31.1.13

Keltski kolačići

Naišla sam na ovaj recept kada sam tražila nešto lijepo za spremiti za Imbolc. :) Kada sam ga počela raditi, sve je išlo naopako pa sam morala dosta toga izmijeniti. Staviti ću vam izmijenjeni recept koji je meni zadovoljavajuće ispao. :D Kombinacija je višanja i lijepog integralnog tijesta. :) Nadam se da će vam se svidjeti....meni je :D mljac mljac!

Potrebno je:

Za tijesto:

  • 250 g glatkog brašna
  • cca. 120 g margarina
  • 1-2 jaja (vidite po potrebi)
  • malo suncokretovog ulja
  • kalup za muffine

Za punjenje:

  • 60 g šećera (u originalnom je receptu 170 g, ali ja zaista ne volim previše šećera stavljati u svoje kolače)
  • marmelade od jagode/višanja (ja sam stavila od višanja pošto sam dodala i višnje u recept koje inače ne idu)
  • 60 g margarina
  • 2 jaja
  • 2-3 žlice gustina/gusnella
  • 60-70 g glatkog brašna
  • višnje bez koštica (ja sam koristila Ledove)
  • 1 žlica šećera
  • par žlica vode

Priprema:

Tijesta:

  1. Izmiješajte brašno, margarin i 1 jaje mikserom.
  2. Po potrebi dodajte još jedno jaje (iako mislim da vam neće trebati) i par žlica ulja (isto po potrebi). Tijesto vam treba biti dovoljno masno da se ne lijepi previše po rukama i da sliči više prhkom tijestu.
  3. Uzimajte komade tijesta (pola šake) i spljoštite/valjajte do željene debljine (ne brinite, tijesto se ne diže u pečenju).
  4. Obložice kalupe za muffine tijestom (palcem utisnite tijesto tako da se prilagodi obliku kalupa) i odrežite višak (ja sam koristila okrugle forme za kekse za odstraniti taj višak, ali možete i običnim nožem ili rukama).
  5. U svaki kolačić stavite po žličicu (čajnu) marmelade.
Napomena: ne trebate kalup mazati uljem ni posipati brašnom jer tijesto samo po sebi sadrži dovoljno masti da se ne lijepo za podlogu.
Napomena 2: pripazite da ostavite tijesta jer će se kolačići prekriti trakicama tijesta (kao što vidite na slici)

Punjenja:

  1. Izmiješajte šećer i margarin i dodajite jedno po jedno jaje miješajući u međuvremenu mikserom.
  2. Dodajte gustin i brašno (u originalnom receptu piše 170g samljevene riže, a mislim da može i rižino brašno umjesto toga, ali pošto toga nisam imala i nisam isprobala, preporučam vam da se držite gustina i brašna). :)
  3. Malu teču stavite na vatru i unutra stavite pola čaše višanja zajedno s nekoliko žlica vode i žlicom šećera (sve jušne žlice, naravno). Miješajte dok smjesa ne bude kompaktna.
  4. Kada se smjesa višanja malo ohladi možete isuti malo vode ako vam se čini da je previše (iako mislim da neće biti, ali to ćete morati sami procijeniti prema konzistenciji smjese s margarinom) i ubaciti u prijašnju smjesu.
  5. Mikserom prođite još jednom smjesu kako biste usitnili višnje.
  6. Stavljajte po žlicu-dvije (tako da vam dođe do pola/trećine kalupa) u kolačiće.
  7. Izvaljajte ono tijesta što je ostale i izrežite na tanke trake i potom stavite preko kolačića koja su sada ispunjeni marmeladom i smjesom (pripazite da "zalijepite" trakice za ostatak tijesta kako se ne bi odvojili u pečenju).

Napomena: punjenje treba biti rjeđe od pire krompira. Izgledati će poprilično pjenasto, ali nemojte dati da vas to uznemiri jer se stvrdne u pečenju zbog gustina i brašna.

Pecite kolačiće 25 minuta na 175°C (meni je barem trebalo toliko, ali provjerite tu i tamo čačkalicom). :)

Eto...nadam se da ćete uživati u finoj papici. Ja sigurno hoću. :D Možda nije baš najjednostavniji kolač, ali vjerujem da će vam se svidjeti! Rado bih čula vaše dojmove u komentarima ili preko e-maila :D 

Prijatno!!! )O(

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.