31.1.13

Keltski kolačići

Naišla sam na ovaj recept kada sam tražila nešto lijepo za spremiti za Imbolc. :) Kada sam ga počela raditi, sve je išlo naopako pa sam morala dosta toga izmijeniti. Staviti ću vam izmijenjeni recept koji je meni zadovoljavajuće ispao. :D Kombinacija je višanja i lijepog integralnog tijesta. :) Nadam se da će vam se svidjeti....meni je :D mljac mljac!

Potrebno je:

Za tijesto:

  • 250 g glatkog brašna
  • cca. 120 g margarina
  • 1-2 jaja (vidite po potrebi)
  • malo suncokretovog ulja
  • kalup za muffine

Za punjenje:

  • 60 g šećera (u originalnom je receptu 170 g, ali ja zaista ne volim previše šećera stavljati u svoje kolače)
  • marmelade od jagode/višanja (ja sam stavila od višanja pošto sam dodala i višnje u recept koje inače ne idu)
  • 60 g margarina
  • 2 jaja
  • 2-3 žlice gustina/gusnella
  • 60-70 g glatkog brašna
  • višnje bez koštica (ja sam koristila Ledove)
  • 1 žlica šećera
  • par žlica vode

Priprema:

Tijesta:

  1. Izmiješajte brašno, margarin i 1 jaje mikserom.
  2. Po potrebi dodajte još jedno jaje (iako mislim da vam neće trebati) i par žlica ulja (isto po potrebi). Tijesto vam treba biti dovoljno masno da se ne lijepi previše po rukama i da sliči više prhkom tijestu.
  3. Uzimajte komade tijesta (pola šake) i spljoštite/valjajte do željene debljine (ne brinite, tijesto se ne diže u pečenju).
  4. Obložice kalupe za muffine tijestom (palcem utisnite tijesto tako da se prilagodi obliku kalupa) i odrežite višak (ja sam koristila okrugle forme za kekse za odstraniti taj višak, ali možete i običnim nožem ili rukama).
  5. U svaki kolačić stavite po žličicu (čajnu) marmelade.
Napomena: ne trebate kalup mazati uljem ni posipati brašnom jer tijesto samo po sebi sadrži dovoljno masti da se ne lijepo za podlogu.
Napomena 2: pripazite da ostavite tijesta jer će se kolačići prekriti trakicama tijesta (kao što vidite na slici)

Punjenja:

  1. Izmiješajte šećer i margarin i dodajite jedno po jedno jaje miješajući u međuvremenu mikserom.
  2. Dodajte gustin i brašno (u originalnom receptu piše 170g samljevene riže, a mislim da može i rižino brašno umjesto toga, ali pošto toga nisam imala i nisam isprobala, preporučam vam da se držite gustina i brašna). :)
  3. Malu teču stavite na vatru i unutra stavite pola čaše višanja zajedno s nekoliko žlica vode i žlicom šećera (sve jušne žlice, naravno). Miješajte dok smjesa ne bude kompaktna.
  4. Kada se smjesa višanja malo ohladi možete isuti malo vode ako vam se čini da je previše (iako mislim da neće biti, ali to ćete morati sami procijeniti prema konzistenciji smjese s margarinom) i ubaciti u prijašnju smjesu.
  5. Mikserom prođite još jednom smjesu kako biste usitnili višnje.
  6. Stavljajte po žlicu-dvije (tako da vam dođe do pola/trećine kalupa) u kolačiće.
  7. Izvaljajte ono tijesta što je ostale i izrežite na tanke trake i potom stavite preko kolačića koja su sada ispunjeni marmeladom i smjesom (pripazite da "zalijepite" trakice za ostatak tijesta kako se ne bi odvojili u pečenju).

Napomena: punjenje treba biti rjeđe od pire krompira. Izgledati će poprilično pjenasto, ali nemojte dati da vas to uznemiri jer se stvrdne u pečenju zbog gustina i brašna.

Pecite kolačiće 25 minuta na 175°C (meni je barem trebalo toliko, ali provjerite tu i tamo čačkalicom). :)

Eto...nadam se da ćete uživati u finoj papici. Ja sigurno hoću. :D Možda nije baš najjednostavniji kolač, ali vjerujem da će vam se svidjeti! Rado bih čula vaše dojmove u komentarima ili preko e-maila :D 

Prijatno!!! )O(

Celtic Cakes

I came across this recipe while I was trying to find something nice to make for Imbolc. :) But when I started making it, everything went downhill so I had to make quite a few changes. So what you see here is the modified recipe which turned out great in the end for me! :D It's a combination of sour cherries and nice integral dough. I hope you will like it because I did. :D yum yum!

You will need:

For the dough:

  • 250g plain flour
  • about 120g margarine
  • 1-2 eggs (it's best judge according to how compact the dough is)
  • a bit of sunflower oil
  • a muffin pan

For the filling:

  • 60g plain sugar (in the original recipe it says 170g but I hate putting too much sugar in my cakes)
  • sour cherry/strawberry marmalade (I used sour cherry because I added sour cherries into the mix which aren't in the original recipe)
  • 60g margarine
  • 2 eggs
  • 2-3 spoons of cornstarch
  • 60-70g plain flour
  • sour cherries (seedless, you can buy them frozen in supermarkets; I used these)
  • 1 spoon sugar
  • a few spoons of water

How to prepare:

The dough:

  1. Use your electric mixer to mix together flour, margarine and one egg.
  2. If needed, add another egg (although I believe you won't need it) and a few spoons of sunflower oil (also if needed). The dough has to be oily enough to not stick to your hands and it should look more like pastry dough.
  3. Take bits of the dough (about half a handful) and flatten (and roll out) until you get the desired thickness. Don't worry, the dough doesn't rise during baking.
  4. Get you muffin pan and cover each muffin "hole" with a piece of dough (I recommend pressing the dough in with your thumb so it adapts to the shape of the muffin mold. Cut of the excess (I used a circular cookie cutter but you can use either your hands or a knife to do this). 
  5. Put a teaspoon of marmalade in each "dough cup" (that's what I'm going to be calling them).  

The filling:

  1. Use your electric mixer to mix together sugar, margarine and then add one by one egg.
  2. Add cornstarch and flour (the original recipe says to add 170g ground rice, though I believe that rice flour could work just as well but since I didn't have either of these two ingredients and thus didn't try them out, I recommend that you stick to plain flour and cornstarch).
  3. Put a small pot on the fire and put in the sour cherries (half a cup) along with a few spoons water and one spoon sugar. Mix until it's compact.
  4. When the previous sour-cherry mixture has cooled down, you can get rid of a bit of water if it seems like it's too much (although I believe it won't be too much, but you'll have to be the judge of that depending on the consistency of the margarine mixture). Now add the sour-cherry mixture to the margarine mixture and (you guessed it) mix them together.
  5. Mix it once more with your electric mixture just to make sure that there aren't any too big pieces of sour cherry.
  6. Add a spoon or two of the filling into the dough cups (on top of the marmalade). The filling should fill about a third or half of the dough cups.
  7. Flatten the remaining dough and cut it into think strips and put them on top of the dough cups (which are now filled with marmalade and the filling). Make sure to fix/stick the strips onto the cups so they don't separate in the oven.

Note: the filling should be a bit less thick than mashed potatoes. It will look very foamy, but don't let that worry you because it will get thicker and rise during the baking process because of the flour and cornstarch.

Bake cakes for 25 minutes at 175°C (just in case, check every now by sticking a toothpick in the dough every now and then). 

And there you have it. I hope you will enjoy this nice recipe because I definitely did. :D It may not be the simplest cake to make but it really is worth it! I would gladly hear your opinions in the comments section or via e-mail. :) 

Bon appetit! )O(

29.1.13

Imbolc (02.02.)

Imbolc (čitaj /immol'g/, ili naprosto /imbolk/ kako mi to u Hrvatskoj izgovaramo) je još poznat i kao Imbolg po keltskom. Ovo je blagdan svjetla upravo zbog toga što nagovješćuje proljeće. Možda vam je ovaj datum poznat po tome što ga je kršćanstvo prisvojilo pod imenom Svijećnica (eng. Candlemas). Sam keltski naziv znači "u trbuhu" i ukazuje, naravno, na trudnoću i početak plodnosti tj. na prve pokrete Prirode unutar utrobe Majke Zemlje. Kao i svi keltski blagdani, ovo je vatreni praznik, ali ne daje naglasak na toplinu nego svjetlost. Ovo će vam možda biti logično jer je, pogotovo u našem podneblju, veljača uglavnom najhladniji mjesec u godini (iako već u prvom mjesecu kreću prave zime). 

Božica koju se slavi na ovaj dan je Brigid (Brid), keltska trostruka Božica Mjeseca, svjetlosti i plodnosti. Njezin simbol je Mjesec koji nam u prirodi osvjetljava mračne puteve. Ona spada među onu skupinu paganskih bogova koji su "pokrštena" bez nekog velikog pokušaja da se to sakrije. U Irskoj 1. veljače poznat kao Dan sv. Brigid. Riječ je o svetici koja je živjela od 453.-523.g.p.n.e., ali usprkos tome što je riječ o kršćanskoj svetici, ona se slavi na istim mjestima kao i paganska božica Brigid. Njezini načini štovanja su također očito pretkršćanski, no o tome malo kasnije :) Mit kaže da je sv. Brigid odgojio čarobnjak te da je imala moć umnažati hranu i piće i tako hranila narod, a tu je bio i jedan zabavni dodatak - mogla je pretvoriti vodu u pivo! :D Njezin simbol je slavni Brigidin križ koji se i dan danas plete u Irskoj. Najčešće se plete od slame, a običaj najvjerojatnije potječe od pretkršćanskog obreda koji se povezuje sa pripremom sjemenja za sijanje u proljeće. Njezino ime se na engleskome izgovara /brajd/ (kao riječ bride tj. mladenka na engleskom), dok se uglavnom predlaže da se izgovara po irskom /bri:d/. 

Jedan stari škotski običaj je da se noć uoči ovog dana žene u kući "obuku" svežanj zobi u žensku odjeću i postave u tzv. "Brigidin krevet" (zapravo pletena košara) skupa sa palicom (koja simbolizira muški spolni organ). Nakon što bi se sve smjestilo, žene bi prizvale božicu govoreći: "Brid je došla! Brid je dobro došla!". Preko noći bi se ova instalacija ostavila da stoji pokraj gorućih svijeća (naravno pazeći da se nešto ne zapali). Ako bi se otisak palice našao u pepelu ognja sljedećeg jutra, to bi značilo da će ta godina biti plodna. Ovo je jasna metafora za spolni odnos kojeg možete i sami povezati s proljećem :) 

Na otoku Man postoji drugi običaj. Zadnji dan siječnja bi jedna osoba skupila hrpu trske/slame i došla na vrata svoje obitelji (svaka obitelj ovo radi za sebe, da budemo jasni) i pokucala na vrata na što bi se odazvala majka u kući. Poslala bi nekoga da otvori vrata i potom zaželjela "Brigid" dobrodošlicu na što bi osoba na vratima odgovorila: "Neka Bog blagoslovi ljude u ovoj kući.". Tada bi se slamu poprskalo nekim oblikom svete vodice i počelo bi se sa pletenjem Brigidinih križeva. Kada bi bilo ispleteno dovoljno križeva, ostatak slame bi se zakopao i onda je slijedila gozba!! Na prvi dan veljače se križevi od prošle godine zapalili i zamijenjeni novima u kućanstvu.

Postoje dvije varijatne Brigidinog križa. Prva varijanta je zapravo keltski križ (križ jednakih krakova unutar kruga), a druga varijanta je obični jednakokraki križ. Možete pogledati ovaj link ako želite naučiti plesti ovaj keltski čvor :D a možete i pogledati moj ručni rad u postu "Izrada Brighidinog križa" i nasmijati se malo. :)

U Irskoj postoji mnogo svetih bunara, a većina ih je posvećena Brigid. Do danas ljudi znaju tražiti njezinu pomoć kada je potrebno i najčešće vežu komadiće tkanine (koji simboliziraju te želje) za obližnje drveće/grmlje. 

Bunare možemo povezati sa vodom i sa čistoćom što nas dovodi do uloge drugog mjeseca u starom Rimu. Naime, ovaj je mjesec bio namijenjen za pročišćavanje (Februarius mensis - doba ritualnog pročišćavanja). Na samom početku mjeseca je poznata Lupercalia (čitaj /luperkalia/). Meni je, moran priznati, malo smiješan glavni običaj ovog dana, ali eto...da s vama podijelim. Lupercali su bili Panovi svećenici koji su za ovaj dan trčali goli kroz ulice tj. na sebi su imali samo pojas i bič načinjene od kozje kože. S bičem bi lagano udarili svakoga u prolazu, a posebno udane žene. Ovo je zapravo bila odlična stvar tada jer se vjerovalo da taj udarac donosi plodnost. Ovaj je običaj opstao čak sve do kršćanske ere, a i sam Marko Antonije je odigravao ulogu lupercusa. S vremenom su čak i žene stekle naviku da se skinu gole kako bi ih bolje zahvatio bič i donio više plodnosti. Tek je papa Gelasio I (492.-496.g.) zabranio ovaj običaj, ali se na kraju morao javno ispričati jer narod naprosto nije prihvatio ovu zabranu. Običaj je konačno zabranjen tek početkom 6.st.

Još jedan običaj za Imbolc je paljenje bilja od Yulea (božikovina, bršljan, imela, lovor, ružmarin itd.) jer u protivnome zli duhovi napadnu kućanstvo. Poruka koju ovaj običaj prenosi je taj da je jedan ciklus završio i novi počeo i da se trebamo naučiti pustiti neke stvari za sobom. Vjerojatno će vam biti poznat i običaj proljetnog čišćenja (iako nema službenog datuma, ali znam da se svi grozite tog perioda i da oni koji rade najčešće uzimaju kratke godišnje "odmore" zbog toga haha). No, i ovo čišćenje ima svoju simboliku.

Jedna zanimljiva činjenica je da neki u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Španjolskoj i Njemačkoj vjeruju da loše vrijeme na ovaj dan znači da je zima gotova, dok lijepo vrijeme na ovaj dan znači da će zima još trajati. Možda je poruka ovoga da se ne može žuriti prijelaze između godišnjih doba? :)

U rituale se često uvodi nekakav motiv plodnosti ili metafora oplođivanja. Ovo se najčešće radi tako da Visoka svećenica zaziva Boga u Visokog svećenika umjesto obratno (kao što se radi sa Spuštanjem Mjeseca tj. Drawing down the Moon). Poznato vam je da se često i ples zna ukomponirati u rituale, pa se tako s ovim danom povezuje ples La Volta iz 16.st. Uspjela sam nekako naći na youtubeu kako taj ples zapravo izgleda :) No smatra se da on potječe od mnogo ranijeg "vještičjeg" plesa u kojem se muškarac i žena drže za ruke okrenuti jedni drugi leđima. 

Čak je i u kršćanstvu poznata kruna svjetla, ali nju uglavnom nose djevojčice koje simboliziraju tek mladu godinu. U paganizmu ćete češće naići na to da tu krunu  nosi odrasla žena koja simbolizira Majku Zemlju koja u ovo doba godine postaje sve plodnija i plodnija.

Izuzev krune svjetla i Brigidinog križa za ukras, možete negdje u krugu ili na oltaru imati i štap (falički simbol, a po mogućnosti baš falički štap kojeg možete jednostavno napraviti tako da češer zalijepite/pričvrstite na vrh štapa). Za osobu koja glumi Djevu ("pomoćnicu Visoke svećenice) je klasično da nosi buket proljetnog cvijeća, dok će žena koja glumi Staricu imati tamni veo/maramu na sebi. Često ćete naići i na kotao sa svijećom u kojem se kasnije može paliti staro bilje (ako već ne možete zapaliti negdje vani vatru).

Ako ste željni još informacija, možete pročitati nešto više ovdje.

Sabat: Imbolc
Izgovor: /imbolk/, /immol'g/
Datum: 02.02.
Ostala imena: Imbolg, Svijećnica/Candlemas,
Brigantia, Dan sv. Brigid
Faza Boga: Odrasta (iz Plavog Boga u Zelenog),
u nekim tradicijama oplođuje Božicu,
Kralj Hrasta
Faza Božice: Djeva (oporavlja se od rođenja)
Simbolika:
Slavljenje svjetla, poticanje pojave
Sunca
Običaji:
Paljenje svijeća u krug, stavljanje
zdjele snijega na oltar, pletenje
Brigidinih križeva i lutkica, Brigidin

krevet, paljenje starog bilja, izrada
krune svjetla (za to odlične
rođendanske svijeće)
Simboli & boje:
Bijela, crvena, roza,
zelena, plava, kolo (najčešće
se stavlja na oltar), blagoslivljanje
sjemenja, zelenilo, svijeće
Prigodna hrana: Keltski kolačići
Imbolc polumjeseci
Još neke lijepe recepte možete naći
na ovoj i ovoj web stranici
Prigodni sastojci uključuju sjemenke,
mlijeko (i druge mliječne proizvode
poput maslaca/margarina), ali i
osvježavajuće sastojke poput limuna
i vanilije.
Prigodni mirisi: Bosiljak

Mislim da bi to bio to za ovaj post :) očekujte jedan fini recept od mene za koji dan (kolači ipak moraju biti što svježiji), a ako nabavim materijale, okusit ću se u izradi vlastitog Brigidinog križa pa makar od nekog improviziranog materijala :D 
Sretni i veseli bili! Zabavite se za Imbolc! :D

Do sljedećeg posta, 
vaša Witch's Cat

5.1.13

Vještičja etika

Do sada sam na području etike i morala obradila samo vještičju pouku, no bilo bi vrijeme da malo proširimo ovu temu :)

Riječ "etika" dolazi od grčke riječi ēthike (ἠθική). Ovu je riječ preuzeo latinski jezik (ethica) i potom francuski u 13.st. (etique) i potom engleski jezik. Etika je skupa moralnih principa. Svaki pojedinac ima svoje principe, ali isto tako i skupine mogu imati svoje.

Skraćeni oblik vještičje pouke glasi: Ako ne štetite drugima, činite vama po volji. (eng. 'An it harm none, do what ye will.). Ovo sam detaljno obradila u postu posvećenom pouci i njezinoj analizi. Ali što ona sve podrazumijeva? Ona sažima najbazičniji ljudski moral, ono što vas uče još kao djecu; nemoj tuči ljudi, nemoj biti bezobrazan, nemoj krasti itd. Upravo ove društvene "obaveze" spaja sa ekološkom sviješću, sviješću o okolini, svojim postupcima i njihovim posljedicama. Kao ljudi imamo obavezu prema drugim ljudima, prema planeti Zemlji, ali i prema svim drugim živim bićima na njoj (bilo životinjama, ili biljkama), a to je da budemo dobri prema njima. 

Etika wicce i općenito paganizma je jako pozitivna, jer nije sročena na sistem prijetnje nego nagrade. Umjesto da ona kaže da ćete npr. otići u pakao, ona kaže da će vam se vratiti trostruko ono što date...a ako je to nešto dobro, onda blago vama! :D

Ima nekoliko stihova iz poznate pjesme Charge of the Goddess koje bih htjela istaknuti (ne znam kako ću precizno prevesti na hrvatski, ali možda je najprikladniji izraz Vodstvo Božice, jer u ovom tekstu Visoka svećenica izgovara upute od Božice o tome kako prakticirati vještičarstvo). U svakom slučaju, ti stihovi glase: Neka moje štovanje bude u srcu koje slavi; jer vidite: sva djela ljubavi i užitka su moji rituali; i stoga neka bude Ljubavi i Snage, Moći i Suosjećanja, Časti i Poniznosti, Radosti i Naklonosti u vama. (eng. Let my worship be within the heart that rejoiceth; for behold, all acts of love and pleasure are my rituals. therefore let there be beauty and strength, power and compassion, honour and humility, mirth and reverence within you.) Sve su ove kvalitete u međusobnom balansu koji je potreban kako bismo bili sretni i kako bi oni oko nas bili sretni. Pokušajte biti previše suosjećajni i vi ćete biti ti koji će biti zapostavljeni jer ćete druge uvijek staviti ispred sebe, ali pokušajte biti previše snažni i oni oko vas će biti slabiji i patiti. Vama bih prepustila da malo meditirate o ovome :) 

Zašto vam kažem da sami razmislite o ovome? Mogli ste primijetiti da u paganizmu veliku ulogu igra napredak, ne u smislu Umijeća, već u smislu da se vi sami razvijate i napredujete. Ovo  je na svoj način moralna dužnost svih koji se bave ovim.  Zbog čega? Uglavnom smo svjesni da utječemo na one oko sebe, da smo povezani s njima. Tom logikom, ako se mi razvijamo i napredujemo, tako će i oni oko nas rasti, biti prihvaćeni, smireniji i napredovati s nama. 

Još nešto što je (generalno govoreći) zajedničko svim paganima je uvjerenje da je Zemlja sama po sebi živi organizam (možda vas ovo podsjeća na teoriju Gaie). Ona nam omogućava život poput majke; daje nam hranu i piće i upija Sunčevu svjetlost koja nam je potrebna za život. Ona nas nagrađuje kada je obrađujemo i pazimo na nju, ali nas isto tako i kazni kada je ne tretiramo s poštivanjem (sjetite se samo topljenja ledenjaka i ostalih problema globalnog zatopljenja, iako je ovo samo jedan od mogućih primjera). Često se hipoteza Gaie povezuje sa štovanje Božice, a ja sam među onima koji prave ovu poveznicu :) ako ne znate o čemu se radi, hipoteza Gaie kaže (ukratko) da je Zemlja živući organizam po sebi. Na ovaj način svi organizmi sa Zemljom (najvećim organizmom) vode dijalog koji stvara život. Ako vas ovo više zanima, možete posjetiti službenu web stranicu ove teorije.

Da se vratim ne temu etike, ako gledamo na Zemlju kao na bilo koje drugo živo biće, onda prema njoj također imamo obaveze. U jednoj sam knjizi našla divan opis zemlje koji, u prijevodu, otprilike ovako glasi: Organizmi - ljudi, životinje i biljke - su pojedine stanice, živčani sustav, pluća i osjetilni organi Majke Zemlje, kao što je kraljevstvo minerala njeno živuće tkivo i kostur, mora i rijeke njezin krvotok i njezin atmosferski omotač zrak kojeg udiše kao što ga i mi udišemo. Zbog ovog shvaćanja vještice, pagani itd. često imaju jaku vezu s Majkom Zemljom. Logično je da iz ovakvog načina razmišljanja proizlaze ekološke ideje i da će se bilo koji pobornik ove teorije ražestiti kada je u pitanju sječa šuma, bespotrebno ubijanje životinja i zagađivanje zraka i oceana (Janet i Stewart Farrar - A Witches' Bible, str. 137).  Naravno, nisu samo pagani ti koji su zainteresirani za dobrobit zemlje...danas postoje mnoge organizacije, pojedinci i skupine koje su predane ovoj temi. Neki će ovu svijest manifestirati na način da prestanu jesti meso dok će drugi (ja kao primjer) jesti meso računajući na to da su ljudi svejedi i da je to naprosto prirodni tijek stvari. Ovo je osobni izbor svake osobe i ne dajem sebi za pravo da vam govorim što je bolje, a što lošije.

U suštini svega ovoga je, na kraju krajeva, ljubav i poštivanje prema svim živućim organizmima. 

Zbog ove povezanosti sa Zemljom je travarstvo tako popularna među paganima. Ne samo zbog toga što imaju priliku pomoć ljudima nego i zbog toga što se radi o liječenju prirodnim metodama, ne koristeći sintetičke proizvode i "otrov modernog doba", nego čiste biljke koje nam je podarila Majka Zemlja. Nipošto se ne smiju zanemariti čuda moderne medicine, jer je ona ipak produžila životni vijek čovjeka i izliječila mnoge bolesti, ali stoji da nije sve to prirodno i najzdravije za ljudski organizam. Koliko tu ima prirodnih sastojaka, toliko ima i kemijskih procesa koji nisu 100% kompatibilni s ljudskim tijelom. Ponavljam, na vama je hoćete li odabrati modernu medicinu ili "alternativnu" medicinu (ako smijem u ovo ubrojiti i herbalistiku). Ovo sve igra ulogu u vještičjoj etici jer i vi kao herbalist (pa i pacijent) morate uzeti u obzir mnogo faktora; koje će metode više pomoći? da li je na vama da pomognete? hoće li nešto više odmoći nego pomoći? itd. Malo razmislite i o tome :D

Po onome što ja znam, većina pagana gleda na svoje tijelo kao na hram. Neki će pušiti i neki će piti alkohol ili jesti junk food, ali i mi smo ljudi. I ja pojedem ponekad majonezu makar znam da je jedna od najnezdravijih namirnica koje mogu konzumirati. No, važno je da ne uzimate svoje tijelo zdravo za gotovo. To isto spada pod etiku jer ovdje dolaze u sliku vaši principi. Bili oni strogi ili fleksibilni, držite ih se. Imajte svoje principe i nemojte ih tek tako napustiti i prekršiti obećanja koja ste sami sebi dali. Mit o tome da se prilikom rituala i drugih aktivnosti konzumira droga je upravo to, obični mit. Ne govorim da to ne postoji (jer sve postoji na ovoj planeti), ali takvo nešto nije običaj niti nužno potrebno da bi se postigla "viša razina svijesti" prilikom rituala. Isto vrijedi i za alkohol; neki oblik alkohola će se konzumirati tijekom rituala (najčešće vino), ali svatko uzme po gutljaj (što vas ne može nikako napiti), a možete i reći da ne pijete alkohol pa se uzme neka alternativa (npr. sok od borovnice ili jabuke ili nešto drugo prigodno). U prošlosti su se znale koristiti droge za proročanske svrhe, ali ovdje se radilo o "profesionalnim" ljudima (svećenicima i svećenicama) koji su imali pratnju koja se brinula o njima. No tada to nije bilo ilegalno...čak se ponekad i poticalo (jer što je svećenik/ca bila više high, to je zapravo bio/bila otvorenija prema bogovima). Ovim vas nipošto ne potičem na konzumiranje droga jer je to zaista opasno, samo govorim činjenice. Danas se na drogu ne gleda kao na nešto pozitivno (ovdje generaliziram, ali eto), no neke od njih nisu toliko štetne koliko nam ih zakon takvima prikazuje. Vjerujem da ćete moći postići višu svijest i bez droga i alkohola isto kao što se možete tijekom izlaska i zabaviti bez toga. 

Vjerojatno vas neće iznenaditi da sve dobre "kršćanske" vrijednosti su također i dobre "vještičje" vrijednosti. To su zapravo dobre LJUDSKE vrijednosti. Ipak, mi smo svi prvenstveno ljudi, a tek onda muškarci/žene, heteroseksualci/homoseksualci, kršćani/židovi/muslimani itd. Mislim da osoba ne treba poznavati npr. 10  Božjih zapovijedi da bi bila svjesna da ta "pravila" ponašanja nisu uopće pravila nego zdrava logika i lijepo ponašanje u civiliziranom društvu. To što ih je netko odlučio nazvati baš tim imenom je druga priča :)

Neki bi rekli da je važan dio wicce magika (makar se ja ne bih složila...dapače, rekla bih da se to može u potpunosti izostaviti), no za one koji se bave magikom smatram da postoji jedno pravilo kojeg se moraju držati, a to je ono slavo "ne štetite drugima". Čuli ste ovu rečenicu već jednom u postu i vjerujte mi, naići ćete na nju još mnogo puta na blogu. U svakom slučaju, ovo pravilo je zlata vrijedno u magici jer ljudi često rade bajalice ("spellove") iz raznih osobnih (usudila bih se reći ponekad i sebičnih) potreba. Treba dobro razmisliti o posljedicama nekih postupaka prije nego što se išta napravi (tj. prvo promisli, pa onda napravi). Ovo ne mora značiti da svaka osoba ide glavom bez obzira u magiku niti se ovo odnosi na neku određenu osobu. Samo napominjem kako bi se izbjegle nezgode. Energija je jako snažna stvar i treba se njome naučiti koristiti. Poput noža je; može biti koristan (za rezanje hrane, užeta i otvaranje nekih predmeta), ali u krivim rukama može poslužiti i u druge, mnogo negativnije svrhe (npr. ranjavanje i ubijanje). Ovo je jako mračan primjer, ali važno mi je da se poanta prenese. Nadovezujući se na ovo, sjetila sam se jedne rečenice iz Gardnerove knjige sjenki koja glavi ovako: Nikad se ne hvalisaj, nikad ne prijeti, nikad ne reci da bio htio nekome na žao (eng. Never boast, never threaten, never say you would wish ill of anyone). Mislim da ovo ne treba dalje objašnjavati.

Znam da je svima nama ponekad se teško pridržavati i osnovnih pravila pristojnog ponašanja, ali zaista smatram da bi svijet bio bolji kada bi ljudi malo više razmišljali o tome što govore i što rade. Napisala sam ovaj post u nadi da će neke ove riječi ipak osvijestiti. Svi smo mi ljudi i svi griješimo, ali trebamo barem pokušati što manje tim greškama štetiti drugima (i sebi), a naravno i pokušati ispraviti te greške kasnije :) Počela je nova godina i možda je baš ovo idealno vrijeme da se započne i novo poglavlje u našim životima; da budemo svjesniji sebe i svojih bližnjih i da širimo ljubav umjesto sukoba.

Da vas više ne gnjavim, za sada vas svih pozdravljam :)
vaša Witch's Cat