekako upakiram u zahvalu "komegod da slusa tamo negdje". Trudim se ne traziti nista za sebe nego samo zahvaljivati za dobro sto mi se dogodilo tokom dana te vjerujem da ukoliko budem zahvalan visoj sili na dobrim stvarima, kako ce se dobre stvari nastaviti dogadati. No javlja se jedan problem kada god se "molim"...neznam kako da oslovim tu visu silu. Upoznat sa Jahvom, Alahom, Odinom, Kerunosom, Bozicom, Perunom, Budom i drugima...jednostavno vise neznam u sto da vjerujem. Svi promicu gotovo iste stvari. Svi djeluju kao ista "osoba" sa hrpetinom lica. Stoga u zelji da ne uvrijedim visu silu, trudim se izbjegavati imena u svojim zahvalama. Nadam se da nisam ispao skroz nekonherentan. Spremam zadnja 2 ispita za diplomu pa sam malo smusen od toliko proracuna. XD
OdgovoriIzbrišiNino
Nisam očekivala komentar od tebe, ali hvala na komplimentu u svakom slučaju.
IzbrišiMislim da je takav oblik molitve skroz ok. Da se tako svi mole, ne bi bilo vjerskih ratova. Naposljetku su to samo riječi. Riječima se nikada ne možemo u potpunosti izraziti.
Razmišljam slično kao ti. Sva ta imena su za mene samo aspekti. Ja se obraćam Bogu i Božici, ali u suštini i njih vidim samo kao dva aspekta/polariteta stvaranja. Odnosno, u neku ruku ne štujem božanstva nego sami čin kreacije. Ali to je već filozofska tema. I mislim da nećeš višu silu uvrijediti ako joj se obratiš s ovim, ili onim imenom. Riječi su nebitne u toj cijeloj priči.
Nisi ispao nekoherentan...sve je kristalno jasno. Lijepo da si se javio i želim ti puno sreće s ispitima!
Ja, osobno vidim magiju i molitvu kao dvije potpuno drugačije stvari.
OdgovoriIzbrišiMakar nisam Wiccan (preferiram stariju, ceremonijalnu magiju), shvaćam filozofiju Wicce.
Magija je korištenje sila univerzuma (ili prirode) u svrhu posticanja nekog cilja kroz upotrebu različitih predmeta, bajalice itd.
Molitva je, pak, molba božanstvu da ispuni njihov cilj. Ovo je samo moje shvaćanje, možda nisam totalno shvatio ovu temu ali ok. Podrav, Witch's Cat!