12.9.13

Najava knjige Paganizam u teoriji i praksi

OBAVIJEST: Drugi dio u seriji dakle Paganizam u teoriji i praksi - magija i vještičarstvo se počinje isporučivati od 10. siječnja 2014. godine. Cijena druge i treće knjige će biti 119,90kn. Knjige ćete moći kupiti u knjižarama.
Ako želite naručiti knjige da vam dođu na kućnu adresu, to možete učiniti ovdje. Vrijedi istaknuti da je poštarina besplatna.

______________________________________________________________________

Kada budete krajem mjeseca prolazili pokraj nekog kioska Tiska, bacite oko na one police s knjigama. Znam da ćete vidjeti brojne knjige koje spadaju pod lako štivo; znate, one knjige koje su savršene za čitanje pred spavanje ili tijekom nekog putovanja. No knjiga koju ovim putem najavljujem se sigurno ističe i po temi i po duljini te nikako ne spada pod lako štivo.

Stoga s velikim osmjehom na ustima najavljujem knjigu koju iščekujem već dugo vremena - Paganizam u teoriji i praksi čiji je autor uzeo pseudonim Iolar (koji je ujedno i njegovo duhovno ime). 

Ono što me čini još sretnijom je činjenica da je ova prekrasna osoba uspjela ostvariti svoju veliku želju i što se sav uloženi trud isplatio. Naime, Iolara poznajem osobno i mogu reći da je on jedna iznimno inteligentna osoba od koje očekujem samo najbolje! Počeo je pisati knjigu s idejom da će to biti jedna knjiga, no zbog praktičnih razloga će se izdati u tri dijela. Ipak se radi o djelu koje je 1300 stranica dugo pa su izdavači zaključili da će biti bolje podijeliti je u tri knjige (svaka po otprilike 450 stranica).

Kako biste se bolje upoznali s knjigom tj. knjigama, navodim njihov sadržaj kojeg sam pronašla na blogu samog urednika - Danijela Tatića (blog: Malleus Maleficarum). U međuvremenu sam imala prilike vidjeti naslovnice knjiga koje vam također donosim kako biste ih lakše prepoznali na kioscima.

Kada otvorite knjige, prvo što ćete moći pročitati su sljedeća poglavlja:

OPĆI SADRŽAJ
  1. Opći sadržaj
  2. Detaljni sadržaj 
  3. Predgovor

UVODNA POGLAVLJA 
  1. Što je paganizam?
  2. Duhovnost, vjera ili religija?
  3. Vječna “stara vjera”

TERMINOLOGIJA I IZVORI
  1. Terminologija
  2. Izvori

Prva knjiga - Doktrina paganizma

  1. Život, ljubav i radost
  2. Red i nered
  3. Sveopća načela
  4. Bog i Božica 
  5. Paganski panteon
  6. Kozmologija i kozmografija 
  7. Elementi 
  8. Besmrtna bića u smrtnom svijetu 
  9. Koncepti dobra i zla 
  10. Podrijetlo patnje 
  11. Život nakon smrti
  12. Moralna retribucija
  13. Paganska etika
  14. Povratak Božice Majke
  15. Odnos s božanskim

Druga knjiga - Magija i vještičarstvo

  1. Odnos s prirodom
  2. Vilinski svijet
  3. Magija
  4. Divinacija
  5. Travarstvo
  6. Iscjeljivanje
  7. Vještičarstvo

Treća knjiga - Obredi i simboli

  1. Obredi prijelaza
  2. Kolo godine
  3. Sabati
  4. Ezbati
  5. Paganski simboli

Sada bih navela nekoliko "knjiških" podataka kako biste znali sve što vam treba prije nego što prijeđem na najslađi dio posta - intervju s autorom. :)

Datum izlaska prve knjige: 30.9.
Datum izlaska druge knjige: 31.10. - Noć vještica (jako prikladno, zar ne?)
Datum izlaska treće knjige: 30.11.
Cijena po knjizi: 79,90kn (dakle sve tri dijela 240kn)
Gdje kupiti: kiosci Tiska i u svim boljim knjižarama (moći će se i naručiti, a nakladnička kuća je omogućila i besplatnu poštarinu za sve nove knjige)
Format: 17x24cm
Uvez: tvrdi
Nakladnik: Despot Infinitus (zahvaljujemo vam!)

Pratite link Paganski akcijski komplet – do isteka zaliha! kako biste naručili sve tri knjige na kućnu adresu po dosta povoljnijoj cijeni. :) Ja sam odabrala ovu opciju jer jedva čekam knjige, ali i jer uvijek dobro dođe uštediti koju kunu, zar ne?

Ne brinite, najaviti ću i druga dva dijela kada bude vrijeme i napisati osvrt o svima kako koji pročitam. No svakako vas podržavam u kupnji svih triju dijelova jer je ovo jedna od onih knjiga koju naprosto vrijedi imati na polici i koju ćete moći otvoriti kada vam god nešto o ovoj temi bude potrebno. 

Ali dosta ste čuli od mene. Tijekom kratkog intervjua sam saznala nekoliko informacija od samog autora za koje sam dobila dopuštenje da podijelim s vama, pa evo što sam saznala. :D

Witch's Cat: Što te je motiviralo da počneš pisati ovu knjigu?

Iolar: Kad sam osvijestio da je paganizam moja duhovnost, počeo sam čitati sve što mi je palo pod ruke. Odmah sam, nekako intuitivno, počeo sortirati i sistematizirati gradivo. Jer…jedan autor napisao bi jednu stvar, drugi drugu…ali nigdje nisam pronašao detaljan pregled neopaganske filozofije i ritualne prakse, po načelu "sve na jednom mjestu". Iako, posebno bih izdvojio i pohvalio Raymonda Bucklanda i pokojnog Scotta Cunninghama, dva izvrsna i iznimno značajna autora. I tako…počeo sam pisati spontano, objedinjujući razne informacije i uvide. Kad sam počeo, nisam htio stati dok sve ne završim. Što me motiviralo? Upravo ta praznina u znanju o (neo)paganizmu, čak i među samim paganima. Nadam se da ću barem malo pridonijeti tome da se ta praznina ispuni.


Witch's Cat: Zbog čega si odlučio koristiti svoje duhovno ime umjesto pravog imena?

Iolar: To je običaj mnogih neopagana, primjerice "Starhawk", a evo na stolu baš gledam u knjigu Beyond the Broomstick koju je napisala "Morgana". U Beogradu je "Gwydion" napisao knjigu o Wicci. Mnogi me pitaju: Zašto pseudonim? Odgovaram: to nije pseudonim, nego ovo što si ti rekla – duhovno ime. Kada pišem o duhovnosti, naprosto rabim duhovno ime. Svjetovni identitet zamjenjujem onim spiritualnim. Nema tu nekih "preuzvišenih" razloga.


Witch's Cat: Je li nam možeš odati po kojem si sistemu radio tj. kako je izgledao proces stvaranja?

Iolar: Sistematiziranje gradiva bilo mi je najveći izazov! U koje poglavlje staviti koju temu? Čini se jednostavno, ali na to sam potrošio više energije nego na samo pisanje. Prvo sam odredio najveće cjeline, pa nazive poglavlja, pa potpoglavlja… a onda sam jednostavno pisao sve što sam smatrao relevantnim. Bilo je jako mnogo prepravljanja i dorađivanja.


Witch's Cat: Koje ti je poglavlje omiljeno i zbog čega?

Iolar: Zaista mi je teško izdvojiti. Ima ih 32, ali su veoma nejednaka po dužini. Primjerice, prva knjiga ima 20 poglavlja, druga 7, a treća 5. No, jednake su dužine jer su ova kasnija poglavlja mnogo veća. Možda bih eventualno izdvojio 29. poglavlje: Kolo godine i 30. poglavlje: Sabati, koja se nalaze u trećoj knjizi. Nadam se da će sva simbolika koja se krije iza toga postati mnogo jasnija.


Witch's Cat: Što želiš postići izdavanjem ovoga djela?

Iolar: Mnogo toga. Prvo, da se šira populacija upozna s paganizmom, magijom i vještičarstvom. Ne treba pojašnjavati koliko neznanja, predrasuda i stereotipa postoji o svemu tome, a znamo i zašto. Sve što sam napisao, argumentirao sam povijesnim i znanstvenim činjenicama. Stoga se nadam da će se na paganizam početi gledati s mnogo većim uvažavanjem. Nadalje, želja mi je da se i sami pagani pobliže upoznaju s vlastitom duhovnošću. Često čujem pitanja: Odakle je taj koncept? Odakle ta riječ? Koliko je to staro?... itd. I konačno, volio bih da to bude tek prvo djelo nakon kojega će i drugi naši pagani početi pisati nova djela. Sve će to uvelike pridonijeti i koherentnosti paganske zajednice u našoj zemlji.



Bonus pitanje:

Witch's Cat: Svima koji su upoznati s paganizmom je poznato da ima vrlo malo literature na tu temu na hrvatskom jeziku. Moje je mišljenje stoga da će ova knjiga postati svojevrsna enciklopedija ili, usudila bih se reći knjiga sjenki za hrvatske pagane. Možeš li dati svoj komentar na ovo?

Iolar: Citirat ću samog sebe:
Paganizam nema "svetih spisa", "Božje objave", "Božje riječi" ili "kanona"; poput Veda, Tanakha, Biblije, Tipiṭake, Bhagavad-gīte, Kur’ana i sl. Pagani ne vjeruju da se "konačna ili apsolutna istina" nalazi u bilo kakvom pisanom tekstu. Smatraju da Bog i/ili Božica uopće nemaju razloga da ljudima ostavljaju bilo kakve pisane upute. Oni se ne miješaju u našu slobodnu volju, pa svaka osoba samostalno razvija svoju duhovnost u teoriji i praksi. Tako ni ova knjiga nije "sveta" niti obvezuje bilo koga, čak ni sljedbenike Svjetskoga paganskog kruga. Smisao je ove knjige da vas pobliže upozna s paganizmom u prošlosti i sadašnjosti. Svaki je tekst podložan kritici i može ga se dovoditi u pitanje. Naravno, postoji dio pisane građe u kojoj će neki pojedinci pronaći nadahnuće i ljepotu izričaja, poruke ljubavi, radosti i mudrosti. Takav tekst pagani mogu prigrliti kao izraz ljudskog poimanja i slavljenja božanske ljubavi i energije ili prirode; ali ni on se nikad neće smatrati "svetim" ni nedodirljivim. (Paganizam u teoriji i praksi, knjiga 1.)
Knjige zaista imaju enciklopedijski pristup. Neka one budu izvor znanja i nadahnuća – ali bez dogme i mišljenja da se bilo tko bilo čega izrečenog "mora" pridržavati.


Smatram da je Iolar ovo puno ljepše rekao nego što bih ja mogla. :) 
Ne znam za vas, ali ja odbrojavam dane dok 30. rujna! A ako ne vjerujete meni na riječ kada su u pitanju datumi, danas je izašla službena najava od strane nakladnika koju možete pronaći na ovome linku. Još jednu najavu možete naći na stranici Večernjeg lista koja nosi naziv "Prva studija koja donosi magijske obrede i upute za prakticiranje" te na blogu Naudi nikome. Detaljni intervju na temu prve knjige je također izašao na blogu urednika i nosi zanimljivi naziv "Pagani Isusa smatraju velikim učiteljem i revolucionarom". Uživajte u čitanju! :D

Veselo vas pozdravlja vaša
Witch's Cat

Broj komentara: 8:

  1. Pročitat ću knjige, zanima me tematika.
    Hvala autoru na trudu, napokon jedna knjiga o paganizmu na hrvatskom.

    Pozz :)

    OdgovoriIzbriši
  2. jeeej, baš se veselim knjigama! :)
    Maja

    OdgovoriIzbriši
  3. super!! Pohvale autoru, a ja ću se potruditi kupiti sve 3 :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Prva knjiga je divna, jedva čekam drugu i treću. Hvala autoru. Dolinska

    OdgovoriIzbriši
  5. prvu sam kupila druge nema nigdje za kupiti

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja se ispričavam, ali nisam stigla updateati post. Saznala sam prije par dana da bi druga knjiga trebala izaći krajem ovog tjedna, a treća knjiga u siječnju.
      Nema panike! :)

      Izbriši
  6. Mir s vama. Neka vas Bog uputi. Zaista, razumnom je dovoljno da čitajući ovo u najavi i razgovorima s WitchCat, spozna samo materijalističku potrebu pojedinaca.
    Zar su se povijesni velikani krili iza pseudonima iliti duhovnih imena? Takva pojava samo ukazuje na nedostatak hrabrosti i skrivanja nauma da se narod povede za Iblisovim ilanetullahi putem. Mir vama i hidajet/uputu Božju želim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga elvira,
      mnogo je poznatih autora u povijesti koristilo pseudonime iz raznih razloga, što privatnih, što društvenih. Među njima su neke spisateljice iz viktorijanskog doba koje su se skrivale iza muških pseudonima jer se literatura koju su pisale žene smatrala "nevaljalom". U ovu skupinu spadaju poznate sestre Bronte koje su se na svoja djela potpisivale kao Ellis, Currer i Acton Bell. Poznati Steven King je koristio psuedonim pri pisanju četiriju svojih knjiga naprosto kako bi eksperimentirao s pisanjem i vidio kako publika reagira. Još jedno poznato ime literature je George Elliot koji je zapravo žena (pravo ime Mary Ann Evans). Zasigurno vam je poznato ime Voltaire - i to je pseudonim (pravo ime autora jest Francois-Marie Arouet). Trebalo bi vam biti poznato i ime George Orwell po srednjoškolskoj lektiri "Životinjska farma" - i ovaj autor je pisao pod pseudonimom (pravo ime mu je Eric Blair).

      Ovakvih primjera ima mnogo.

      Duhovna imena bi vam također trebala biti poznata jer svaki redovnik, a i sami Pape uzimaju duhovna imena. Uz to, duhovna imena nisu uvijek ista stvar što i pseudonimi. Pseudonimi su izmišljena imena koja se koriste u literaturi, a ponekad i u likovnoj umjetnosti. U ovoj je situaciji osobni odabir autora što je svoje duhovno ime upotrijebio kao pseudonim jer je knjiga takvog karaktera da to dopušta.

      Nadalje, razumijem što znači Iblis, ali bih vas zamolila da mi pojasnite što znači "ilanetullahi" jer mi zaista nije poznat taj izraz. Također, možete li pojasniti zbog čega ste dobili dojam da se radi o "materijalističkoj potrebi pojedinaca", "nedostatku hrabrosti" i "skrivanju nauma"?

      Pozdrav!

      P.S. kada smo kod pseudonima, je li elvira vaše pravo ime? Uz svo dužno poštovanje, bilo bi malo kontradiktorno da nije. No zato radije pitam nego da osuđujem na temelju nečega u što nisam sigurna.

      Izbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.