15.9.13

Lijekovi za bilje

Točno su ovako izgledale lisne uši u mene
(makar ih nije na svakom listu bilo ovoliko)
Nedavno su mi moje biljčice koje toliko volim oboljele, a ne mogu vam opisati koliko mi je to bilo bolno. Zaista su mi neke prirasle srcu jer nisu naprosto kupljene već uzgojene od malenih sjemenki, ili pak dovedene sa sela (čudo je što su se uopće uspjele aklimatizirati). 

Kako svoje biljke iz "vrta" (zapravo više lončanica na balkonu) koristim kao lijekove, začine i za pripravljanje aromatičnih ulja, ne mogu ih trovati pesticidima, niti to želim. Htjela sam naći organske metode liječenje biljaka, ali se to uspostavilo mnogo težim nego što sam mislila. 

U procesu traženja sam gledala po knjigama koje imam kod kuće, po internetu i svratila do poljoopreme gdje mi je radnica naprosto rekla da ne zna nijednu organsku metodu liječenja biljaka te da oni tu prodaju samo pesticide. Uz to mi nije znala niti reći od čega su mi točno biljke oboljele već da se samo radi o "bubama". To sam i ja ustanovila, no nema veze. Bila sam prepuštena sama sebi i, nekim čudom, uspjela sam definirati uzrok bolesti i naći lijek!

Izgleda da su mi biljke bile oboljele od lisnih ušiju i da su ih, uz to, jeli skakavci (iako sam za njih saznala dosta kasnije). Valjda životinje vole biljke bez pesticida....gle čuda.

Izgleda slatko, ali mi je skoro uništio
metvicu, kadulju i uspio uništiti neven!
Lisne uši mogu biti raznih boja a meni su bile crne. Izgledale su zapravo kao jako malene crne točke na stražnjim stranama lišća. Shvatila sam da se radi o nekakvom manjem kukcu jer sam primijetila da nešto jede lišće iznutra (skakavci jedu s vanjske strane lista tako da je morala biti manja buba) i jer sam počela uočavati  nakupine tih crnih točkica oko rupa u lišću. Skakavca sam uočila kako mi stoji na grani metvice nakon što ga je ošamutio prvi lijek koji je trebao ubiti uši (i jest ih ubio na kraju), ali sam shvatila tek dan kasnije da zapravo jede biljke kako sam ga vidjela na djelu; mahnito je grizao i bacao okolo lišće moga tamjana! 

Zahvaljujući sveznajućem Google-u sam saznala za jedan lijek koji mi je služio da ubijem sve te uši dok sam koristila čaj od koprive kako bih spriječila ušima da se ponovno vrate te poboljšala rast biljaka. 

"Recepte" vam donosim u ovom postu, a prije nego što vam ih napišem, dajem vam nekoliko slika biljaka prije liječenja i poslije liječenja:

Metvica prije liječenje (sami početak napada lisnih ušiju)
Metvica 2 mjeseca poslije liječenja
Kadulja prije liječenja - ovdje se jako dobro vidi točno na koji način lisne uši grizu lišće
Kadulja 2 mjeseca poslije liječenja
Ja svakako primjećujem razliku, a nadam se da ju i vi vidite makar fotografija nije ni približno ista stvar kao i vidjeti biljku uživo.

Svakako, evo vam ta dva čuda koja su mi spasila biljke! :)

Višenamjenski sprej protiv parazita

  1. Isjeckajte/samlijte jednu glavicu luka i jedan cijeli češnjak. (ja sam koristila multipraktik)
  2. Dodajte jednu žličicu čilija u prahu i 1 litru vode.
  3. Ostavite da odstoji jedan sat, procijedite kroz cjediljku i dodajte jednu žlicu tekućeg deterdženta za posuđe te dobro izmiješajte.
  4. Prelijte tekućinu u bocu s nastavkom za sprej.
  5. Kada prskate biljke, pazite da poprskate i donju stranu lišća jer tu bude najviše ušiju. 
Napomene: držite tekućinu u hladnjaku kako bi duže izdržala. Može se maksimalno koristiti tjedan dana, a ako odstoji duže može biti štetna pa ju se preporučuje baciti. Držite bocu uvijek začepljenu (zbog kvarljivosti, ali i zbog mirisa). Nakon korištenja operite ruke (ili koristite rukavice prilikom korištenja) i pazite da vam ne dođe u doticaj s osjetljivim dijelovima kože te očima.

Ova mi je količina bila dovoljna za otprilike 4-5 dana, ali sam prskala 6-7 biljaka njome pa uzmite to u obzir.

Čaj od koprive

Omjer: 20g sušene koprive na 1 litru vode
  1. Osušenu koprivu ostavite da odstoji u vodi na sobnoj temperaturi 24 sata u poklopljenoj posudi.
  2. Procijedite i prelijte tekućinu u bocu s nastavkom za sprej.
  3. Kada prskate biljke, pazite da poprskate i donju stranu lišća jer tu bude najviše ušiju.
Ako želite ovaj čaj koristiti kao gnojivo onda možete držati koprivu 3 dana u vodi. Miris će biti jako intenzivan i pomalo neugodan, ali se isplati. 

Što se tiče same koprive, ako ju ne možete brati okolo ili ju već nemate, možete ju kupiti već osušenu u bilo kojoj čajoteci/kući čaja (ja sam svoju bila uzela za 10-20kn). 


Ova dva lijeka nisam koristila u isto vrijeme već jedan nakon drugoga. Prvo sam koristila prvi lijek 4-5 dana i pustila biljke da se odmore dva dana. Potom sam ih prskala čajem od koprive 4-5 dana. Trebalo je dosta vremena da se biljke oporave i da ponovno krenu mladice rasti, ali uspjela sam! :D

Nadam se da vi nećete naići na ovakve probleme, ali u slučaju da naiđete, želim vam puno sreće!
Puno pozdrava,
vaša Witch's Cat


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.