10.2.13

Samoinicijacija

Oko ispravnosti naziva ovog rituala i njegovog izvođenja uopće su se vodile mnoge rasprave. Iz osobnog iskustva mogu reći da je ova tema jako bolna točka za sve one koji se drže tradicionalnog pravca u wicci koji nalaže da se znanje prenosi s koljena na koljena tj. da se ljudi mogu inicirati u wiccu samo ako im je majka/otac/baka/djed, dakle netko iz uže obitelji, bio iniciran. Oni tvrde da samoinicijacija ne postoji, odnosno da nije opravdana. No, svaki novčić ima dvije strane. Tu postoji i opozicija koja kaže da je samoinicijacija u potpunosti valjana i da ne vide ništa loše u tome. Moje je mišljenje tu uvijek bilo podijeljeno pa bih iskoristila priliku da se izjasnim u ovome poste, ali bih htjela i dati neke opće podatke i preporuke, ako smijem :)

Sama riječ "inicirati" dolazi od latinskog glagola initiare (početi, potjecati od nečega). Također u latinskome postoji i imenica initium, koja znači početak. Tek oko 1600.g. se ova riječ počinje koristiti u kontekstu upoznavanja s nekim novim sistemom, ili praksom. Očito je da ništa negativno ne postoji u značenju riječi, i da možemo reći da osoba može sama započeti s nekom novom praksom ili početi u nešto novo vjerovati, ali je uvijek dilema odakle početi. Uz to, sam početak će biti od presudne važnosti za daljnji razvoj pojedinca na području kojeg je odabrao/la. Svi znamo da je teško ispraviti neko znanje koje je još na samome početku krivo usvojeno. Zato je preporučljivo da se na bilo kojem početku nađe neku osobu (ili neki način) koja će nam olakšati život i pokazati nam najbolji način da dođemo do onoga što želimo. To ne mora uvijek biti najlakši, niti najbrži način, a ne usuđujem se reći ni najpravilniji već način koji će odgovarati tom pojedincu. A da ne spominjem da je učenje znatno olakšano i da uglavnom ide puno brže.

Usprkos svemu što sam maloprije rekla, moram sebi kontradiktirati i reći da se ne slažem s točnošću ovog termina. Smatram da je mnogo prikladniji izraz "samoposvećivanje" (eng. self-dedication). Ovaj se izraz počeo sve više i više koristiti (barem u svijetu Interneta) kao zamjena za gore navedeni termin prvenstveno zbog toga što je manje skandalozan. On odaje dojam kao da se pojedinac posvećuje nekom vjerovanju/način životu, ne kao što bi se posvetila hrana, piće, ili neki komad ritualnog oruđa, već u smislu da se osoba predaje nečemu. Naravno, osoba može i prije rituala biti predana nečemu, ali je ritual u ovom slučaju puka formalnost koju neki žele, a neki ne žele obaviti. 

Poznato vam je da wicca još nije svjetski priznata religija i da će joj još mnogo vremena zatrebati dok to ne postane (ako uopće ikad postane, makar ne želim biti pesimist). Automatski, ona nema neke službene papire koje dobijete prilikom "službene" inicijacije od strane nekog inicijata (osobe koja je već inicirana). Tu naprosto postoji saznanje osobe da je inicirana, lijepe uspomene i osjećaj ispunjenosti. Ako osoba odluči nakon toga raditi samostalno, ne postoje čak ni obaveze koje biste morali obavljati. Ipak, kada bih se ja inicirala, odabrala bih tradicionalni način, dakle upoznavanje s kovenom godinu dana i potom nakon godinu i jednog dana bila inicirana. Time se u ovih godinu dana prođe svih osam sabata sa skupinom iskusnih ljudi, temeljito se upozna sa svim aspektima wicce i paganizma i sakupi dovoljno znanja. Ovo ja sve teoretiziram, naravno :) no eto...malo sam tradicionalna, što ćete ^^

Da se vratim na temu. Postoji jedna izreka: Samo vještica može napraviti vješticu (eng. Only a witch can make a witch.). Mnogi poznati wiccani su se držali ovog mota, no vremena se mijenjaju. Neki od njih su i promijenili mišljenje u međuvremenu. Vrlo jasan primjer daju poznati par Janet i Stewart Farrar koji su inicirani od strane samog Alexa Sandersa, osnivača aleksandrijske wicce. Poznata je priča da je Alex Sanders zapravo tradicionalac i da je sve svoje znanje, ali i knjigu sjenki, dobio od bake. Trenutak kada su nastali problemi je kada je shvaćeno da je on zapravo nekako došao do Gardnerove knjige sjenki (koju su tada već bili Gardner i Doreen Valiente zajedno izmijenili) i kopirao je, nakon čega je osnovao vlastiti koven. Isto tako je poznato da je pokušao ući u nekolicinu gardnerijskih kovena, ali da su ga svi odbili. Ovo bi značilo da se gospodin Sanders sam inicirao, a po toj bi logici svi oni brojni autori (a i oni koji nisu ništa pisali, a nama vrijedni) bili nelegitimni. Mislim da su ovi ljudi čisti primjeri odvažnih, inteligentnih i predanih vještica. 

Naravno, ovako bismo mogli doći do pitanja kako je uopće došlo do osnivanja wicce. Poznato je da ljudi koji su inicirali Geralda Gardnera (tzv. oca wicce) nisu sebe nazivali vješticama. Dorothy Clutterbuck (članica "kovena", makar se ova skupina uopće nije nazivala kovenom, koji je upoznao Gardnera s pojmom wice i starim vjerovanjima) je ostala misteriozna ličnost. Ne zna se mnogo o njoj osim da je živjela u predjelu zvan New Forest (Engleska) po kojemu je ova skupina ljudi dobila naziv New Forest coven i da je radila sa tom skupinom ljudi koje je upoznala unutar teatralne skupine (svakako ću se vratiti na ovu priču u jednom drugom postu jer je jako interesantna!). No opet se ne zna sa sigurnošću tko je i nju inicirao! Moralo je to od negdje početi. 

Odakle je počelo?
Pa od samotnih vještica, naravno!
Ovim ne želim prenijeti poruku da su samotnjaci bolji, već da su postojali u prošlosti i da će i dalje postojati. Više o ovome možete pročitati u postu Samotnjaci vs. koveni.

Dakle, samoinicijacija/samoposvećivanje ne može biti loše, ali je važno kod samotnjaka biti oprezan odakle se vade podaci. Mogu sa sigurnošću reći da je Internet svakako nepouzdan izvor! Da, možete tako slobodno reći da je i moj blog nepouzdan :) imate pravo na to. No svim silama se trudim da se uvrsti među pouzdane izvore informacija o paganizmu i wicci. Ipak, knjige su uvijek bolja alternativa. A najbolja alternativa je učenje od ljudi od krvi i mesa! Naravno, ne mora svatko imati nekoga takvog u svojoj blizini. Dapače, jedva se na području Hrvatske (a i istočnog dijela oko Jadrana) uopće može naći živući koven onako u cijelosti koji ozbiljno radi. Možete se smatrati sretnima ako u svojoj blizini naiđete na dvoje-troje pojedinaca s kojima možete lijepo raditi na povremenoj bazi.

Što vam tada preostaje? Pa raditi sami. Ovo nije uvijek divno i krasno. Ponekad zna biti i teže nego raditi u skupini, ali isto tako pruži mnoge lijepe prilike. Možete se osamostaliti, biti sami sebi vođa, raditi stvari onako kako vama odgovaraju, slobodnije raditi, ne brinuti se toliko oko toga hoćete li nešto faliti tijekom rituala ili ne itd.

Svakako, ako se odlučite inicirati sami (tj. obaviti samoinicijaciju), ovdje ću navesti nekoliko primjera i izvore odakle sam ih uzela. Svoj ritual samoinicijacije smatram previše privatnim da bih ga stavljala na Internet, no možda jednog dana i to postavim negdje :)

Ako uspijete kojim slučajem naći ljudi koji su spremni raditi s vama, još bolje! :D bilo bi idealno da je polarnost spolova u ravnoteži, dakle da je jednak broj muškaraca i žena u skupini, no ako to nije moguće, morate se snaći. U slučaju da vam se posreći s ovim, preporučljivo je da se prvo odluči tko će biti Visoka svećenica i Visoki svećenik (naravno, ako je samo dvoje ljudi u priči, oni obavljaju te uloge). Prvo se samoinicira Visoka svećenica koja potom inicira Visokog svećenika. Dalje je na njoj da inicira sve žene, a na njemu da inicira sve muškarce kako bi tijek spolnosti i muške/ženske energije ostao neprekinut. Dakle, preporučljivo je da bude što manje samoinicijacija, makar ću tu odluku prepustiti vama.

Kako ne bih više duljila sa svojim filozofiranje, počinjem s primjerima koje ću prevoditi s engleskog. Radi se o ritualima iz četiriju knjiga:
Janet & Stewart Farrar - A Witches' Bible (The Complete Witches' Handbook)
Raymond Buckland - The Tree (The Complete Book of Saxon Witchcraft)
Raymond Buckland - Wicca For One
Doreen Valiente - Witchcraft for Tomorrow

1. primjer 

(iz knjige A Witches' Bible, str. 248-250, odnosno Eight Sabbats for Witches, str. 156-159, slijedi gardnerijsku tradiciju)

Potrebno: 

Oruđe na oltaru (svijeće, mač/athamé, nož s bijelom drškom, štap, pentakl, incens, bič, konop, čaša vina, ulje za posvećivanje, zdjela vode, zdjela soli, ogrlica/privjesak)

Inicijator (osoba koja inicira) i bilo tko tko je još prisutan bi trebali biti nagi (skyclad). Bilo kakav nakit koji se uobičajeno nosi bi se trebalo maknuti i staviti na oltar kako se može vratiti nakon inicijacije. 

(Osobna napomena: svjesna sam da riječi "bič" i "nagi" vam trenutno odzvanjaju u ušima. Bič je naprosto simbolični dio gardnerijskih rituala kojeg možete maknuti ako vam je neugodno. Isto tako mislim da ne morate biti nagi pred drugih ljudima ako vam je imalo neugodno, no ovdje prenosim riječi autora.)

Pretpostaviti ćemo da je inicijator (osoba koja inicira) žensko, a partner muška osoba.

Postupak

Inicijator posvećuje vodu i sol i pravi krug unutar kojeg već svi prisutni stoje. Ona obilazi krug s vodom i poškropljuje one koji su tu i nakon toga sebe. Potom obilazi krug s incensom i zaziva Čuvare kula. Ako je partner prisutan, on joj da peterostruki poljubac (pojasnila sam neke ovakve pojmove u prijašnjim postovima). Ona se okrene prema oltaru i digne ruke u zrak govoreći:
"Prizivam te i zovem te, Moćna Majko nas svih, donositeljice sve plodnosti; sjemenkom i korijenom, stabljikom i pupoljkom, listom i cvijetom te plodom te prizivam i blagoslivljam ovaj ritual kojim ću se upustiti u društvo skrivene djece."
Ona okrene leđa oltaru i recitira Vodstvo Božice (eng. Charge of the Goddess), ali pritom zamjenjuje "ona", "nju" i "njeno" s "ja", "mene" i "moje". Potom se opet okrene oltaru s rukama u zraku i rukama koje drži u pozdrav Rogatom Bogu te govori invokaciju Velikog Boga Cernunnosa.

Ona potom klekne ili sjedne u sredinu kruga okrenuta prema oltaru. Ako su ostali prisutni, oni sjednu/kleknu iza nje. Pauzira kako bi se u potpunosti smirila i potom kaže:
"Nježna Božice, moćni Bože, ja sam Vaše dijete, sada i zauvijek. Vaš dah je moj život. Tvoj glas, Moćna Majko i Tvoj, Veliki Bože, govore unutar mene, kao što čime u svim Vašim stvorenjima, ako samo poslušamo. Time ovdje, u vašem magičnom krugu, koji stoji između svijeta ljudi i kraljevstva Moćnih, otvaram svoje srce Vašim blagoslovima."
Ona meditira u tišini o Bogu i Božici i zaista otvori svoje srce njima. Ovo se radi koliko je god potrebno. Ako su drugi prisutni, služiti će kao zaštita od ičega što bi je moglo omesti u ovom procesu te kao zaštita samog kruga. Njezin partner će biti svjestan svoje uloge zaštitnika i njezinog učenika. Ostali će biti svjesni da se ova žena upravo inicira u ime njih svih i da će postati njihova Visoka svećenica.

Kada je spremna, ona će se dignuti na noge, a sa njom i svi prisutni. Ona će potom ići od četvrti do četvrti govoreći:
"Obratite pozornost, Gospodari Istoka/Juga/Zapada/Sjevera, da ja, _____, sam prikladno spremna postati svećenica i vještica."
Onda, stojeći ispred oltara sa desnom rukom na srcu, ona priseže zakletvu:
"Ja, _____, u prisutnosti Moćnih, svojevoljno i u skladu s ovim svečano prisežem da ću čuvati tajne i nikada otkriti tajne umijeća koje će mi biti povjerene, osim ako nije pravoj osobi , pravilno pripremljen unutar kruga kao što sam i ja sada, i da nikada neću negirati tajne takvoj osobi ako za njega/nju pravilno jamče brat ili sestra umijeća. Svemu ovome prisežem nadom budućeg života, i neka se moje oružje okrene protiv mene ako prekršim ovu svečanu zakletvu."
Ona se pokloni oltaru i onda uzme ulje za posvećivanje. Ovlaži svoje prste njime i kaže:
"Ovim se označavam trostrukim znakom. Posvećujem se uljem." 
Takve se uljem točno na područje maternice, na mjesto desne i lijeve dojke i ponovno na maternicu time tvorivši znak naopakog trokuta (simbola prvog stupnja inicijacije).

Ovlaži svoje prste vinom i takne se na istim mjestima pritom govoreći:
"Posvećujem se vinom" 
 Poljubi svoje prste jednom i takne se na maternicu, poljubi ponovno prste i takne lijevu dojku itd. dok se isti trokut ne ispuni pritom govoreći:
"Posvećujem se svojim usnama"
Nakon što je napravila ovaj trokut nastavi:
"svećenica i vještica" 
Ako su drugi prisutni, ritual se prekida kako bi se njoj moglo čestitati na inicijaciji. Kada se ovo obavi, ritual se nastavlja s novom vješticom koja uzima oruđe redom s oltara i daje slijedeće objašnjenje (ljubi svaki komad oruđa prije nego što ga vrati):
"Sada uzimam oruđe. Prvo, magični mač. Ovim, kao i s athaméom, mogu stvarati magične krugove, dominirati, ukrotiti i kazniti sve buntovne zle duhove i demone, a čak i nagovoriti anđele i dobre duhove. S ovim u svojoj ruci, ja sam gospodar/ica kruga. Dalje uzimam athamé. Ovo je istinsko vještičje oružje i ima svu moć magičnog mača. Sljedeće uzimam nož s bijelom drškom. Njegova je svrha napraviti sve oruđe koje se koristi u umijeću i može se samo koristiti u magičnom krugu. Nadalje, uzimam kalež. Ovo je Božicina posuda, Cerridwenin kotao, Sveti gral besmrtnosti. Iz ovoga braća i sestre iz umijeća mogu piti u prijateljstvu i u čast Božice. Sada uzimam pentakl. Ovo služi za zazivanje prikladnih duhova. Dalje uzimam incens. Ovo služi za ohrabriti i pružiti dobrodošlicu dobrim duhovima i otjerati zle duhove. Sljedeće uzimam bič koji je simbol moći i dominacije. Također se koristi za pročišćavanje i prosvjetljivanje jer je zapisano: "Kako bio učio, trebaš patiti i biti pročišćen". Posljednje uzimam konope. Oni se koriste za vezivanje svih simbola umijeća i njihovih materijalnih osnova."
Ona onda uzima ogrlicu i stavi je oko vrata:
"Ovom ogrlicom, koja je krug ponovnog rođenja, pečatiram svoju predanost umijeću mudrih."
Konačno, ona ode do svake četvrti redom s rukama podignutima u zraku i govori:
"Poslušajte, Moćnici Istoka/Juga/Zapada/Sjevera, ja, _____, sam pravovremeno postala posvećena svećenica, vještica i skriveno dijete Božice."

2. primjer 

(iz knjige Buckland's Book of Saxon Witchcraft, str. 42-44, slijedi saksonsku tradiciju, napomena: u ovoj je knjizi ritual nazvan ritualom samoposvećivanja tj. self-dedication ritual)

Ceorl (vještica, svećenik/svećenica koji/a već ime neko prethodno znanje o ritualima i ovoj tradiciji) bi trebala (pretpostavimo da se radi o ženi zbog jednostavnosti pisanja, iako se jednako tako može raditi o muškarcu) biti gola tijekom ovog rituala, dakle bez ikakvog nakita i odjeće. Ona podiže krug i prethodno samu sebe poškropi posvećenom tj. "posoljenom" vodom. Ceorl klekne pred oltar i pognute glave meditira o Bogu i Božici i značenju koje stara religija ima za nju. Ovo je posljednja potvrda njezine želje da se posveti/inicira. 

Kada je sigurna da radi ispravnu stvar, Ceorl podigne ruke visoko iznad oltara i kaže:
"Woden i Freya, čujte me sada!
Ja sam ovdje jednostavni pagan koji Vas drži počasno,
Dugo sam putovala i dugo sam tražila, 
Tražeći ono što želim iznad svega.
Ja sam dio drveća i polja.
Ja sam dio šuma i izvora;
potoka i brežuljaka.
Ja sam dio Vas, i Vi dio mene. (spustiti ruke)
Darujte mi ono što želim.
Dozvolite mi da štujem bogove
i sve što oni predstavljaju.
Učinite od mene Ljubitelja Života u Svim Stvarima.
Dobro poznajem vjerovanje:
Da ako nemam onu iskru ljubavi u sebi,
onda je nikada neću pronaći izvan sebe. 
Ljubav je Zakon i Ljubav je Spoj.
Sve ovo radim s čašću iznad svega." 
Ceorl uzme seax (ekvivalenta athaméa u seax-wicci) u desnu ruku (lijevu ruku ako je osoba ljevak), poljubi oštricu i podigne ga u  zrak.
"Woden i Freya, ovdje stojim pred Vama,
Naga i neurešena kako bih se posvetila Vašoj časti.
Vječno ću štititi Vas i ono što je Vaše.
Neka nitko ne govori loše o Vama jer uvijek
ću Vas ja braniti.
Vi ste moja obitelj i ja Vaša
od ovoga dana nadalje. 
Neka tako bude!"
Ona ponovno poljubi oštricu i ponovno stavi seax u koricu. Podigne rog (za piće) i sporo izlije ostatak vina na tlo. 
"Kako ovo vino/pivo istječe iz Roga,
neka tako moja krv isteče iz moga tijela
ako ikada napravim nešto na zlo Bogovima,
ili one u srodstvu s njihovom ljubavlju. 
Woden i Freya!
Neka tako bude!"
Ceorl je sada postala gesith. Ona sada može meditirati u krugu koliko god želi, ili u ovom trenutku pak može očistiti/spustiti krug. 

Sada se ne bi trebali izvoditi ikoji drugi rituali. Posvećivanje bi trebalo biti samostalni ritual, uz podizanje i spuštanje hrama/kruga, naravno.

3. primjer

(iz knjige Wicca For One, str. 80-83)

Otvorite krug na uobičajeni način. Neka malena posuda ulja za posvećivanje bude spremna na oltaru. Zazvonite zvonom sveukupno devet puta u tri seta po tri puta (s kratkim stankama između setova). Uzmite ulje i umočite kažiprst u njega. Na čelu nacrtajte uljem križ unutar kruga na području trećeg oka (između obrva). Potom nacrtajte pentagram s krakom put gore iznad vašeg srca. Dodirnite područje genitalija uljem, desnu dojku i onda lijevu dojku i ponovno genitalije time tvoreći oblik obrnutog trokuta. Vratite ulje na oltar i uzmite vaš štap (ako još nemate štap, možete koristiti kažiprst kao zamjenu). Držite ga visoko u znaku pozdrava  i recite:
"Bože i Božice; Gospodine i Gospo. Ja sam ovdje samo jednostavni tragač za znanjem, ljubitelj života. Ovdje se posvećujem Vama i Vašoj službi. Vas sam odabrao/la da služim. Ovo radim svojevoljno bez ikakvog pritiska od druge osobe. Štitite me i vodite u svemu što radim, jer sve što radim je za Vašu ljubav i ljubav svega što živi. Pomozite da živim svoj život bez povrjeđivanja drugih. Pomozite mi da shvatim ljepotu i dubinu svog života, životinjskog, biljnog i mineralnog. Životinje, ptice, ribe, reptili i sve živuće stvari su moje braće i sestre. Šumsko drveće, biljke, cvijeće, trave i sve što raste su moje braće i sestre. Stijene, zemlja, pijesak, rijeke, jezera, mora i sve vode zemlje, i sve što je od zemlje, su moje braće i sestre. Učinite da budem jedan/jedna sa svojom obitelji. Dopustite mi da ih štitim i služim kao što oni svi meni služe.
Gospodaru i Gopo, od ovog dana pa nadalje, ja prihvaćam i živjeti ću prema vještičjoj pouci: Dok ne šteti drugima, činite vama po volji. Obvezujem se Vama, bogovima. Uvijek ću Vas štiti, kao što i vi mene. Braniti ću vas od onih što govore loše o Vama. Vi ste moj život i ja sam vaš. Neka tako bude."
Spustite štap i zazvonite triput. Podignite kalež vina i recite:
"Nazdravljam Bogovima!"
Izlijte malo vina u zdjelu za zdravice (ovo će biti vaša žrtva bogovima) i recite:
"Kako ovo vino istječe iz kaleža,
neka tako moja krv isteče iz moga tijela
ako ikada napravim nešto na zlo Bogovima,
ili one u srodstvu s njihovom ljubavlju.
Neka tako bude!"
Nazdravite bogovima (ne morate ispiti sve, možete uvijek još doliti u zdjelu za zdravice). Vratite kalež na oltar, dignite ruke u zrak i recite:
"Kao znak mog ponovnog rođenja u život umijeća wicce, uzimam na sebe novo ime po kojemu ću biti uvijek poznata u svetom krugu koji je područje između svjetova. Odsada ću biti zvana _____. Neka tako bude!"
(Osobna napomena: ovdje treba ići vaše vještičje ime, no to je još jedno poglavlje za sebe. Ne morate ga imati ako ne želite, ali je to ostao stari običaj od davnih vremena kada su pseudonimi bili potrebni kako ljudi ne bi nastradali zbog svojih vjerovanja.)

Spustite ruke i zazvonite zvonom tri puta.
Sada držite štap iznad oltara i recite:
"Sada posvećujem ovo, istinsko oruđe samotne vještice. Ima sve moći athaméa. Time ga posvećujem kako bi ga se moglo pravilno koristiti unutar kruga i u službu bogova."
Poškropite štap s malo vode i onda ga malo zadržite u dimu incensa.
"Pročišćavam i posvećujem ovo, moj čarobni štap, kako bi mi služio kao što ja služim Boga i Božicu. Neka bude moja snaga i moja ljubav i neka ga se nikada ne koristi u bijesu niti kako bi se drugome naudilo. Neka tako bude!" 
Njime nacrtajte pentagram u zraku, onda ga poljubite i spustite. Možete sada sjesti i meditirati o tome što vama umijeće znači. Možda sada dobijete neki znak od bogova da ste zaista u kontaktu s njima - neka vizija, zvuk ili unutarnji osjećaj. Osjetili to, ili ne, opustite se i uživajte u spoznaji da ste konačno na svome i što ste konačno postali jedan/jedna od članova stare religije.

Ako osjećate potrebu za pjevanjem, plesanjem ili slavljem na bilo koji drugi način, sada je dobro vrijeme da to napravite. Sada bi trebao ići ritual hrane i pića (kolača i vina) i potom zatvaranje kruga.

Ističem da se nigdje u rituala samoposvećivanja inicijat (inicirana osoba) ne odriče prethodnog vjerovanja. Ako u nekoj budućnosti odlučite da wicca ipak nije prava religija za vas, slobodni ste je napustiti i vratiti se prijašnjoj vjeri, ili potražiti neku drugu koja vam odgovara. Također primijetite da više nema prisege tajnosti. U vrijeme progona, očito je da je takva zakletva imala praktičnu namjenu. Također je služila svojoj svrsi u ranim danima paganizma, davno prije pojave kršćanstva.  Ipak, zakletva tajnosti je i dan danas dio nekih modernih tradicija u wicci (npr. gardnerijske wicce. Iako nema potrebe za njom, ona je ostala dio njihovog tradicionalnog naslijeđa). Ja ne uključujem takvu prisegu u ovdje, no ako vi imate jaku želju je izreći, dapače, napišite je sami.

4. primjer

(iz knjige Witchcraft for Tomorrow, str. 159-164, osobna napomena: ovaj je ritual mnogo kompleksniji od prijašnjih, pa vas upozoravam da se ne zamarate previše komplikacijama. Pokušajte na ovo gledati kao na još jednu varijantu iz koje možete nešto naučiti ili nešto iskoristiti kako biste napisali vlastiti ritual.)

Ritual samoinicijacije bi se trebao izvesti na dan jednog od sabata, ili tijekom noći punog Mjeseca, ili za vrijeme padajućeg Mjeseca.

Neka vam soba bude topla, pošto biste trebali biti nagi za ovaj ritual (kao znak micanja svih inhibicija i frustracija vaše prošlosti). Možete, doduše, nositi nakit koji vama odgovara. Posebice bi žene trebale nositi ogrlice unutar kruga pošto božica vještičarstva, čiji je ona živući predstavnik, uglavnom nosi ogrlicu u većini drevnih prikaza koje imamo od nje. Dijana od Efeza, na primjer, je prikazana kako nosi ogrlicu od žireva. Adya-Kali, velika božica-majka indijskih Tantrika, je naga, "odjevena u svemir", izuzev njezine ogrlice i vijenca slova, svetog alfabeta Sanskrita kojeg nosi kao ogrlicu. Muškarci će možda preferirati nositi lamen, tj. magijski privjesak koji može imati njegov astrološki znak na njemu, ili simbol poput ankha.

Kao dodatak, možete imati plašt kojim ćete se ogrnuti tijekom meditacije, ali za najaktivniji dio rituala, plašt bi trebao biti sa strane.

Trebati ćete sve potrebno za otvaranje kruga i uz to štap od hrastovine, jasena, oskoruše ili trnovog drva, po mogućnosti nekog kojeg ste sami odsjekli u svjetlu punog Mjeseca. Krug se obično ocrtava mačem ili athaméom, ali pošto za sada još nemate athamé, koristiti ćete štap. Također će vam trebali mala zdjela ulja za posvećivanje. Ovo bi uvijek trebalo biti čisto biljno ulje (iako može poslužiti i maslinovo ulje), iako će možda biti ljepše koristiti mirisno ulje poput sandalovine.

Ritual

Napravite magijski krug i stanite s rukama u zraku, okrenuti prema sjeveru i ponovite Jedanaesterostruku Invokaciju Riječi Moći, ABRAHADABRA:
"Ovo je dan, ovo su sati
Izviknite na glas Riječ Moći -
ABRAHADABRA!
U bliješteće podne ili u crnini noći,
Moja je volja svjetlo potražiti -
ABRAHADABRA!
Neka daleko budu profane stvari sve,
Od portala ove crkve -
ABRAHADABRA!
Jedanaest puta pravo se uzima,
Uslijed moći ovog naziva -
ABRAHADABRA!
Putujući naprijed s voljom pustolovnom
Po putu opasnom.
ABRAHADABRA!
Čuvaj me od straha straha,
Glasom Glavnog Proroka -
ABRAHADABRA!
Pokaži tijekom noći najtamnije,
Zraka svjetla širenje -
ABRAHADABRA!
Moćni koji su otišli pred sto i jedan vijek,
Izgovarajte Blagoslov zauvijek -
ABRAHADABRA!
Ovdje između dva svijeta sam ja,
Dijete zemlje i zraka -
ABRAHADABRA!
Duboko se ogledati usuđujem,
Jedan korak na putu sve mističnijem -
ABRAHADABRA!
Zaštitite me od svjetova koji su iznad svi,
Moći Života, Svjetla i Ljubavi -
ABRAHADABRA!"
(ispričavam se ako prijevod nije zadovoljavajuć, ali zaista nije od negdje kopiran već sam sama prevela i to u sitne satne noći)

Uzmite zdjelu s uljem za posvećivanje i prođite njome tri puta kroz dim incensa. Onda izvedite tri posvećivanja: prvo na čelo (na mjesto trećeg oka tj. u centru čela točno iznad mjesta gdje se spajaju obrve, poznat u istočnjačkoj tradiciji kao Ajna Chakra), potom na grudi (iznad srca) i onda na genitalije. S prvom posvetom recite: "Neka um bude slobodan.". S drugom recite: "Neka srce bude slobodno.". S trećom recite: "Neka tijelo bude slobodno.".

Obavite posvećivanje tako da stavite malo ulja na vrh prsta i njime napravite križ u obliku slova X. Ovo je runa gifu koja predstavlja dar blagoslova (u davnim vremenima, nju bi graviralo u čaše jer se vjerovalo da bi  štitila ljude od otrova. I dalje koristimo ovaj oblik X kao znak za poljubac).

Sada kleknite pred oltar okrenuti prema sjeveru  i izrecite tiho sljedeću invokaciju:
"U tamnoj sjeni noći i po satu ovog rituala,
Vas zazivam, najdrevnije među Bogovima,
Sjećanja prošlih života se u meni bude,
Da više ne može očarati dana obmana.
Polažem pravo na svoj život, svoju slobodu i svoje svjetlo,
Dio sveg života koji vječno protječe,
Ja sam mikrokozam Cijeloga,
Srodan/srodna zvijezdi, kamenu uz sve zimzeleno drveće.
Probudite u meni moć da ispunim svoja htijenja,
Zapalite u meni vječne ljubavi plamen,
Prihvatite me kao svoju/ga, kao duh paganski,
O Sile Života, od kojih Kozmos biva uokviren.
Pauzirajte trenutak u tišini s pognutom glavom. Sada se smjestite u udobnu sjedeću pozu, prekriženih nogu. Ogrnite se plaštem, ako želite. Sada mentalno počnite sebe i oltar formulirati unutar mandale. Razmišljajte nešto poput ovoga: "Beskonačnost visine i beskonačnost dubine. Beskonačnost istoka i beskonačnost zapada. Beskonačnost sjevera i beskonačnost juga. Krug čini je centar svugdje, a čija je obodnica nigdje. Ja i Centar smo jedno."

Sjedite tako sa zatvorenim očima u potpunom miru i tišini. Ispraznite mozak od svih mogućih misli, čak i onih o postizanju višeg stanja svijesti. Ne mogu vam date neke upute za ovo, osim onih drevnog tibetanskog doba,  Tilopa: "Nemojte zamišljati, misliti, analizirati, meditirati, glumiti; održavajte mozak u njegovom prirodnom stanju." Možda ćete shvatiti da je vaše prirodno stanje mozga mnogo ljepše nego što ste zamišljali.

U ovo će vrijeme vaša istinska samoinicijacija desiti, ako je vaša želja iskrena i ako su ostali uvjeti povedeni njome. Možda ćete osjetiti da se, pa makar na trenutak, dotakli višu razinu svijesti. Možda vidite nekakvu viziju unutar oka vašeg uma, i ako nešto vidite, ovo ti se trebalo zapisati odmah nakon što završi ritual jer će sigurno imati neko značenje, čak i ako nije odmah očito.

Duljina ovog perioda mirovanja i tišine je na vama. Vaši spontani osjećaji će vam reći kada je vrijeme da završite s tim. Kada završite, podignite se, zapalite svježi incens ako je potrebno i prođite njime po krugu deosil (u smjeru kazaljke na satu) podižući incens na četvrtima.

Onda se vratite pred oltar i recite ovu invokaciju:
"Ja sam jedinstvena/jedinstven. Nema nijedna osoba točno poput mene. A ipak sam jedno sa svom Prirodom.
Imam pravo biti onaj tko jesam. Moje osnovno Ja je božanstveno i predivno. Imam također pravo biti bolji/bolja nego što jesam, kako bi vanjska manifestacija bila vjernija unutarnjoj stvarnosti.
Ljubljeni Pan, i svi ostali bogovi koji opsjedaju ovo mjesto, podarite mi ljepotu u unutarnjoj duši, i neka unutarnji i vanjski život budu jedno."
Sada se upustite u ples slavlja deosil, po krugu. Opustite se, plješčite rukama, ili tresite sistrum ako ga imate, ili def i pjevajte ove riječi i zvukove iznova:
"O IO PAN!
O IAO!
IA IA ARADIA!
IO EVOHE KERNUNNO!
IO EVOHE DIANA!"
(Vidjeti ćete da će se ova melodija uklopiti u prirodni tijek. Izgovara se ovako: 0 ee-oh Pan ! 0-ee-ah oh ! Ee-ah ee-ah A-rah-dee-ah ! Ee-oh ee-voh-ay Ker-nun-no ! Ee-oh ee-voh-ay Di-an-ah !)

Radite bilo koje korake, dok god uživate u njima. Održavajte ovo dok ne ostanete bez daha i želite prestati. Tada padnite pred oltar i lezite tu dok ne vratite dah i dok se ne budete mogli dignuti.

Uzmite vino i završite ritual tako da nazdravite Bogovima: "Nazdravljam Drevnima! Veseli se sastali, veseli se rastali i veseli se ponovno sastali!"

Sjedite još nekoliko minuta u meditaciji, ako želite, naprosto uživajući u atmosferi kruga, incensa i svjetlosti svijeća te u spoznaji da ste nagi i slobodni. Tada zatvorite krug na prikladni način, pritom zahvaljujući Drevnima za njihovu zaštitu. Prođite incensom po krugu, udarajte zvonce na prikladni način i ugasite svijeće.

Napomena o Riječima Moći
ABRAHADABRA je prava verzija drevne Riječi Moći, od koje je popularna "abrakadabra", koju upotrebljavaju mađioničari i iluzionisti nastala. No to je samo blagi odjek prave riječi. To je riječ načinjena od jedanaest slova, pet samoglasnika i šest suglasnika koji simboliziraju Veliki Rad, sjedinjenje mikrokozmosa (pet, pentagram), s makrokozmosom (šest, heksagram). Njezine kabalističke brojčane ekvivalente su 418 i mnogo se o tome može pročitati u knjizi Kabala od Aleistera Crowleya. To je numerička ekvivalenta ATh IAO (suštine IAO) i njenih brojki kada su zbrojene, 4+1+8=13, vještičji broj, od kojeg su kabalističke ekvivalente Achad (jedinstvo) i Ahbah (ljubav).

Iao je drevno magijsko ime Vrhovnog Boga koje sadržava i muške i ženske aspekte unutar sebe.

Pan je drevni grčki bog čiji je oblik bio univerzalan: rogati bog prirode i životne radosti s kozjim nogama. Kernunno je verzija imena Cernunnos, keltskog rogatog boga, sličan Panu, kojeg se štovalo u  zapadnoj Europi, uključujući područje Velike Britanije u pretkrščansko doba.

Aradia je ime božice Mjeseca talijanskih vještica. Bila je opisana kao Dijanina kćerka, što znači da je ona jednostavno kasnija verzija drevne božice Mjeseca Dijane, koja je u starim mitovima Panova ljubavnica. Još postojeće legende o njoj je skupio američki folklorist Charles Godfrey Leland i objavio ih u knjizi Aradia: or the Gospel of the Witches.

Postoji šansa da je ime Aradia keltsko po porijeklu, povezano s airidh, ljetnim pašnjacima na koje se stoku vodilo za Beltane (1. svibnja) i od kojih ih se vraćalo na četvrtini zime za Samhian (1. studenog). Kelti su izvorno iz središnje Europe i proširili se prema jugu u Italiju te na zapad prema Španjolskoj i Britanskim otocima.

IO EVOHE, IO i IA su neki od drevnih uzvika ili zaziva koje su koristili ekstatični praktičari u kultovima misterija prije mnogo, mnogo godina.
________________________________________________

I eto. To bi vam bilo to od mene. Htjela bih napomenuti da, iako sam navela neke primjere ovih rituala, predlažem da napišete svoj ritual. Možete iskoristiti neke elemente ovih rituala, a i sami vidite da se neki elementi uvijek ponavljaju (npr. pravljenje trokuta od ulja, slične invokacije itd.) pa ih možete i vi uklopiti u svoj ritual. Prijevod je moj pa se nadam da nećete zamjeriti neka odstupanja od originala. Morala sam na dosta mjesta paziti da bude ista rima (a o dobama/slogovima nisam previše vodila računa).

Nadalje, ako imate kakvih pitanja, možete mi se slobodno obratiti. Mislim da su autori sami pojasnili dosta stvari koje su mogle biti nejasne. Ono što vam nisam mogla prevoditi je ostala poglavlja u knjigama koje oni spominju koji se pretežito odnose na formu rituala, pa vam stoga predlažem da pročitate moj post na temu forme rituala kako bi vam bilo jasno kako se uopće otvara/zatvara krug, posvećuju neki predmeti i slično.

Post je zaista dugačak i zamoran, pa nemojte žuriti s analiziranjem i promišljanjem :) ako se odlučite na samoinicijaciju/samoposvećivanje, budite sigurni u taj čin i bude pažljivi. Ako se želite izraziti na ovu temu, ili mislite da sam nešto krivo napisala, ili možda imate neka iskustva koje biste podijelili, rado bih sve to čula u komentarima :D

Nadam se da će vam ove informacije poslužiti!
Do sljedećeg posta,
vaša Witch's Cat

P.S. zahvaljujem puno dvojici predivnih ljudi koji su mi omogućili da dođem do knjige Witchcraft for Tomorrow od Doreen Valiente. Znati će tko su :)

Broj komentara: 6:

  1. Odličan posao si obavila draga :)

    OdgovoriIzbriši
  2. jeli samoposvećivanje obavezno?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravno da nije. Ništa nije "obavezno" u paganizmu. Ako se ne osjećate spremnima obaviti samoposvećivanje, ili ne osjećate potrebu za time, naravno da ne treba.

      Dapače, ovaj se čin ne bi trebao uzimati olako. To je čin kojim praktičar iskazuje svoju predanost, ustrajnost, vjeru itd. Bolje je to ne raditi ako se ne misli iskreno.

      Izbriši
  3. Divno napisano, sve jasno, uredno. Svaka čast!
    Samo imam jedno pitanje. Koje se ulje koristi za samoposvećivanje?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dragi Wix,
      kao što sam napisala u postu, glavno je da je riječ o nekom čistom biljnom ulju. Može postlužiti i obično maslinovo, pa čak i suncokretovo ako ga dovoljno nabijete namjerom. A možete i uzeti neko aromatičnije po vašem odabiru.

      No, našla sam davno bila recept za ritualno ulje koje se može koristiti u generalne svrhe. Detalje možete naći ovdje:
      http://vjesticji-ormar.blogspot.hr/2012/10/ritualno-orue.html

      Nadam se da vam je ovo pomoglo! :)
      Pozdrav,
      Witch's Cat

      Izbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.