30.7.13

Začinjena jabukovača

Za ovaj Lughnasadh sam odlučila pokušati napraviti i neko piće za ritual, a ne samo nešto za jesti. Moram priznati da sam se malo namučila radeći ovo jer sam trebala izmjenjivati recept kojeg sam našla kako sam išla, no vjerujem da će vama biti lakše pošto imate prilagođeni recept ovdje. :)


Potrebno je:


(za 1 litru jabukovače)
  • 7 jabuka (slatkih tj. žutih kao na slici)
  • 1 naranča
  • 1 limun
  • 1 žlica šećera
  • 5 klinčića
  • 1 (čajna) žličica cimeta u prahu
  • pola žličice muškatnog oraščića
  • 6 dcl vode
  • pola čaše ruma (ja sam koristila od tvrtke Dalmacijavino)

Priprema:

  1. Operite sve jabuke i razrežite ih na četvrtine pritom pazeći da maknete peteljke i sredinu s koščicama (kao na slici). Ostavite koru na njima.
  2. U multipraktiku (ili nekakvoj drugoj sličnoj kuhinjskoj miješalici) samlijte jabuke dok nisu kašaste i prelijte smjesu u veći lonac s dužom drškom (biti će kasnije lakše filtrirati smjesu ako imate dršku).
  3. Dodajte narančin i limunov sok, cimet, oraščiće i šećer. Preporučujem da smjesu još jednom sada dobro promiješate koristeći pasator poput ovoga kako biste razbili sve preostale grudice.
  4. Stavite lonac na vatru da se grije i pomalo miješajte kuhačom. 
  5. Kada je smjesa već prilično topla, dodajte klinčiće i nastavite miješati. Pričekajte da smjesa malo upije miris klinčića.
  6. Dodajte vodu i nastavite miješati dok se kuha.
  7. Kada smjesa postane vruća, dodajte u nju rum. Pomiješajte još samo nekoliko sekunda i ugasite vatru (kako alkohol ne bi ispario).
  8. Pustite smjesu da se ohladi i, kada procijeni da je dovoljno hladna, procijedite je kroz sito u čistu bocu (ili u drugu manju zdjelu ako će vam biti lakše preliti iz zdjele u bocu). Preporučujem da koristite ručnu miješalicu ili žlicu kako biste sav sok istisnuli kroz sito. 
  9. Držite bocu u hladnjaku kako se jabukovača ne bi pokvarila.
  10. Uživajte! :D
Da dokažem da je od ovoga zaista ispala jedna litra, evo fotografija. Uzmite u obzir da sam već bila degustirala malo prije prelijevanja pa možete očekivati malo više nego na slici.

Dobra strana ove jabukovače je da ona nije rakija već sok s dodatkom ruma (makar vi možete slobodno dodati još više ruma ako vam tako odgovara). Ako pratite ovaj recept, nećete se opiti tek tako od nje i zbog toga je pogodno piće za korištenje u ritualima.

Nadam se da ćete uživati radeći ovo piće i, naravno, ispijajući ga s bližnjima.

Do sljedećeg posta, 
vaša Witch's Cat

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.