21.12.13

Ledene sige (keksi)

Ovaj mi se desert jako svidio jer on nije samo desert već i ukras. Ipak, moram vas upozoriti da sam se dobro namučila radeći ove kekse jer je tijesto iznimno prhko pa se lako lomi pri oblikovanju. To je samo malo upozorenje, ali sam bez obzira na sve poteškoće u radu zadovoljna s konačnim rezultatom i izgledom i okusom. :D


Potrebno je: 

  • 2.5 čaše glatkog brašna
  • 1/4 čajne žličice soli
  • 1 čaša šećera (ja sam stavila samo pola čaše)
  • 3/4 čaše omekšalog masla
  • 60 g rastopljene bijele čokolade (ja sam stavila 100g, ali sam zato stavila i malo više masla)
  • 2 jaja
  • 1 čajna žličica ekstrakta vanilije
  • kristalni šećer (po potrebi jer će se koristiti za ukrašavanje)

Priprema:

  1. U zdjeli izmiješajte brašno i sol.
  2. U drugoj zdjeli pomiješajte maslo i šećer dok smjesa ne postane pjenasta. Dodajte rastopljenu bijelu čokoladu (preporučam da je otopite na pari je će bijela čokolada zagoriti u mikrovalnoj pećnici), jedno jaje i vaniliju. 
  3. Kada ste dobro pomiješali drugu smjesu, u nju dodajite smjesu s brašnom malo po malo dok sve grudice ne nestanu.
  4. Oblikujte smjesu u kružnu ploču (naprosto istucite smjesu rukama dok ne postane plosnata), zamotajte ju u prozirnu plastičnu foliju i ostavite da odstoji u hladnjaku 30 minuta.
  5. Zagrijite pećnicu na 175°C.
  6. Izvadite tijesto iz hladnjaka.
  7. Počnite formirati kekse tako da uzmete punu jušnu žlicu tijesta i izvaljajte je u konop (sami odredite duljinu, ja predlažem oko 25cm duljine jer je tijesto prhko i mrvi se ako radite išta manje).
  8. Dobiveni "konop" savijte na pola i počnite zavijati (oba kraka) tako da se omotaju jedan oko drugog. Pazite da na vrhu ostavite rupu/prsten ako želite objesiti keks (kroz tu rupu ćete kasnije provlačiti vrpcu) i da se forma keksa stanjuje pri dnu kako bi što više ličio na ledenu sigu. Trebali biste dobiti nešto slično onome na slikama poviše.
  9. Nakon što formirate keks, razbijte jedno jaje i odvojite bjelanjak (nemojte ga tuči). Premažite kekse bjelanjkom i pospite ih šećerom (koji bi se trebao zalijepiti na njih).
  10. Ponavljajte korake 7, 8 i 9 dok ne iskoristite sve tijesto.
  11. Posložite kekse na tepsiju obloženu papirom za pečenje. Ostavite malo prostora između keksiju.
  12. Kekse pecite na 175°C otprilike 8-10 minuta, ali pripazite da ne porumene previše (trebaju ostati blijedi, pa se ravnajte po donjem dijelu keksa koji najprije porumeni).
  13. Ostavite kekse da se ohlade i potom, ako želite, provucite vrpce kroz rupe koje ste ostavili kako biste kekse mogli objesiti negdje lijepo. :)
Od navedene smjese mi je ispalo otprilike 20 komada (koje sam radile od trake duljine oko 25cm). 

Nadam se da ćete uživati u keksima i lijepo provesti s obitelji i prijateljima! :D
Blagoslovljen vam svima Yule!

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.