27.12.12

"Zdrave" fritule i medenjaci

Evo još dva jako lijepa i tradicionalna recepta za ovo zimsko vrijeme, a pošto neki od vas možda i nisu najsretniji u kuhinji, yule log tj. yul/božićni panj kojeg sam predložila prije je možda preveliki zalogaj. Zato vam danas donosim dva jednostavna recepta koji ne zahtijevaju neko preveliko znanje, a ni puno sastojaka :)

"Zdrave" fritule



Kažem "zdrave" jer bilo što što se friga u dubokom ulju ne može baš biti zdravo, ali su barem nešto jednostavnije za napraviti od običnih. Primijetiti ćete da u njima ima jogurta, zbog čega sam im nadjenula to ime :D iz osobnog iskustva govorim da su odlične jer mi ih majka sprema svake godine :D

Potrebno je:

  • 39 žlica oštrog brašna
  • 1 prašak za pecivo
  • 6 cijelih jaja
  • 3 jogurta (svaki 180 g)
  • malo soli
  • 3 žlice šećera
  • malo izribanih korica limuna
  • malo ruma/rakije (ovisno o tome koliko se želite opiti haha)
  • sušene grožđice (po želji)
  • 1 l (litra) suncokretovog ulja
  • šećer u prahu

Priprema:

  1. Dobro izmiješajte jaja, jogurt, sol, šećer i prašak za pecivo u zdjeli.
  2. Umiješajte u smjesu brašno (i sušene grožđice ako želite) i pecite na sljedeći način.
  3. U duboku teču zagrijte 1 litru suncokretovog ulja (na srednjoj temperaturi).
  4. Uzmite jednom rukom tijesno i istiskujte između palca i kažiprsta a drugom rukom s malom žličicom grabite to tijesto da oblikuje fritulu i spustite je u vruće ulje (napomena: svaki put prije uzimanja tijesta, žličicu umočite u čašu mlake vode kako se fritula ne bi lijepila).
  5. Pecite fritule lagano dok ne porumene okrećući ih u ulju.
  6. Vadite ih jednu po jednu na papirnati ubrus koja će upiti ulje i kada se malo ohlade posipajte šećerom u prahu (možete ga pomiješati s vaniljinim šećerom ako želite) / uvaljajte u kristalni šećer.
Fritule će upijati manje masnoće ako ih pravite manjima :) uživajte!

Klasični medenjaci



Po drugi put u životu ih radim, pa imajte obzira prema meni :) zaista sam se trudila pa eto...dijelim s vama svoje iskustvo :D radila sam po jednom starom, dosta tradicionalnom receptu koji će vam možda biti poznat :D

Potrebno je:

  • 50 dag običnog brašna
  • 1 žlica sode bikarbone
  • 15 dag šećer (kristalnog)
  • nešto cimeta
  • 10 tučenih klinčića
  • 3 jaja
  • 16 dag meda (ja sam dodala malo više jer su to ipak medenjaci :D)
  • malo mlijeka i ruma za kolače (po želji)
  • malo naribane limunove korice (po želji)

Priprema:

  1. Pomiješajte brašno i sodu bikarbonu sa šećerom, cimetom, klinčićima i jajima.
  2. Poparite ovu smjesu sa vrelim medom.
  3. Izradite tijesto na pobrašnjenoj drvenog podlozi (da se ne lijepi).
  4. Izvaljajte tijesto (debljina po želji, ali uzmite u obzir da će se tijesto podići tijekom pečenja).
  5. Izrađujte u oblike po želji (u krugove, apstraktne forme, ili pomoću jednom od mnogih oblika kalupa).
  6. Medenjake možete premazati smjesom od bjelanjaka i šećera u prahu, ili pak samo posuti šećerom u prahu ili krupnim šećerom. Također je uobičajenom dekorirati ih usitnjenim orahom ili u sredinu svakoga staviti polovicu badema (ja sam svoje premazala samo bjelanjkom zbog sjaja).
  7. Pecite u pećici 5-10 minuta na 150-160°C (ne dajte se zavarati, izvani će vam se činiti još blijedi, ali vam od dolje jako brzo znaju izgoriti! Ja sam svoje pekla na 160 stupnjeva cca. 8 minuta).
Eto...nadam se da ćete uživati u lijepoj zimskoj hrani i da ćete svoje bližnje razveseliti. Iako su vam kuće vjerojatno već krcate kolača, nikada ih nije dosta ;) 

Do sljedećeg posta,
vaša Witch's Cat

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.