1.5.14

Majska zmija

Recept za ovogodišnju proslavu Beltanea sam pronašla na blogu Confessions of a Kitchen Witch kojeg već duže vremena pratim.

Sama autorica bloga objašnjava simboliku ovog kolača (iako bih ga ja prije nazvala aromatičnim, slatkim kruhom) pa bih ponovila njezine riječi i dodala još nekoliko informacija. Zmija je simbol ovoga sabata jer je simbol plodnosti, a Beltane kao takav slavi proljeće, plodnost prirode, a u mitološkom smislu sjedinjenje Boga i Božice (tj. njihovo vjenčanje i seksualno sjedinjenje). Ona je također simbol obnove zbog njezine sposobnost presvlačenja tj. mijenjanja kože. Pošto je većina zmija direktno povezana sa zemljom (jer gmižu po njoj), prikladno je da ju se slavi u paganskim vjerama koje su djelomično baziranje na štovanju zemlje. Uz sve to je ona i falusni simbol (mislim da je jasno zašto). Napomenula sam već da je Beltane blagdan za vrijeme kojeg se slavi plodnost pa je ovo jako prikladno.

U nekim običajima ovog blagdana se može naći simbolika zmije. S tim u vezi moram spomenuti ples oko majskog stupa. Ples započinje tako da svaki sudionik drži vrpcu u ruci koja je zavezana za vrh stupa. Tijekom plesa se ove vrpce isprepletu jedna oko druge i oko stupa što podsjeća na poznati simbol isprepletenih zmija koje predstavljaju medicinu i liječenje uopće. Također, kao simboli plodnosti, ove dvije zmije mogu predstavljati i sjedinjenje muškog i ženskog pola, a time i stvaranje novog života.

Ovaj kolač stoga poprima svu simboliku zmije ako ga se napravi u tom obliku. Slobodno se igrajte s oblicima i pustite mašti na volju. :D Ja sam od preporučene količine sastojaka dobila dvije "štruce" tj. dvije zmije; jednu sam savila u spiralu, a drugu sam naprosto savila u vijugu kao da upravo gmiže po tlu. Zanimljiv mi je detalj bio i punjenje marmeladom od trešnje jer je na nekim mjestima zmija "pukla" u pečenju pa je malo marmelade iscurilo. Zaista izgleda kao da zmija (tj. kolač) krvari i da je bila na neki način žrtvovana bogovima. Ovo samo pridonosi blagdanu jer je uobičajeno da se nekakva žrtva prinese za svaki blagdan (ovo naravno nije krvna žrtva već simbolična; pokapa se hrana, malo pića se prolije po tlu, zakopaju se sjemenke, presade se biljke, zakopaju se kristali ili drugi dragi nam predmeti itd.). Za ovaj Beltane je moj kolač-zmija bila dar bogovima. :) Samo da ju prihvate...


Potrebno je:

  • 3/4 čaše brašna
  • 1/2 čajne žličice mljevenih klinčića (ja sam ih zamotala u celofan i istukla batom za meso)
  • 1 1/2 čajne žličice muškatnog oraščića
  • izribana kora jedne naranče
  • 1 čajna žličica sode bikarbone
  • prstohvat soli
  • 4 1/2 čaše brašna (imajte spremno još brašna za pobrašnjivanje površine i samog kolača tijekom oblikovanja)
  • 1/2 čaše omekšalog maslaca
  • 3/4 čaše rastopljenog meda (vrućeg)
  • 1/2 čaše turske kave
  • 1 jaje
  • 1/3 čaše amaretta (ili ruma)
  • džema/marmelade od trešnje (za zamjenu možete koristiti malinu, ili neki drugi džem od šumskog voća)
  • zrna kave, ili bademovih listića za ukras (za zmijine oči)

Priprema:

  1. Ugrijte pećnicu za 175-180°C.
  2. Izmiješajte šećer, klinčiće, narančinu koru, muškatni oraščić, sodu bikarbonu, sol i brašno u jednoj zdjeli.
  3. U smjesu dodajte omekšali maslac, tursku kavu, rastopljeni med, amaretto (ili rum ako nemate amaretta) i jaje.
  4. Mijesite rukama tijesto dok ne postane kompaktno i dodajte po potrebi još dvije žlice brašna (tijesto treba biti blago ljepljivo na kraju).
  5. Odvojite tijesto na pola.
  6. Izvaljajte jednu polovicu na pobrašnjenoj podlozi u kobasicu (duljina ovisi o vama, a ne preporučujem tanje od 4cm).
  7. Nožem napravite "žlijeb" u tijestu cijelom duljinom (nemojte prerezati tijesto na pola!).
  8. Prstima malo rastvorite žlijeb i ispunite ga marmeladom (nemojte stavljati puno jer se tijesto neće moći zaklopiti, a marmelada će previše curiti vanka).
  9. Spojite tijesto prstima preklapajući tijesto preko marmelade.
Savjet: Ja sam izdvojila malo tijesta sa strane. Deveti korak sam napravila reda radi, ali sam radila flastere od izdvojenog tijesta tako da bih uzela prstohvat tijesta, spljoštila ga i zalijepila preko reza u tijestu. Zaista mi je pojednostavnilo život.
  1. Pobrašnite gornji dio tijesta i okrenite ga tako da je rez put dolje.
  2. Tepsiju obložite papirom za pečenje.
  3. Oblikujte tijesto tako da podsjeća na zmiju (ovo prepuštam vama, ali pokušajte oblikovati i glavu i rep), dodajte zrna kave/bademove listiće za oči i prebacite tijesto na tepsiju.
  4. Ponovite korake 6-12 za drugu polovicu tijesta.
  5. Pecite cca. 20 minuta na 175°C.

I eto ga :D ja sam i te kako zadovoljna rezultatom. Marmelada se lijepo, suptilno osjeća, a kolač miriše na kilometre! :D Nadam se da će vama jednako lijepo uspjeti. 

Želim vam svima sretan i blagoslovljen Beltane! :D
Vaša Witch's Cat

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.