30.3.14

O sivoj magiji: zašto crna i bijela magija ne postoje


Mudra osoba mi je jednom rekla da ne postoji ni crna ni bijela magija kao što ne postoji ni zelena magija na narančaste točke. Iako vam se drugi primjer sigurno smješniji, sve ove ideje su jednako apsurdne. Kada bi ovdje stala, to naprosto ne bi bilo pošteno pa ću stoga morati elaborirati.

Zaista, pisanje o crnoj/bijeloj/sivoj magiji mi je pravo zadovoljstvo jer postoji previše ljudi koji vjeruju u ovu zabludu. Svjesna sam da većina vas koji ovo čitaju možda smatra ovu tvrdnju drskom, ali se zaista nadam da ćete razumjeti moje stajalište do kraja ovoga posta. :)

Što je magija?

O ovoj sam temi mnogo detaljnije pisala u prijašnjem postu "Magija i wicca" tako da se neću previše zadržavati na ovoj sekciji posta. Ali samo da ukratko ponovimo, gotovo sve postojeće definicije magije kažu istu stvar; magija/magika umijeće uzrokovanja neke promjene ili nekog događaja s određenim ciljem usmjeravanjem energije. 

Sama ideja da magija djeluje ima smisla većini pagana i wiccana jer je sastavni dio paganske ideologije upravo vjerovanje da je sve međusobno povezano i da sve vibrira (a time ima i određenu frekvenciju). Potonje vjerovanje je također nešto što pagane povezuje sa znanstvenicima. U svakom slučaju, ova stanovišta objašnjavaju kako je energiju moguće slati, primati ili kako ona može cirkulirati uopće. Magija je sam proces slanja/primanja energije, a ne energija sama po sebi!!! Pošto je sve povezano, nije problem da ova energija putuje od točke A do točke B. Također, kada praktičar izvodi neki magijski čin, on je svjestan da sve ima svoju frekvenciju. Cilj je ostvariti da dvije, ili više ideja/predmeta vibrira na istoj frekvenciji. Kada se ovo postigne nastaje magija, odnosno dogodi se neka promjena (i praktičarev cilj biva ostvaren). 

Crna i bijela magija

Možda je bolje da se ovoga riješimo prije nego što nastavimo. Očito je da se radi o dvjema suprotnostima, ali ovo treba pojasniti. Mnogi će reći da je bijela magija dobra, a da je crna magija loša, ali su stvari ipak kompliciranije od ovoga.

Za bijelu magiju se također kaže da je "nesebična"; ovo podrazumijeva bilo koju magiju koju se izvodi za nesebične svrhe poput nekih sistema liječenja (ali samo kada se liječenje obavlja uz dozvolu pacijenta!), zaštitne magije, a neki bi čak rekli i ljubavne magije (ali samo ako se ne utječe na ičiju slobodnu volju).

Crna magija bi kontrastno ovome bila "sebična", tj. bilo koja magija koja se izvodi za osobnu korist pojedinca ili grupe. Ovo bi također prema prethodnoj usporedbi uključivalo liječenje koje se obavlja bez dozvole pacijenta, ili bilo koji oblik magije kojim se nekome oduzima slobodna volja, ili pravo odabira. Prokletstva su najčešći primjer "crne magije". 

Kao što sam prije istaknula, magija je sam proces slanja/primanja energije, a ne energija sama po sebi!!! Energija nije ni dobra ni loša; ona je neutralna i prilagodljiva. Nadam se da je jasno po onome što je do sada rečeno da su praktičareva namjera i cilj ono što čine magijski proces "dobrim" ili "lošim". Na neki način onda čovjekova namjera može biti "crna" ili "bijela", ali energije ne može. 

Poviše navedena definicija crne magije ostavlja praktičara u nezgodan položaj jer većina ljudi izvodi magiju kako bi nešto dobila (novac, zdravlje), ili kako bi se riješili nečeg lošeg u životu (lošeg utjecaja, navike itd.). Ovo je isto osoba korist, zar ne? Ali kako itko može ovo smatrati lošim ako ima dobre učinke? Pa nije sve tako crno-bijelo.

Relativnost i siva magija

"Jer ništa nije ni dobro ni zlo, a da ga mišljenje ne čini takvim."

William Shakespeare, "Hamlet", čin 2, prizor 2

Ovaj citat mi je jedan od najdražih na temu ideja dobrog i lošeg. U kratko, on kaže da su ideje dobrog i lošeg (a time i crnog i bijelog) jako relativne. Svaki pojedinac ih može drukčije poimati, a ovisno o namjeri i cilju pojedinca te mnogim vanjskim faktorima van kontrole te osobe, nešto što se čini dobrim može ispasti jako loše, ali isto tako nešto što se doima jako lošim može imati izuzetno dobre posljedice.

Dozvolite mi da vam dam dva primjera kako bi ovo bilo nešto jasnije. Ako su možda malo ekstremniji, nemojte mi to uzeti za zlo; samo pokušavam dočarati osnovnu bit ovoga, a karikiranje u tome jako pomaže.

Zamislite da vas je jedan prijatelj zamolio da obavite nekakvu magiju liječenja na nekom njegovom prijatelju/prijateljici (nazvat ćemo tu osobu X) jer on/ona boluje od neke smrtne bolesti. Kao što smo ustanovili, magija liječenja spada pod "bijelu magiju", zar ne? Dakle što može poći krivo? Pa...mnogo toga. Dakle X da svoj pristanak za liječenje i vi ga/ju izliječite (je li moderna medicina igrala ikakvu ulogu u izlječenju je trenutno nevažno). X je sada živ i zdrav tako da ste učinili dobro djelo, zar ne? Sada zamislite da X ubije neku osobu, ili životinju, ili ako hoćete biti realniji i razraditi problematiku, zamislite da X osnuje tvrtku koja na kraju uništi mnoštvo šuma, privatne živote, našteti životinjama, ili na bilo koji drugi način donese negativnost na svijet. Mogućnosti ima bezbroj. Pitanje je onda jeste li učinili dobro time što ste spasili život koji je učinio toliko štete. Ovo je prilično sivo područje po mome mišljenju.

Evo još jedan primjer.

Zamislite da osoba A odluči napraviti neki "crnomagijski" čin jer mrzi osobu B. A odluči baciti kletvu na osobu B time uzrokujući da se osoba B razboli. Osoba B je sada teško bolesna i leži u krevetu s visokom temperaturom te ne može otići na poslovni sastanak koji će odrediti njegovu/njezinu budućnost. Sada zamislite da B uvijek hvata autobus u 7:30 ujutro kako bi stigao/la na posao na vrijeme. Ovoga posebnog dana, B je kući s visokom temperaturom i nije na tom autobusu. Upravo se toga dana dogodi da se ovaj autobus sudari s nekim drugim vozilom te da većina putnika pogine u ovoj nesreći (ne želim biti pesimistična, ali ovo je ionako samo hipotetski). Bacivši kletvu na osobu B, osoba A joj je zapravo spasila život! Je li onda ovo zaista bila crna magija? Namjera je možda bila loša, ali je ishod zasigurno bio dobar barem iz jedne perspektive.

Što se ovdje onda zapravo događa? Na papiru se ideje "crne" i "bijele" magije čine vrle jednostavnima i izravnima, ali one postaju iznimno komplicirane kada ih se prenese u stvarnost.

Očito se ne može govoriti isključivo o dobrom i lošem. Sve što radimo se može svrstati u moralno sivo područje ovisno iz čije se perspektive gleda, koji je bio prvotni cilj, koja se namjera krila iza postupaka i tako dalje. Samo da dodam malo humora ovome postu, evo kako bi Adam Sandler ovo sročio:
"Chemistry can be a good and bad thing. Chemistry is good when you make love with it. Chemistry is bad when you make crack with it."
Slobodno prevedeno, kemija može biti i dobra i loša stvar.  Kemija je dobra kada se zbiva između dvoje ljudi. Kemija je loša kada se njome pravi krek

Dobro i loše, a time i crno i bijelo, su zaista relativni pojmovi. Kada je nešto relativno, ono se mora razmatrati sukladno, ili proporcionalno s nečim drugim. U konačnici ono mijenja svoje karakteristike ovisno o okolnim faktorima. 

Siva magija i siva područja

Pa ako magija nije ni crna ni bijela, treba biti nešto između, nije li tako? Najlogičniji zaključak bi bio da je ona siva pa je to većina autora koji pišu o ovome i zaključila. Čak i Raymond Buckland piše o ovome u svom djelu The Witch Book i kaže, slobodno prevedeno, da postoji područje između to dvoje [crne i bijele magije] koje nije ni pozitivno ni štetno; ono se naziva "siva" magija. On tvrdi da je magija vezivanja tj. da su bajalice vezivanja odličan primjer sive magije. Ovakve bajalice naprosto obavežu osobu, odnosno spriječe ju da progovori o nečemu što je potencijalno štetno nekom pojedincu ili grupi. Buckland daje sljedeći primjer (slobodno prevodim):
Prije više godina, grupa profesionalnih muškaraca i žena je istraživala i eksperimentirala s ceremonijalnom magijom pokušavajući prizvati jedan od entiteta koji je navodno bio prizvan prije mnogo stoljeća od strane ritualista tog doba. Grupa je radila isključivo s akademskim ciljevima, ali je usprkos tome poznanik jednog od ovih nadrimagičara, nakon što je saznao za ovaj projekt, odlučio zaraditi nešto novca na ovoj informaciji i prodati priču u žuti tisak. Očito ga nije bilo briga kako bi njegovi postupci mogli ozbiljno oštetiti ugled svih onih uključenih u situaciju.
Kada su magičari saznali za njegove namjere, odlučili su ga zaustaviti koristeći se suosjećajnom magijom. Kako bi ovo postigli, napravili su lutku tj. glinenu figuru čovjeka - i održali ritual u kojemu su vezali figuru i zašili joj usta. Slijedom toga je čovjek shvatio da nije sposoban reći ikome ono što je saznao ma koliko se jako trudio. Bajalica nije imala ikakvog drugog efekta na njemu; naprosto ga je učinila nijemim samo po pitanju te određene teme.
Ta bajalica vezivanja je primjer sive magije. Čovjeku se nije naudilo pa se ne radi o crnoj magiji. Sigurno mu se nije pomoglo u  nečemu, pa to nije bila bijela magija. Umjesto toga je bajalica obuhvatila sivo područje između to dvoje.
Ja zapravo vjerujem da je SVA magija siva. Kao što je slučaj sa svim postupcima, magija također ima svoje posljedice. Zaista, sve što učinimo ima neke posljedice (neke ozbiljnije od drugih). Neke od ovih posljedica su van naše kontrole; Kozmos, karma, vanjski faktori ili kako god to nazivali su sigurno upleteni u to, ali bez obzira koje sile upravljale nad ishodima, mi ćemo ponekad igrati pasivnu ulogu, htjeli to ili ne.

Sve što radimo spada u neko moralno sivo područje jer ne možemo nikada u potpunosti kontrolirati naše postupke i njihove ishode. Naprosto postoji previše faktora koji su uključeni u naše živote i koji zabadaju svoje noseve gdje god stignu...njihovo je uplitanje neminovno.

Pretpostavljajući da svi vi koji ovo čitate želite biti "dobri ljudi" (kao što i ja želim), vjerojatno se pitate sljedeće pitanje:

Što ja mogu učiniti onda?

Uz toliko stvari koje utječu na nas i naše postupke, možemo se ponekad osjećati kao da je sve van naše kontrole. Ovo nije u potpunosti točno. Možemo kanalizirati svoje namjere i postupke u određenom smjeru, pa ih čak i preusmjeriti kasnije. Možemo ispravljati svoje greške, ili barem pokušati. Uvijek ću tvrditi da je namjera najvažniji dio magije, ali isto tako i bilo kojeg postupka u našim životima. Od namjere sve počinje; namjera je ishodište svakog postupka. Neki od vas se možda neće složiti s ovim, ali je svatko slobodan imati svoje mišljenje. :)

Kako bih završila u nešto pozitivnijem tonu, poklanjam vam jednu slatku motivacijsku sliku!

Nije nam dodijeljen ni dobar ni loš život. Dodijeljen nam je život. Na nama je da ga učinimo dobrim ili lošim.
Do sljedećeg puta,
vaša Witch's Cat

28.3.14

On Gray Magic: Why Black and White Magic Don't Exist

A wise person once said to me that there is no such thing as white or black magic, just as there is no such thing as green and orange polka-dotted magic. Although the second image may seem funnier to you, all of these notions are equally absurd. If I were to leave it at this, that would just be unfair, so I will have to elaborate. 

Honestly, writing about black/white/gray magic is my pleasure because there are simply too many people out there who believe in this misconception. I realize that most of you reading this may find my claim presumptuous, but I truly hope that you will understand my viewpoint by the end of this post. :)

What is Magic? 

I covered this topic in much more detail in my previous post entitled "Magick and Wicca" so I won't dwell too long on this section of the post. But just to recap, basically all the existing definitions of magic say the same thing; that magic(k) is the art of making something happen (or change) with a certain intent by directing energy. 

The very idea that magic really works makes sense to most Pagans and Wiccans because an integral part of Pagan ideology is the belief that everything is interconnected and that everything vibrates and thus has a specific frequency. The latter belief is also something that Pagans share with scientists. In any case, these beliefs explain how energy can be sent, received and how it circulates in general. Magic is the very process of sending/receiving energy (not the energy itself!!!). As everything is interconnected, it isn't a problem for this energy to travel from point A to point B. Also, when a practitioner performs magic, they realize that everything has its own frequency. The goal is to get two (ore more) objects/ideas to vibrate at the same frequency. When this is achieved, magic happens, or rather something is made to happen (and the practitioner's goal is realized).

Black and White Magic

Let's get this out of the way before we continue, shall we? Obviously, we are dealing with two opposites here. Many people will say that white magic is good magic and that black magic is bad/evil magic. 

White magic is also referred to as "unselfish"; this implies any form of magic which is performed for unselfish purposes such as some systems of healing (but only when the healing is done with the permission of the patient!), protective magic and some would even say love magic (but only if does not interfere with any individuals' free will). 

Black magic would, in contrast, be "selfish"; i.e. any magic which is performed for an individual's or group's personal gain (this would also by contrast include healing without a person's permission and taking away a person's freedom of choice and free will). Hexes and curses are common examples of "black magic".

As I have stated before, magic is the very process of sending/receiving energy, not the energy itself!!!. Energy is neither good nor bad; it is neutral and adaptable. Hopefully, it is more than clear from what has been said up to now that the practitioner's intent and goal are what make the magical process "good" or "bad". So a person's intent can be "black" or "white", but energy cannot.

The above definition of black magic leaves the practitioner between a rock and a hard place because most people perform magic in order to gain something (money, health) or to get rid of something bad in their lives (a bad influence, habit etc.). This is also personal gain, is it not? But how can anyone perceive this as bad if it has positive side-effects? Well, not everything is black and white.

Relativity and Gray Magic


"Why, then, ’tis none to you, for there is nothing either good or bad, but thinking makes it so."
William Shakespeare, "Hamlet", Act 2, Scene 2

This quote is one of my personal favorites when it comes to ideas of black and white. It basically says that the notions of good or bad (i.e. white and black) are very relative. Each individual may perceive them differently and depending on their intent, goal and many uncontrollable external factors, something that seems good may turn out bad, but something thought of as bad may have very positive side-effects. 

Let me give you two examples to make this clearer. If they are a bit extreme, please do not take this the wrong way; I'm just trying to illustrate my point in the clearest way possible so exaggeration helps somewhat.

Imagine you are asked by a friend to perform some healing magic on a friend of theirs (let's call them X) who has some fatal disease. As we have said, healing magic falls under the category of "white magic", right? So what can go wrong? Well...a lot of stuff. So X gives their consent and you heal them (whether or not western medicine had anything to do with this is irrelevant now). X is now healthy and alive, so you did something good, right? Now imagine X kills a person or an animal, or to be more elaborate and realistic starts a business which ends up destroying forests, or personal lives, or harming animals etc. The possibilities are endless really. But did you do good if this one life ended up causing so much harm? A very gray area in my opinion.

Here's another example.

Imagine person A decides to do some "black magic" because they hate person B. A decides to throw a curse on B and cause him/her to fall ill. B is now sick in bed with a very high fever and incapable of going to an important business meeting which will determine their future. Now imagine that B always takes the bus at 7:30 a.m. to get to work on time. This particular day, B is at home sick and isn't on this bus. Now it just so happens that the bus crashes that day and that most of the passengers die (not to be pessimistic, but this is just hypothetical anyway). By cursing B, person A actually saved a life! So was this really black magic? The intent may have been bad, but the outcome was indeed positive from one perspective. 

So what's really happening here? When on paper, notions of "black" and "white" magic seem very simple and straightforward, but when transferred to reality, they are much much more complicated.

Obviously, one cannot speak of only good or bad. Everything we do can be placed in a morally gray area depending on whose perspective we take, what the initial goal was, what intent was behind the whole process and so on. Just to add a bit of humor to the post, here's how Adam Sandler puts it:
"Chemistry can be a good and bad thing. Chemistry is good when you make love with it. Chemistry is bad when you make crack with it."
Good and bad and consequentially black and white are indeed very relative. When something is relative, it must be considered in relation or in proportion to something else. Ultimately, it changes its characteristics according to the surrounding factors. 

Gray Magic and Gray Areas


So if magic isn't strictly black or white, it has to be something in between, right? The most logical thing to do would be to call it gray, so that's what everyone did! Even Raymond Buckland comments on this topic in his The Witch Book and says: "There is an area between the two [black and white magic] that is neither positive nor harmful; this is called "gray" magic". He claims that binding spells are an example of gray magic. These kinds of spells simply "bind" a person or rather stop them from speaking ab something that is potentially harmful to an individual or group. Buckland gives this example:
"A number of years ago, a group of professional men and women were investigating and experimenting with Ceremonial Magic, attempting to conjure one of the entities that supposedly had been invoked in centuries past by the ritualists of the period. The group was operating solely for academic reasons, yet an acquaintance of one of the would-be magicians, upon hearing of the project, thought he might make some money selling the group's story to a tabloid newspaper. He was apparently unconcerned that his expose might seriously harm the reputations of those involved.
When the magicians learned what the man was planning to do, they decided to stop him by using sympathetic magic. To do this, they made a poppet - a clay image of the man -and held a ritual in which they bound the figure and sewed-up its mouth. Subsequently, the man found that he was totally unable to tell anyone of what he knew, no matter how hard he tried. The spell had no other effect on him; it simply made him mute on that particular subject.
That binding spell is an example of gray magic. The man was not harmed, so it was not black magic. He certainly was not helped, so it was not white magic. Instead, the spell covered a gray area between the two.
"
I actually believe that ALL magic is gray. As with all actions, magic also has its consequences. Indeed, every single thing we do has consequences (some more serious than others). Some of the aftermath is out of our control; the Cosmos, karma, external factors or whatever you call it might have something to do with this, but whatever the forces governing the outcomes, we still play the passive role occasionally. 

Everything we do falls into a moral gray area because we can never fully control our actions and their outcomes. There are simply too many factors included in our lives which have their sticky fingers all over us...their interference is inevitable.

Assuming that you all want to be "good people" (as do I), you are probably asking yourselves the following question:

"So what can I do?"

When there are so many things influencing us and our actions, we may feel as if everything is out of our control. This isn't completely true. We can channel our intentions and actions in a certain direction and even redirect them later on. We can correct our mistakes, or at least try to. I will always say that intent is the most important part of magic, but also of any action we take in life. Intent is where it all begins; intent is the core of any action. Some of you may not agree with this, but hey, you're free to have a different opinion. :)

Just to end on a more positive note, here's a cute motivational picture for you!


Until next time. Yours,
Witch's Cat

24.3.14

Ostara Flax Cookies


Once more, I would like to wish you all a happy Ostara! I returned just yesterday from another celebration with a very appropriate recipe which was approved by all those who attended the ritual. You can see the cookies in the above photo; they were practically the centerpiece of our modest altar in the middle of the woods. :) They are just large enough to eat in one or two bites and what makes them so appropriate for this season are the seeds with which they are covered (they also give them a very special taste).

This recipe is actually a modification of the Biscotti di Regina (Queen's cookies) recipe so if you want to try both recipes and compare them, go ahead!

You Will Need:

  • 2 cups plain flour (have a bit more at hand since you may need up to 3 cups because of the flour you will have to add later on)
  • 1/2 (half) a cup sugar
  • 1/2 a bag of baking powder (about 1 teaspoon)
  • a pinch of salt
  • 125g margarine (you can use butter as a substitute)
  • 2 eggs
  • 1/2 a cup of milk
  • flax seeds (the amount depends on your preferences)
Note: I added some hard flour to the recipe and it served equally well as the plain flour so feel free to experiment a bit and combine different types of flours.

How To Prepare:

  1. Mix 2 cups of flour, the sugar, baking powder and salt in a bowl
  2. Add softened margarine, the eggs and milk and knead the mix (with your hands of course) until it is compact
  3. Add flour if necessary until the mix is almost completely non-sticking (it should be only slightly sticky so the flax seeds don't drop off)
  4. Pinch off small amounts of dough and roll them into small balls (about 2cm in diameter) and roll them in the flax seeds
  5. Cover the baking pan with baking paper and spread the cookies onto it taking care to leave a few centimeters between each cookie
  6. Bake the cookies for 12-15 minutes at 190-200°C
  7. The cookies shouldn't get brown on the top; you will know they are ready when they start sort of "cracking" on the top part and they will be only slightly golden-brown at the bottom.
If you follow this recipe, you should have about 60-70 cookies. Enjoy! :D

Ostara keksi s lanom


Još jednom vam svima želim sretnu Ostaru! Vratila sam se sa slavlja s još jednim prigodnim receptom koji je dobio odobrenje od svih koji su sudjelovali na ritualu. Kekse o kojima pričam možete vidjeti na slici poviše na našem skromnom oltaru u sred šume. :) Dovoljno su veliki da ih se pojede u jedan-dva griza, a prigodni su upravo zbog sjemenki koje im daju poseban okus. 

Ovaj je recept zapravo modificirani recept Biscotti di Regina (tj. Kraljičini keksi) pa ako želite pokušati napraviti oboje i usporediti, samo naprijed!

Potrebno je:

  • 2 čaše glatkog brašna (imajte spremno i više jer se količina popne do 3 čaše zbog pobrašnjivanja kasnije)
  • 1/2 (pola) čaše šećera
  • 1/2 vrećice praška za pecivo
  • prstohvat soli
  • 125 g margarina (za zamjenu možete koristiti maslac)
  • 2 jaja
  • 1/2 čaše mlijeka
  • sjemenke lana (količina ovisi o vašoj preferenciji)
Napomena: ja sam dodala i malo oštrog brašna tijekom pobrašnjivanja i nije nimalo pokvarilo recept pa i vi slobodno možete izmiješati glatko i oštro brašno.

Priprema:

  1. U zdjeli izmiješajte 2 čaše brašna, šećer, prašak za pecivo i sol
  2. Dodajte omekšali margarin, jaja i mlijeko te rukama stvorite kompaktnu smjesu
  3. Dodajite brašna po potrebi dok se smjesa gotovo ne prestane lijepiti (treba biti barem malo ljepljiva kako bi se sjemenke zalijepile)
  4. Čupajte komadiće tijesta i oblikujte ih u kuglice (moje su kuglice bile promjera cca. 2cm) te ih uvaljajte u sjemenke lana
  5. Prekrijte tepsiju papirom za pečenje i posložite kekse tako da su udaljeni par centimetara jedni od drugih
  6. Pecite kekse 12-15 minuta na 190-200°C
  7. Keksi se neće previše zarumeniti već će početi pomalo "pucati" na gornjem dijelu. Po tome ćete znati da su gotovi (a od dolje će biti samo blago rumeni)
Ako budete pratili sve ove upute, dobit ćete oko 60-70 keksića. Prijatno! :D

14.3.14

Plodnost i Ostara


Proljeće nam je pokucalo na vrata! Skoro sam se u potpunosti oprostila od zimske odjeće i počela već nositi lagane proljetne jakne. Dani su se produljili, Sunce je postalo jače sijati i sve mi se čini mnogo optimističnijim. Nije ni čudo da se svi krenu razbuđivati u vrijeme proljeća!

Kao što neki od vas sigurno dobro znaju, Ostara nam je iza ugla; točnije za šest dana pošto ove godine pada na 20. ožujka. :) Ovo je jedan od razloga zbog kojih sam odlučila pisati o ovoj temi. Ako vam je poznata pozadina Ostare, onda ćete zasigurno znati kako se plodnost uklapa u cijelu ovu priču.

Veza između Ostare i plodnost je nepobitna jer je vidljiva već u samom imenu ovog sabata. Ostara je ime teutonske (tj. germanske) božice Sunca, a Sunce je univerzalni simbol plodnosti, rasta i topline. Rast Sunca najavljuje dolazak proljeća te je još izravniji simbol plodnosti pošto se u proljeće dani produlje, biljke počnu nicati i bujati, a životinje se može vidjeti kako trče na sve strane. Ostara (mislim pritom na sabat) se još zove i Eostre. Ovo je ime također povezano s plodnošću jer je to ujedno i ime anglosaksonske božice plodnosti.

U mnogim paganskim tradicijama koje priznaju i muško i žensko božanstvo, proljeće je period ravnoteže između to dvoje. Muško božanstvo (tj. Bog) u ovom vrijeme dostiže zrelost, a Božica se budi iz svog zimskog sna. U wicci je on Zeleni Čovjek, a ona je Djeva. Oni se zbližavaju u ovom periodu godine i pripremaju se voditi ljubav na Beltane.

Očite poveznice proljeća i plodnosti (a time i Ostare) se može vidjeti svugdje u prirodi. Ožujak i travanj su vrijeme kada se koti lanad, kada žabe polažu svoja jaja, a ptičice grade gnijezda, pjevaju zavodničke pjesme i liježu jaja. Pošto su dani topliji i kiša nježnija (ali i češća), biljke počinju bujati, a cvjetovi cvasti.

Proljeće mi je osobno najdraži dio godine. Tada konačno mogu opet sjesti na svoju biciklu, voziti se u među drvećem, uživati u svježem zraku i šetati u prirodi umjesto da stojim u skučenim, zadimljenim kafićima jer je previše hladno da bi se izašlo vani. A to što mi je rođendan u proljeće ovo sve čini još ljepših! :D 

Ako želite slaviti Ostaru, to je najbolje raditi na otvorenom dok vas Sunce još može blagosloviti svojim zrakama. Posudite od prirode što možete za ukrase; koristite zelenilo i cvijeće da ukrasite vaš oltar, napravite si lijepi vijenac od cvijeća i slavite sve što nam je priroda podarila! Ja znam da ja hoću.

Prekrasni dodaci vašem oltaru su jaja i simboli zečeva pošto su oboje povezani s plodnošću. Simbolizam jaja jesu novi počeci, ponovno rođenje, ciklus života i u konačnici plodnost. Bojanje jaja može biti jako lijepa aktivnost za ovaj blagdan i odličan način povezivanja sa životom i prirodom.

Zečeve se može vidjeti u ovo doba kako skakuću po livadama...ili bolje rečeno trče kao ludi. Ovo se naziva proljetnim ludilom (eng. March madness, dosl. prev. ludilo ožujka) jer je ovo vrijeme parenja zečeva. Mužjaci u ovo vrijeme love ženke kako bi se parili, dok ih ženke pokušavaju otjerati boksanjem ako nisu spremne za parenje. Također, zečeve se u ovo doba godine može mnogo češće vidjeti po danu jer su dani dulji i naprosto su prisiljeni pariti se i po danu (iako preferiraju noć) pošto su ženke sposobne začeti samo nekoliko sati tijekom svakog dana. Zbog sposobnosti zečeva da se razmnožavaju jako brzo, od rane dobi i k tome vrlo često, odavno su prihvaćeni kao simbol plodnosti u mnogim kulturama. Što mislite odakle potječe izraz "razmnožavaju se kao zečevi"?

Još jedan očiti simbol plodnosti su sjemenke; oni su izvor novog života koji nam omogućava da pratimo čudo rasta iz dana u dan. Sađenje sjemenki je također vrlo popularna aktivnost na ritualima Ostare, ali je ovo ujedno i svakodnevna, svjetovna aktivnost u doba proljeća. Svi poljoprivrednici dobro znaju da sve trave/povrće tj. biljke općenito treba saditi tijekom ožujka, ili najkasnije početkom travnja. Sjemenke su postale i omiljeni dodatak u jelima za Ostaru; i ja planiram dodati sjemenke sezama u vlastiti recept za ovaj blagdan kojeg ću podijeliti s vama čim prije! :D

Za Ostaru se nadam da ćete izdvojiti malo vremena za uživanje u prirodi koja je trenutno u punom cvatu. Upijte malo Sunca, opustite se na nekoj livadi, idite na dugu šetnju u prirodu, ili obrišite prašinu sa svoje bicikle...samo izađite u prirodu. Ovo će vam sigurno vratiti nešto energije koja vam je bila toliko potrebna nakon duge, umarajuće zime i oživiti vam duh.

Nadam se da ćete se lijepo proslaviti za ovaj proljetni ekvinocij kako god ga odlučili slaviti!
Do sljedećeg puta, 
vaša Witch's Cat

Izgleda da neke biljke odlično uspijevaju
ako ih se zasadi u ljuskama jaja...
Pokušajte napraviti jajolike svijeće :D odlična
su arts&crafts ideja za Ostaru!
Ni ukrašavanje vaših metli nije na odmetu. :) ...to jest, ako
ste vještica. :D
...a možete raditi i manje pa ih nositi!
A možete pokušati i ukrasiti vlastitu
košaru s jajima pomoću prirodnog cvijeća!
Vijenci su još jedna odlična kreativna opcija!
Evo i nekoliko lijepih ideja za vaš oltar :D






Sretna Ostara! :D

Fertility and Ostara


Spring has come knocking on my door! I've almost completely said goodbye to my winter clothes and started wearing light jackets. The days are longer, the Sun is brighter and everything seems more optimistic. No wonder everyone wakes up with springtime!

As most of you may well know, Ostara is just around the corner; in 6 days to be exact since it falls on the 20th this year. :) This is partly why I decided to write about this topic. If you're familiar with the background of Ostara, then you will surely know why fertility fits into it nicely. 

The connection between Ostara and fertility is undeniable since it is embedded in its name. Ostara is the name of the Teutonic (i.e. Germanic) Sun goddess and the Sun is a universal symbol of fertility, growth and warmth. Its growth announces the coming of spring and is an even more direct symbol of fertility since the days get longer during the Spring, the plants start blooming and animals can be seen running all over the place. Ostara (the Sabbat) is also known as Eostre. This name is also connected to fertility as it is the name of the Anglo-Saxon fertility Goddess which bears the same name. 

In many Pagan traditions where both the male and female deity are acknowledged, springtime is a period of balance of the two. The male deity (i.e. the God) grows to maturity and the Goddess wakes up from her winter slumber. In Wicca, he is the young Green Man and she is the Maiden. They get closer to one another and prepare to make love on Beltane.

Obvious connections between fertility and spring (and thus Ostara) can be seen anywhere in nature. March and April are the time when calves are born, frogs lay their spawn, when birds make their nests, sing their beautiful mating songs and lay eggs. Since the days are warmer, the rain more gentle (but also more frequent), plants start to grow, flowers start to bloom. 

Springtime is my personal favorite time of the year. This is when I can finally ride my bike through the forest, enjoy the fresh air and go on nature walks in stead of being cramped up in smoky coffee houses because it's too cold to go outside. The fact that my birthday's in spring makes it all the better! :D

If you want to celebrate Ostara, its best to do it outside while the Sun can still bless you with its rays. Borrow from nature what you can for decorations; use greenery and flowers to decorate you altar, make yourself a pretty garland or wreath from wildflowers and celebrate what nature gave us! I know I will. 

Wonderful additions to your altar are eggs and rabbit/hare symbols as both are connected to fertility. The symbolism behind the egg is that of new beginnings, rebirth, the cycle of life and ultimately fertility. Coloring eggs can be a wonderful activity and a great way of getting in touch with life and nature. 

The hare can be seen jumping around meadows in this time of year....or better said running like crazy. This is called "March madness" because this is the hare's mating season. The males chase the females in order to mate; while they (the females) try to fight them off by boxing them if they are not ready to mate yet. Also, the hares can be seen more often during the daytime because the days are longer and they are simply forced to mate during the day (even though they prefer nighttime) since the female hares are receptive only for a few hours during the day. Because of the rabbit's ability to mate very fast, from an early age and very often at that, they reproduce very quickly; this is where the phrase "breed like bunnies" came from. 

Another very obvious symbol of fertility are seeds; they are the origin of new life and enable us to follow the miracle of growth day by day. Planting seeds is also very popular at Ostara rituals, but it is also a part of everyday life during the spring. All farmers know that most herbs/vegetables or basically all plants should be planted during March, or at the beginning of April at the very latest. Seeds have become a favorite addition in Ostara meals; I plan to some sesame seeds myself in my Ostara recipe which I will share with you as soon as possible! :D

For Ostara, I hope you set some time aside to enjoy nature in its bloom. Take in the Sun, relax on the grass, go hiking or bike riding...so long as its somewhere in nature. This will be sure to bring you back some of that energy that you so desperately needed after the long, tiring winter and replenish your spirit. 

So have a wonderful spring equinox however you decide to celebrate it! 
Until next time. Yours,
Witch's Cat

Apparently, some plants grow
wonderfully in egg shells...
Try making egg candles :D great
arts & crafts idea for Ostara!
And decorating broom's isn't uncommon either. :) ...if you're a
witch that is.
...as are garlands!
Or try decorating your egg
basket with natural plants!
Wreaths are always a great option too!
And here are a few nice altar ideas :D






Merry Ostara! :D

13.3.14

Elementali

Kada sam prvi put čula za elementale, iz nekog sam ih razloga usporedila s divljim životinjama (ali na magijski, energetski način), iako ih se može "pripitomiti" pa ih se potom da usporediti s ljubimcima. Naravno, ovo je vrlo naivno gledište na ovu tematiku koje više nemam. Ovako sam razmišljala jako davno i od tada sam ipak naučila i iskusila nešto novog.

Skupila sam dovoljno znanja na ovu temu kroz neka iskustva, neke od kojih ću spomenuti tijekom ovoga posta, iako sam najviše naučila kroz rasprave, čitanje i odgovaranje na pitanja koja su vezena uz elementale i njihovo funkcioniranje. Zapravo me je jedno takvo pitanje i potaklo da pišem o ovoj temi za deseti tjedan Pagan Blog Projecta. No, pošto sam do sada na blogu elementale spomenula samo jednom ili dvaput, smatram da bi bilo u redu da krenemo ispočetka. 


Što su elementali?

Bez obzira gdje gledali da nađete odgovor na ovo pitanje, odgovor će se uvijek vrtjeti oko istih dvaju riječi: duhovi prirode. Elementali zaista jesu u osnovi duhovi prirode koje se ponekad naziva i "utjelovljenjima" (iako bi se ovu riječ trebalo koristiti s oprezom) prirodnih energija, ili pak četiriju elemenata (vode, vatre, zemlje i zraka). Svaka knjiga će reći isto, a ako se osvrnete oko sebe u prirodi, energije je prisutna, prirodne sile postoje i ako ste usklađeni s prirodom onda ćete ih moći osjetiti.

Naši su preci možda bili pretjerali s idejom da zaista sve ima dušu; potoci, kamenje, svako drvo, lišće, gromovi, sunčeve zrake i tako dalje. Stari Rimljani su, na primjer, bili otišli još jedan korak dalje te su vjerovali da u njihovim kućama obitavaju razne vrste duhova, iako ovo nisu bili duhovi prirodi sami po sebi; to su bili duhovi kuće i ognjišta poput pana (eng. Panes, duhovi ostava za koje se vjeruje da opskrbljuju kućanstvo hranom, iako ih se također smatralo duhovima zemlje čime ih se može povezati s elementalima), lara (eng. Lares, duhovi predaka s kojima su živi dijelili kuću), parenta (eng. Parentes, duhovi najbliže obitelji poput preminulog oca ili majke jednih od ukućana, iako ujedno mogu biti i duhovi još živuće rodbine, ali koji živi jako daleko), lemura (eng. Lemures, gnjevnih, ili vragolastih duhova umrlih) i tako dalje. Rimljani su jako ozbiljno shvaćali sve ove duhove te im prinosili žrtve, izvodili posebne rituale za njih, a za one koje su posebno voljelo su čuvali mjesto za stolom u vrijeme večere.

Kako god da bilo, s vremenom su bile uspostavljene četiri grupe duhova koji korespondiraju četirima glavnim elementima - vodi, vatri, zemlji i zraku. Duhovi za koje se vjeruje da personificiraju svaki od ovih elemenata (ili pak njihove najekstremnije oblike) se nazivaju elementali. Sukladno elementima i njih ima četiri: undine (elementali vode), salamanderi (elementali vatre), gnomovi (elementali zemlje) i silfe (elementali zraka). No, kao što sam već napomenula, pojam "elemental" se može odnositi i na bilo koji duh prirode. U wicci i većini drugih paganskih tradicija je ovaj pojam ipak rezerviran za upravo ove četiri skupine duhova.

Pošto su elementali duhovi, odnosno energetske forme, obično ih se ne može vidjeti, iako su i takvi slučajevi zabilježeni. Ipak, vjeruje se da ih može vidjeti jedino osoba koja je iznimno usklađena s prirodom. Svi ostali naprosto osjećaju njihovu prisutnost, bilo fizički, energetski, emocionalno ili na neki drugi način. Zna se dogoditi da se vide fizičke posljedice njihovog prisustva, možda najbolje kada ih se ne otpusti kako treba (na primjer, mogu se primijetiti neobična događanja vezena uz sam element kojeg elemental predstavlja).

Elementali i pozivanje četvrti

U paganizmu se ponekad elementale zaziva u krug umjesto elemenata, ili pak čuvara. Bez obzira što se zaziva, ovaj se dio naziva "pozivanje četvrti" jer u kojoj god kombinaciji, uvijek se poziva četiri stvari s četiri različite točke u krugu (tj. s četiriju četvrti kruga). Ovi se pojmovi vrlo lako mogu pobrkati pa bih stoga htjela odvojiti koji paragraf da pojasnim njihova  značenja, ali i međusobne razlike. 

Uobičajeni dio svakog paganskog rituala jest pozivanje četvrti (kojeg se često još naziva i invokacijom elemenata). Ono što buni mnoge praktičare jest to što prije ovog dijela rituala dolazi čišćenje kruga (tj. obrednog prostora) sa samim elementima. Ovo se radi tako da se hoda oposuno (u smjeru kazaljke na satu) po obodu kruga s kadima, a potom i škropeći krug vodom koja je prethodno pročišćena solju (neki dodatno prošetaju po obodu držeći svijeću i posebno posipajući sol time posebno ističući elemente zemlje i vatre). Pošto je krug pročišćen ovim elementima, oni su u njemu već prisutni; stoga ih nema smisla invocirati. Na neki su način već i invocirani jer osoba često i spominje same elemente za vrijeme pročišćavanja kruga, često u rečenici poput: "Posvećujem ovaj krug elementom ____". U svojoj knjizi The Elements of Ritual (čiji odlomak možete pročitati ovdje), Deborah Lipp kaže da je invokacija elemenata više pozdrav nego išta drugo pošto su elementi već tada prisutni u krugu (i ne može se invocirati nešto što je već prisutno). 

Da pojasnimo ovo, pozivanje četvrti se može adaptirati na četiri načina za samostalni rad. Odnosno, pojedinac može pozvati četvrti tako da:
  1. Pozove same elemente
  2. Pozove strane svijeta (istok, jug, zapad, sjever)
  3. Pozove elementale
  4. Pozove čuvare
Da obrazložim razlike. Kada pozivate u krug elemente, zapravo pozivate fizičke elemente i njihove karakteristike da budu prisutni tijekom vašeg rituala. Za ovo Deborah Lipp kaže da nema smisla pošto su fizički elementi već prisutni tj. već su prizvani do ovoga dijela rituala.

Pozivanje strana svijeta bi bila mnogo logičnija opcija za one koji ne vjeruju u postojanje raznoraznih bića van ove stvarnosti. Deborah Lipp navodi kontrast rečenica: "O, zrače, dođi u naš krug!" (za pozivanje fizičkih elemenata) i "O, istoče, budi u našem krugu, ti si smjer zraka!" (za pozivanje strana svijeta). Ona objašnjava razliku između ovih dvaju rečenica tako da se kod priziva strana svijeta zapravo priziva sami smjer, te se element samo tu postavlja. Odnosno, veza elementa s tom stranom svijeta se samo koristi i učvršćuje. 

Zazivanje elementala ima više smisla jer prethodno nisu pozvani, iako mnogo ljudi imaju problema sa vizualiziranjem elementala, ali i s time da ih percipira uopće kao stvarne. Ja bih rekla da je ova opcija ipak nešto više drastična jer su elementali bića koje je mnogo teže kontrolirati i koja su mnogo aktivnija od elemenata. Oni su utjelovljenje određenog elementa, a time predstavljaju sami taj element u potpunosti i samo i isključivo taj element! Ovo ih u jednu ruku čini ekstremnima. Deborah Lipp kaže da je potrebno biti jako snažan, odnosno čvrst kako bi se prizvalo elemental; njih se zapravo treba dozvati, ili im narediti  umjesto da ih se naprosto poziva. Ovo naravno nije zbog toga što ste nepristojni (jer niste), nego naprosto jer se radi o bićima koja su mnogo jednostavnija od nas i kojima se treba obraćati jasno. Profinjenost može samo zakomplicirati stvari. Više reći o ovome kasnije, no ovo je za sada dosta samo za usporedbu.

Posljednja opcija je pozivanje čuvara koje se obično naziva Čuvarima kula u većini rituala. Oni su u suštini čuvari četvrti, četiriju strana svijeta, a time i četiriju elemenata koje se stavlja pod zajednički pojam "kule". Sami izbor riječi "kula" implicira da su čuvari na nekoj višoj poziciji i da su moćniji od elementala. Ovo znači da su čuvari zapravo "viša" bića od elementala u smislu da nisu toliko ekstremni i da je njihova priroda dosta kompleksnija. Deborah Lipp kaže sljedeće za čuvare (slobodni prijevod): Uspoređivali ih se s arhanđelima; neke su vještice rekle da su ovo dvije različite riječi za istu stvar. (Druge vještice ne mare previše za uključivanje biblijskih stvorenja poput arhanđela u paganske rituale). Usporedba je prikladna jer oboje čuvaju i podržavaju ljude. Ja shvaćam čuvare kao gotovo jednake nama, jednako sofisticirana i kompleksna bića kao i ljudi, jednako duhovno razvijeni kao i mi te sa sličnim odnosom prema božanstvima - dijele njihovu suštinu makar su isto udaljeni od njih u praktičnom smislu . . . Primarna funkcija čuvara jeste da služe bogovima; oni čuvaju ljude i štite nas primarno kao dodatak čuvanju rituala koji su posvećeni i sveti samim božanstvima. Van rituala se vrlo malo zanimaju za naše živote i ne čini se da paze na ljude u našim svakodnevnim životima. Čuvar čuva krug od opasnosti iz svog smjera i od njegovog elementa (npr. Čuvar juga sprječava da vatra izbije unutar kruga) te se koriste moću svog elementa kako bi to radili. Njihova je prirodna znatno pod utjecajem njihovog elementa, no čuvare ne sačinjava samo njihov element kao što je slučaj s elementalima". Mislim da ovaj isječak odgovara na sva osnovna pitanja vezane uz čuvare. 

Sada kada znamo razliku između zazivanje ovih raznih entiteta/duhova/sila (ili kako ih god htjeli nazvati), vratimo se sada na glavnu temu ovoga posta. 

Rad s elementalima

Očito, pagani rade s elementalima za vrijeme svojih rituala. Elementali u tom slučaju predstavljaju elemente u njihovom punom potencijalu tijekom obreda, osiguravaju prisustvo i zaštitu istih (ako ih se pravilno prizvalo) i generalno govoreći čine ritual cjelovitim. Ovo kažem jer pagani vjeruju da bi svi prirodni elementi trebali biti prisutni u krugu za vrijeme rituala, zajedno s praktičarima (koji predstavljaju peti element tj. dušu) i određenim božanstvima. Sve je ovo potrebno da ritual bude istinski energetski potpun. No da bi elementali bili prisutni, praktičar treba znati što vizualizirati i kako ih zazvati pravilno.

Kako mi percipiramo elementale?

Kakvi su oni onda? Kako ih se prikazuje? Koje su njihove karakteristike? Sva ova pitanja su jako generalna i teško je na njih odgovoriti, ali mislim da će sljedećih nekoliko paragrafa pojasniti stvari. Ovo je moj slobodni prijevod isječka iz knjige A Witch Alone od Marian Green:
"Elementali su prirodne energije koje se asocira s elementima zemlje, vode, vatre i zraka. Ne možemo u potpunosti biti sigurni kakvi su u svojim carstvima jer, poput svih entiteta koje uočimo svojim zamagljenim vidom, često ih mi sami oblikujemo u vlastitoj mašti. Jednostavan primjer jest anđeo. Možete gledati brojne slike u kršćanskom svijetu i vidjeti ilustracije figura u haljama i pernatim krilima, raznih boja, dizajnova i razina stvarnosti. Pokažite ovakvu sliku nekom strancu ili djetetu i oni će vjerojatno moći identificirati figuru kao anđela. 
Anđeli zapravo ne izgledaju ovako - oni nisu leteći ljudi već moćne energetske forme, bezoblični su i duginih boja kao što ćete i sami vidjeti ako ih ikada vidite u njihovom pravom obliku, a možete ako zatražite od njih da vas se takvi pokažu. No mnogi ljudski umjetnici tijekom mnogo stotina godina su stvorili stereotipnu sliku koja ima korijene u nekoj viziji, ali koje je reinterpretirana u ljudskom obliku. Isto vrijedi i za elementale. Oni izgledaju kao njihov element, protočni su, strujaju, osvijetljeni, gotovo su nevidljivi golemi vrtlozi moći. Ali upravo zato što su voljni ograničiti se na stereotipnu sliku koju su ljudi stvorili se mogu pokazati kao nimfe, drijade, silfe, ili gnomovi.  
Kada ih jednom naučite uhvatiti nespremne tako da uđete u njihov svijet nježno i bez da stvarate prekodimenzionalno mreškanje ih možete vidjeti onakvima kakvi jesu. Međutim, morate shvatiti da su ova bića golema, uzvišena i opsežna. Zamišljajući ih poput malenih duhova nalik životinjama ih umanjuje i ponižava njihovu moć. Oni su vječni, impresivni, snažni i mnogo mudriji od nas djece na Zemlji. 
Dio Starog Umijeća jest prihvaćanje drugih dimenzija, drugih carstava, drugih stvarnosti od kojih smo odcijepljeni neznanjem, ili pak preoštrim skepticizmom. Ne možemo vidjeti televizijske slike bez televizije, struje i antene, ali su svi ti valovi informacija oko nas. Ne možemo vidjeti ni elementale ni anđele, ali ako ih vizualiziramo, time mentalno stvarajući struju, antenu i prijemnik, lako ih možemo percipirati. Kako podešavamo ova osjetila, kao što bi inženjer podesio satelitsku antenu, slika postaje jasnija, zvuk određeniji, a naše shvaćanje onoga što biva emitirano veće sa svakim trenutkom. Svi smo mi rođeni sa sposobnošću da pokupimo ove "astralne" signale iz zvjezdanih visina. Mnogi od nas su bili svjesni kao djeca da možemo putovati kroz zrak, upoznavati vile, životinje, ili junake iz našeg djetinjstva. Većinu smo se noći s njima susretali u svojim "snovima", ali sada, kao odrasli ljudi, moramo isponova učiti ovu dječačku jednostavnost i prihvatiti ono što naša odrasla logika smatra nevjerojatnim. Ovo je tajna odlaska u Drugi svijet; shvaćanje da mogu postojati stvari kojih nismo svjesni u svakodnevnom stanju uma, ali koje nam Staro Umijeće može otkriti ako vjerujemo intuiciji i našoj naslijeđenoj mudrosti. 
Možda će biti potrebno da učinimo ogromne kulturalne skokove, ali to je samo jedan aspekta "postajanja vješticom", ili uzimanja samostalnog puta do carstva Moćnih. Zasigurno ćemo biti iznenađeni jer je ovo sigurni znak da se nešto magično zbiva u našim životima te da smo učinili korak kroz najtanji veo svjesnog prihvaćanja i time počeli vidjeti i doživljavati stvari samostalno. Probajte; ovo vam zaista može promijeniti život!"

Dok gospođa Green podržava elementale, drugi autori poput Raymonda Bucklanda predlažu praktičarima da ne zazivaju elementale. On smatra da za njima zapravo nema uopće potrebe jer je zaštita samog božanstva/božanstava dovoljna unutar kruga. Deborah Lipp također napominje praktičare da treba biti oprezan kod prizivanja elementala jer mogu biti teški za kontrolirati te jer ih se treba zaista čvrsto otpustiti na kraju rituala (naime, mogu ostati još dugo nakon i biti nestašni, ali ne jer su zločesti nego naprosto jer im je u prirodi igrati se s vlastitim elementom; undine stoga mogu uzrokovati začepljenje nekih cijevi ili kvar slavine, gnomovi vam mogu pomoći biljkama, ali im isto tako mogu naštetiti itd.). Ne vjeruje svatko da je ovo moguće, ali sam osobno imala nekoliko iskustava koja su me natjerala da se pitam jesu li ovakve stvari moguće, a od tada sam pročitala i mnoga slična iskustva.

No hajdemo sada reći ponešto o svakom elementalu zasebno. Svaki elemental utjelovljuje jednog od elemenata, a time sadržava samo energiju tog elementa. Ovo rezultira u tome da se neki elemental prikazuje ili doživljava kao muškog, ili ženskog (vatra i zrak se smatraju muškim elementima, a voda i zemlja ženskima).  Oni ujedno posjeduju i karakteristike koje se može asocirati s prirodom tog određenog elementa.

Undine

Skulpture undine (dio
fontane), grad: Baden-Baden,
Njemačka
Undine su elementali vode. Njihovo ime je zaista prikladno jer dolazi od latinske riječi unda što znači "val". Obično ih se opisuje kao ženskolika bića (pošto je voda ženski element) koja žive u moru, ili drugim vodama; ponekad ih se uspoređuje sa sirenama i drugim mitološkim bićima koja se veže uz vodu te duhovima poput grčkih Nereida. 

Voda se veže uz emocije (a posebice ljubav) te intuiciju, ali i pročišćavanje, liječenje i plodnost. Ključna riječ ovdje je osjećanje, no undine utjelovljuju sve emocije i u potpunosti predstavljaju prethodno navedene pojmove. Kao što sam rekla, elementali zaista jesu ekstremni pa undine stoga nemaju veze s disciplinom (što je zemljana karakteristika), niti se od njih može očekivati da budu logične (svaki oblik logičnosti i misaonosti se veže uz zrak). Undine mogu biti jako emocionalne, spontane, teške za kontrolirati i aktivne (u smislu da su stalno u pokretu) pa su bilo koji pokušaji smirivanja i racionaliziranja s njima besmisleni. Najbolji način da se privuče undinu u ritualni krug jest da se igra na emocije; budite gotovo zavodljivi i emocionalno angažirani u vašu invokaciju. Čak i malo spontanosti ne može naštetiti pošto je ovo isto njihova priroda.

Salamanderi 

Salamanderi su elementali vatre. Njihovo ime potječe od grčke riječi salambe koja znači "ognjište". Obično ih se prikazuje kao guštere, ili bića nalik gušterima koji ponekad imaju čak i neka ljudska obilježja.

Vatra je muški element kojeg se povezuje sa zakonom, redom, i obnovom (ali i destrukcijom). Zamislite golemi požar koji proždire sve što mu se nađe na putu; on je dominantan, neukroćen, mnogi ga se boje i pokazuju poštovanje jer znaju da ih ovaj požar može ubiti, ali da isto tako može biti i veoma koristan ako ga se nauči kontrolirati. Vatru nije briga koga opeče; naprosto je u njezinoj prirodi da peče i pali. Ipak, vatra daje čovjeku toplinu i svjetlost, fizički, ali i metaforički govoreći. Salamanderi u potpunosti utjelovljuju sve ove kvalitete; vrlo su strastveni, zahtijevaju oprez i pametno postupanje kao i svaka vatra. Stoga, kada ih zazivate, mora postojati određena distanca između vas; mora postojati oprez. Također, i njih se mora jako odlučno otpustiti na kraju rituala.

Gnomovi

Gnomovi su elementali zemlje. Kada je osoba "prizemljena", ona je racionalna, inteligentna i razumna. Ovo se može povezati sa značenjem same riječi gnome koja dolazi od latinske riječi gnoma što znači "znanje". 

Iako je zemlja ženski element, gnomove se najčešće prikazuje kao muškarce, i to vrlo malene muškarce. Često ih se spominje u mitologiji; oni žive pod zemljom i marljivo rade kako bi zadržali takav život koji im savršeno odgovara. Oni reagiraju na poštivanje i u potpunosti su emocionalno nerazvijeni pošto nemaju nijednu karakteristiku drugih elementala. Za gnomove se često kaže da su tvrdoglavi, jako povezani sa zemljom i svime fizičkim (uključujući i osjetilima). Stoga je najbolji način da ih privučete u krug taj da aktivirate sva njihova osjetila pomoću lijepih mirisa, oku ugodnih ukrasa i tako dalje, ali i tako da iskažete poštivanje kada ih zazivate. 

Silfe

Silfe su elementali zraka. Sama engleska riječ sylphe dolazi od grčke imenice silphe koja znači "leptir" (jako prikladno, zar ne?). Iz ovog se razloga silfe često prikazuje kao leptire, ali pošto zrak nije vidljiv, neki ih pokušavaju ilustrirati pomoću oblaka i drugih slika koje su povezane sa zrakom.

Element zraka je povezan s komunikacijom (sjetite se da zvuk putuje zrakom, baš kao što je slučaj i s Wi-Fi signalom hehe), no povezuje ga se i s umom i mislima uopće. Kada neka osoba ima glavu u oblacima obično nisu baš prizemljeni tj. realistični ni racionalni. Često se radi o sanjarima, ljudima koji imaju prekrasne ideje (neke od kojih se ne može provesti u djelo), koji su u potpunosti slobodni u svojoj mašti. Silfe su ekstremi svih ovih pojmova i još mnoštva drugih - oni su nerealni, slobodni, neuhvatljivi (baš poput vjetra) i ne posjeduju nijednu karakteristiku drugih elemenata; nisu racionalni ni emocionalni, nisu realistični ni povezani s fizičkim svijetom itd. Zbog ovoga ih se najlakše može dovesti u ritualni krug pomoću riječi, direktnih misli, ili možda još najbolje od svega naprosto snagom uma. 


Očito je da je svaki elemental u potpunosti drukčiji od svih ostalih. Oni nemaju nijednu zajedničku karakteristiku jer svaki predstavlja neki ekstrem. Ovo nama kao ljudima može biti neobično jer imamo mnoštvo karakteristika i vrlo smo kompleksni u smislu osobnosti. No upravo zbog ovih razlika i nedostatka razumijevanja ovih bića moramo biti oprezni kada radimo s njima.

Poteškoće rada s elementalima

Mnogi praktičari elementale nazivaju "nižim bićima", iako oni nisu niži u smislu ranga, ili važnosti; naprosto su jednostavniji, bazičniji ako se smijem tako izraziti. Kompleksnija bića (poput nas) se nazivaju "višima" u usporedbi s elementalima jer nisu toliko ekstremna, to jest njihove osobnosti sadrže mnogo više faktora nego što je slučaj s elementalima.

Najbliža usporedba koje se mogu sjetiti jest usporedba "plošnih likova" i "zaokruženih likova" u književnosti. Kaže se da je neki lik zaokruženiji što je kompleksnija njegova osobnost, odnosno što ga se više opisuje, što je više nalik ljudima, više živ, što ima više emocija i tako dalje. U ovom se smislu elementale može nazivati "plošnima". Upravo ih ova plošnost čini potencijalno opasnima ako praktičar ne znan kako raditi s njima (naravno, uvjet je da praktičar zaista vjeruje u elementale; no kao što sam rekla, ne biste ni zazivali nešto u što ne vjerujete jer bi to naprosto bilo besmisleno). 

Bilo je mnogo situacija kada se elementale nije otpustilo kako treba i kada su počeli izvoditi kojekakve vragolije po praktičarevoj kući. Ovisno o elementalu o kojem se radu će i šteta varirati. Svaki elemental može manipulirati samo svojim elementom, što je i za očekivati. 

Također je važno znati zazivati elementale pravilno. Naravno, ništa se previše grozno može dogoditi, ali mnoštvo izvora spominje manje nezgode, a bilo kakve nezgode se vrijed izbjegavati. Ako se elemental ne zazove kako treba, on može postati nestašan unutar ritualnog kruga; svijeće se mogu srušiti, stvari mogu početi padati, može početi previše puhati i tako dalje. Ukratko, sve je ovo izrazito nepraktično.

Međutim, mnoštvo vas koji ovo čitate možete ovo sve smatrati nelogičnim i budalastim. U tom slučaju ne morate uopće imati posla s elementalima. Osobno preferiram raditi s elementima ili čuvarima jer ni meni nema logike da se element manifestira u jednom od ovih oblika. Ovo spominjem jer ako ne vjerujete u elementale ih nećete ni vidjeti ni doživjeti. Stoga se ništa neće dogoditi, ali onda ništa ne može ni poći krivo.

Na kraju krajeva je odluka na vama! :) Moj  je cilj bio naprosto objasniti što su elementali na knjiški način jer se u konačnici svačija iskustva znatno razlikuju, kao što se razlikuju i njihovi stavovi o ovoj temi. Svakako se nadam da sam uspjela odgovoriti na neka vaša pitanja, ali i postavila neka nova! :D

Do sljedećeg posta,
vaša Witch's Cat

6.3.14

Elementals

When I first heard about elementals, I compared them to wild animals for some reason, but in the magical, energetic sense, although one could tame them so they could also be perceived as pets. This, of course, is a very naive viewpoint, one which I no longer embrace. This was a very long time ago and my understanding of the subject has grown since then. 

I've gained enough knowledge on the subject through some experiences, a few of which I will mention in this post, although it was mostly through discussions, reading and answering questions on the subject that I actually came to be aware of what elementals are and how they function. It was precisely one of these questions that inspired me to write on this topic for week 10 of the Pagan Blog Project. Anyway, since I have only mentioned elementals one or two times on the blog, I think it's best if I start from the very beginning.

What Are Elementals?

No matter where you look to try and find the answer to this question, it will always revolve around the same three words: spirits of nature. Essentially, elementals really are spirits of nature, sometimes referred to as "embodiments" (although this word should be taken with a grain of salt) of natural energies or the elements (water, fire, earth and air). Each book will say the same and if you look anywhere in nature, energy is present, natural forces exist and if you are in tune with nature, you will be able to feel them. 

Our ancestors possibly went a bit overboard with this idea of everything in nature having a spirit; streams, rocks, each tree, leaves, thunder, sunshine and so on. The ancient Romans, for example, had even taken this a step further believing that all sorts of spirits inhabited their homes, although these weren't spirits of nature per se; they were spirits of the home and hearth such as the Panes (spirits of the pantry which were believed to provide food, although they were also thought of as spirits of the earth which is a relation to elementals), the Lares (spirits of one's ancestors which shared their home), the Parentes (the spirits of one's immediate family such as their departed mother and father, although they could be spirits of living family members that lived far away), the Lemures (wrathful, mischievous spirits of the deceased) and so on. The Romans took all of these spirits very seriously and gave them offerings, performed special rituals for them and, for those they were fond of, left spaces at the dinner table. 

In any case, four groups of spirits came to be established which corresponded with the four natural elements - water, fire, earth and air. The spirits which are believed to personify each element (or possibly its extreme) are called elementals and, accordingly, there are four of them: undines (elementals of water), salamanders (elementals of fire), gnomes (elementals of earth) and sylphs (elementals of air). But, as I have said, the term "elemental" can also be used to refer to any natural spirit. In Wicca and most Pagan traditions, this term is most commonly applied to these four groups.

As elementals are essentially spirits, or energetic forms, they are no usually seen, although certain cases have been noted where some people actually did see them. Still, it is believed that only a person who is greatly attuned with nature has the ability to perceive them. Others merely sense their presence, feel it even physically, or if the elemental is not dismissed properly, see physical evidence of their presence (for example unusual occurrences related to the specific element at hand). 

Elementals and Calling the Quarters

In Paganism, elementals are sometimes invoked into the ritual circle in stead of invoking the elements (or even the guardians). No matter what is invoked, this part of the ritual is called "Calling the Quarters" because in any combination, there are always four points to be called (i.e. four quarters). All of these notions may be confusing so I would like to take a moment to define them and emphasize their differences.

A normal part of every Pagan ritual is the Calling of the Quarters (also often called the invocation of the elements). Now, what confuses some practitioners is the fact that the invocation of the elements is preceded by cleansing the circle (i.e. the ritual space) with the elements themselves. This is done by walking deosil (clockwise) around the perimeter of the circle with incense and sprinkling the perimeter with salted water (some also walk around separately with the salt and a candle to symbolize fire, though these are additional options). The circle is cleansed by these elements and the elements themselves are thus already present, or somehow invoked because, while cleansing, the practitioner usually says something along the lines of: "I consecrate this circle with the element of ____". In her book The Elements of Ritual (of which you can find an excerpt here), Deborah Lipp says that the invocation of the elements is more of a greeting than anything else since the elements are already present in the circle (and you cannot invoke something that is already present). 

To elaborate on this, the "Calling the Quarters" section of the ritual can be adapted for the individual so you may decide to:
  1. Call the elements themselves
  2. Call the directions (north, south, east, west)
  3. Call the elementals or
  4. Call the guardians
They are different in that when you call the elements, you ask the physical elements and their characteristics to be present and aid you in the ritual. This is what Deborah Lipp believes makes no sense as the elements are already present by this point in time.

Calling the directions would be a more logical option for those that don't believe in various otherworldly entities. Deborah Lipp gives the contrast of saying "O Air, come to our circle!" (for calling the elements themselves) and "O East, be in our circle, You are the direction of Air!" (for calling the directions). She explains the difference between these two actions as follows: "What you're calling is the direction itself, and the element is being placed there; its connection with the direction is being used and reinforced".

Calling the elementals makes more sense because they haven't been called yet, although some may have trouble visualizing them or even perceiving them as real. This option is slightly more drastic, I would say, because elementals are beings which are much more active and harder to control than elements. They are embodiments of the elements and thus represent that specific element in its totality and that element alone! This makes them extreme, in a sense. Deborah Lipp says that "to call an elemental, you would have to be rather forceful; you would summon or command rather than invite. This is not because you're ill-mannered, but because they are simpler beings who need to be spoken to very clearly, and niceties will confuse the issue". I will elaborate more on the subject later, though this is enough for the sake of comparison.

The final option is calling the guardians, which are also referred to as the Guardians of the Watchtowers in most rituals. They are essentially the guardians of the four quarters, the four cardinal points and thus the four elements which are put under the umbrella term "watchtowers". Just the choice of the word "watchtowers" alludes to a higher position and power. This implies that the guardians are "higher" beings than elementals in the sense that they aren't all that extreme and they are more complex in nature. Deborah Lipp says the following about the guardians: "They have been compared to Archangels; some Witches have said that these are different words for the same thing. (Other Witches don't care for Biblical creatures like Archangels to be included in a Pagan ceremony.) The comparison is apt, and who protect and support human beings . . . I have come to understand them as beings roughly equal to ourselves, as sophisticated and complex as humans, as spiritually evolved as we, and with a similar relationship to the gods - sharing their essence but still distant from them in practical terms . . . The primary purpose of the Guardians is to serve the gods; they protect humans and guard us primarily as an adjunct to protecting and guarding rituals devoted to, and sacred to the gods. Outside of ritual, they have little interest in our lives, and don't seem to watch over people in their day-to-day lives. The Guardians protect the circle from danger from their direction and from their element (i.e. the Guardian of the South prevents fire from breaking out in the circle), and they use the power of their element to do so. Their nature is heavily influenced by their element, but the Guardians aren't made up exclusively of their element, the way that elementals are". I think this about answers all the basic questions on the guardians.

Now that we understand the difference between calling all these various entities/spirits/forces (or whatever you wish to call them), let us return to the main topic of this post. 

Working with Elementals

Obviously, Pagans work with elementals during their rituals, as explained before. The elementals represent the elements in their full potential during the ritual, ensure the presence and protection of that element (if they are invoked appropriately) and generally make the ritual fuller. I say the latter because Pagans believe that all the natural elements should be present in the ritual circle, along with the practitioners (which represent the fifth element - the soul) and certain deities, in order for the ritual to be truly energetically full. But in order for elementals to be present, one should know what to visualize and how to call them appropriately.

How Do We Perceive Elementals?

So what are they like? How are they depicted? What are their characteristics? All of these questions are very general and hard to answer, but I think the following quotation may make things a bit clearer. It is from Marian Green's book A Witch Alone:
"Elementals are natural energies associated with the elements of Earth, Water, Fire and Air. We can't really be sure what they are like in their own realms, for like all beings that appear to our clouded vision, they tend to be shaped by our own imagination. A simple example is an angel. Now, you can look at pictures throughout Christendom and see illustrations of robed figures with feathered wings, in various colours, designs and degrees of reality. Show such a picture to a foreigner or a child and they will probably be able to identify the image as that of an angel. 
Angels don't actually look like that - they are not flying people but great energy forms, shapeless and rainbow-hued, if you ever see them in their own forms, as you can if you ask them to appear like that. But human artists, over many hundreds of years, have created the stereotyped image, originating from some vision but interpreted into human form. The same applies to Elementals. They look like their element, flowing, streaming, illuminating, almost invisible giant vortices of power, but because they are willing to limit themselves to the stereotyped image constructed by humans, they may be perceived as nymphs or dryads or sylphs or gnomes. 
Once you learn to catch them unaware, by entering their worlds gently and without making crossdimentional ripples, you may see them as they are. Do realise, though, that all these beings are huge, vast, lofty and expansive. Imagining them as little animal-like spirits diminishes them and demeans their might. They are eternal, awesome, potent and far wiser than we children of Earth. 
Part of the Old Arts is the acceptance of other dimensions, other realms, alternate realities from which we are only cut off by ignorance, or perhaps over-keen skepticism. We cannot see TV pictures without a set, electricity and an aerial, but those waves of information are all round us. We cannot see Elementals or angels, but if we visualise them, so mentally providing the power, the aerial and the receiver, we may well perceive them. As we tune these senses, just as an engineer would tune a satellite dish, the picture becomes clearer, the sound more distinct and our understanding of what is being transmitted greater all the time. All of us are born with the ability to pick up these 'astral' signals from the starry heights. Many of us as children were well aware that we could travel through the air, meet fairies or animals or other childhood heroes. We encountered them most nights in our 'dreams' but now, as adults, we have to learn again that childlike simplicity, acceptance of what our adult logic tells us is improbable. That is the secret of walking into the Otherworld, realising that there can be things of which we are not aware in our everyday state of mind, but which the Old Arts may reveal to us if we trust intuition and our inherited wisdom.
It may require us to make huge cultural leaps, but that is one aspect of 'becoming a witch' or walking the solo path towards the realms of the Great Ones. We will certainly be surprised, for that is a sure sign that something magical is at work in our lives, and that we have stepped through that flimsiest veil of conscious acceptance, and so begun to see and experience for ourselves. Try it; it might genuinely change your life!"
Whereas Ms Green is an advocate of elementals, other authors such as Raymond Buckland advise practitioners to not invoke elementals. He claims that there is really no need for them as the protection of the deity/deities is enough. Deborah Lipp also warns the practitioner to be careful when invoking elementals because they can be "difficult to handle" and should also be firmly dismissed at the end of the ritual because they may linger and cause mischief (not because they are bad, but it is in their nature to play with their own element; undines may cause pipes to clog or the sink to start leaking, gnomes may help but also harm your plants and so on). Not everyone believes this is possible, but I had one or two experiences which make me believe that this might be possible and have since read many other similar accounts.

Let us talk about the elementals separately now. Each elemental embodies one of the elements and thus holds only the energy of that element. This results in the elemental being depicted or perceived as female or male (as fire and air are thought to hold male energies, while water and earth generally hold female energies) and having characteristics that can be associated with the nature of that specific element.

Undines

A sculpture of an undine
(a part of a fountain),
city: Baden-Baden, Germany
Undines are the elementals of water. Their name is very fitting as it comes from the Latin word unda meaning wave. They are usually described as woman-like creatures (since water is a female element) that live in the sea; they are sometimes compared to mermaids, or other water-related mythological beings or spirits such as the Greek Nereids.

Water is connected to emotions (especially love) and intuition as well as cleansing, healing and fertility. The key word here is feeling, so undines embody all emotions and represent the aforementioned notions fully. Like I said, elementals really are extreme, so an undine has no connection with discipline (which is an earthy characteristic) nor will it be logical (any though and logicality is connected to air). Undines can be very emotional, spontaneous, hard to control and active (as in constantly moving) so reasoning with them or trying to calm them down is pointless. The best way to attract an undine into a ritual circle is by playing the emotion card; to be almost seductive and emotional in the invocation and possibly even a bit spontaneous as this is their nature also.

Salamanders

Salamanders are the elementals of fire. Their name comes from the Greek word salambe which means "fireplace". They are usually depicted as lizards or lizard-like creatures (sometimes with some human features).

Fire is a male element and is connected to laws, order and renewal (but also destruction). Imagine a fire and a large one at that, it consumes everything in its path, it is dominant, untamed, many are afraid of it and show it respect because it has the power to kill, but when controlled it can be very useful. It does not care who or what it burns; it is in its nature to simply burn. Still, fire can give warmth and light both physically and metaphorically. Salamanders completely embody all of these qualities; they are very passionate, call for caution and good handling just as any fire does. So when calling them, there has to be a certain distance, there has to be caution. They also have to be firmly dismissed at the end of the ritual.

Gnomes

Gnomes are the elementals of earth. When a person is "down to Earth", they are rational, they are intelligent and think straight. This can be connected to the meaning of the word "gnome" which comes from the Latin gnoma meaning "knowledge".

Although earth is a female element, gnomes are usually depicted as men and small ones at that. They are often mentioned in mythology living in the land and working hard to maintain their lifestyle. They react to respect and are not emotionally developed whatsoever as they do not have any of the characteristics of the other elementals. Gnomes are often described as being stubborn, very connected to the earth and all physical (including the senses), which is why the best way to attract them into a circle by activating all their senses (with smells, nice decorations and so on) as well as by showing great respect when invoking them.

Sylphs

Sylphs are the elementals of air. The word "sylph" comes from the Greek noun silphe which means butterfly (very appropriate, don't you think). Sylphs are thus often even depicted as butterflies, although, as air isn't really visible, some try and figuratively depict them with clouds and similar air-related imagery. 

The element of air is connected to communication (remember that sound travels through air, as do Wi-Fi signals haha), but also with the mind and thoughts in general. When someone has their head in the clouds, they usually aren't very "down to earth" i.e. rational or realistic; they daydream, have wonderful ideas (some of which cannot be physically executed) and are completely free in their imagination. Sylphs are the extreme of all of these notions and many more - they are unrealistic, free, elusive (like the wind, for example) and they do not have any characteristics of the other elementals (they don't rationalize, they aren't emotional, they aren't realistic or connected to the physical world and so on). This is why they are best attracted into the circle by means of words, direct thoughts and maybe best of all, simply by the power of the mind.


Obviously, each elemental is completely different from the others. They do not have a single same characteristic because they represent the extremes of all qualities. This may be strange to us because we, as humans, have many characteristics and are not as simple in terms of personalities. But it is precisely because of our differences and little understanding of them that we should be careful when working with such beings.

The Problems of Working with Elementals

Many practitioners call elementals "lower beings", although they aren't lower in terms of rank or importance; they are just more simple, more basic if you will, whereas more complicated beings (such as us even) are "higher" compared to them because they aren't extreme in the same sense that they are i.e. they have more elements which make up their personalities.

The closest comparison I can come up with is the notion of "flat characters" in literature in comparison to "rounded characters". The more rounded a character is, the more complex  he is, the more described, more human-like, more alive, the more emotions he has and so on. In this sense, elementals could be called "flat". It is this flatness that also makes them potentially dangerous if the practitioner doesn't know how to work with them (and, of course, truly believes in them; but like I said, you wouldn't call something into your circle if you don't believe in it because that would just be silly). 

There have been many instances when an elemental wasn't dismissed properly and started doing mischievous things around the practitioner's house. Depending on which elemental is at hand, the damages will vary. Each elemental can manipulate only his/her element, which is expected. 

It is also necessary to know how to call upon the elementals correctly. Nothing too horrible can happen, of course, but little issues have been mentioned from many sources. If the elemental is not called upon properly, he can get mischievous inside the ritual circle; candles may tip over, things knocked over, it can get too windy or things like this. It's all just very impractical. 

Although, many of you reading this may find all of this illogical and silly, in which case you don't even have to deal with elementals. I personally prefer to deal with the elements or guardians because the notion of an element being manifested in this manner simply doesn't make sense to me. I mention this issue because if you don't believe in elementals, nothing will probably happen and thus nothing can go wrong.

All in all, the choice is entirely yours! :) My goal was simply to explain what elementals are in a more textbook type of way, because each individual's experiences differ, as do their opinions on the subject. Hopefully I answered some questions and raised a few new ones! :D

Until next time. Yours,
Witch's Cat