5.4.14

Vrtlarenje


Prvobitno nisam uopće namjeravala pisati o ovome za ovaj tjedan Pagan Blog Projecta, ali me danas jednostavno savladao ovaj prekrasni sunčani dan i moji vrtlarski projekti za sutradan koje željno iščekujem!

Danas sam otišla u lokalni rasadnik s majkom koja također obožava biljke. Mi zapravo nemamo vrt, ali zato imamo balkon s mnoštvom lončanica za cvijeće i s time smo i više nego zadovoljne. :) Imale smo namjeru "posvojiti" nekoliko lijepih biljčica da vratimo malo živosti dom sada kada je već došlo proljeće. Na žalost, živim u gradu gdje ne mogu naći baš puno biljaka u okolici osim ako ne želim kršiti zakone, ili činiti prijestupe (a još manje ima aromatičnih i ljekovitih biljaka koje najviše i volim). Stoga sam bila prisiljena kupiti biljke iako mi je mnogo draže posuditi biljke iz prirode, ili pak sama posaditi sjemenke i pratiti njihov rast iz dana u dan. No do nekih je stvari teže doći pa je kupovina ostala jedina opcija. U svakom slučaju, majka mi je htjela uzeti nekoliko dekorativnih biljaka pošto ih ona najviše i voli (brine se o njima kao da su joj druga djeca, što je meni zaista slatko i simpatično), a ja sam htjela pronaći neke ljekovite biljke koje mogu koristiti za izradu masti, krema i sličnih preparata. Da skratim priču, odvezli smo se iz rasadnika s autom prepunim biljkama koje smo jedva čekale donijeti kući. Na kraju sam morala dijeliti suvozačevo sjedalo s golemom banks ružom. 

I tako je sutra dan presađivanja! I zaista sam uzbuđena. Uzeli smo toliko prekrasnih biljaka koje će izgledati još ljepše uz sve ostale biljke koje imamo i koje su taman u cvatu. Ovakvi trenuci me podsjete zašto toliko volim proljeće!

Razlog zbog kojeg sam odlučila pisati o vrtlarenju, izuzev ekstatičnog osjećaja kojim sam trenutno ispunjena jest činjenica da vidim ovu aktivnost kao odličan način povezivanja s prirodom. Kao paganka, obožavam biti u kontaktu s prirodom (a vjerujem da većina pagana suosjeća po ovom pitanju sa mnom). Na kraju krajeva, priroda i jest integralni, ako ne i centralni dio paganizma (pošto on i jest duhovni pravac zasnovan na štovanju zemlje). 

U osnovi me bilo što vezano uz prirodu ispunjava pozitivnom energijom, obogaćuje mi dušu i regenerira me fizički, mentalno i duhovno. Samo osjećaj vlažnog tla pod rukama i toplih sunčevih zraka na leđima me razvesele. Kao da ovo nije dovoljno, vrtlarenje mi donosi dodatnu sreću jer znam da je ekološko. Na čin sađenja gledam kao na čin štićenja planete Zemlje, ali i kao čin stvaranja novog života. Biljke koje posadimo ne ostaju zauvijek mlade; njihove sjemenke se nastave širiti i rasti te stalno ponavljaju ovaj ciklični proces. Upravo je ovo ritam velikog srca prirode.

Postoji mnogo predivnih načina na koje se pagani mogu sjediniti s prirodom. Ponekad i malene stvari mogu pružati senzacionalne osjećaje; polaganje ruku na tlo, puštanje zemlje da prolazi među vaše prste, ili pak hodanje bosonog po tlu. Proces sađenja bilja također može biti jako ispunjavajuć i meditativan ako se radi u miru. Možete vizualizirati svaku biljku kako raste dok ju sadite, ili pak možete zamišljati vašu pozitivnu energiju kako "zalijeva" tlo dok kopate rupu za sađenje biljke. Mnoge vještice su svjesne magičnih svojstava biljaka, a vjerojatno je svaka od njih upoznata s idejom da bi se svaku biljku trebalo saditi u određeno vrijeme (koje astrološki korespondira toj specifičnoj biljci) kako bi ona dostigla svoj puni biološki i magijskih potencijal. Sakupljanje bilja je još jedan odličan način da se poveže s njim i izvede magiju. Mnoge vještice također uzimaju u obzir datum i vrijeme sakupljanja bilja pošto ovo također može utjecati na energiju biljke, a time i na ishode magijskog čina (ako ga se uopće izvodi s tom biljkom).

Osobno sadim i sakupljam biljke kada imam vremena i kada zaista osjećam potrebu za uživanjem u prisustvu djece Majke Prirode.

Naravno, vrtlarenje ima i svoje praktične beneficije uz ove duhovne. Možete birati koje ćete biljke imati u svome vrtu; od povrća i začinskog bilja koje možete koristiti u kuhinji (*namig* svim vješticama-kuharicama koje ovo čitaju), aromatične biljke kojima možete praviti vlastita eterična ulja, ili bilo koju biljku za koju smatrate da može imati mjesto u nekom vašem ritualu (npr. kadulju za pročišćavanje prostora, mentu za izradu ulja za posvećivanje itd.). Što više energije i ljubavi unesete u svoje biljke, to će one bolje rasti i pokazati bolju kvalitetu kada konačno dođe trenutak da ih iskoristite u određenu svrhu. Barem je ovako bilo u mom dosadašnjem iskustvu. :)

Osjećaj kojeg imam kada vidim da mi neka biljčica raste (bilo iz sjemenke ili ne) je zaista nagrađujuć jer znam da sam joj ja pomogla da dođe do tog stadija. Ipak, još je veća nagrada kada tu biljku možete zaista i iskoristiti, a ne ju samo gledati. Zbog ovoga toliko volim ljekovito i aromatično bilje. U prošlosti sam radila čaj od kamilice od cvijeća iz svog "vrta", radila sam nevenovo ulje od vlastitog nevena i još niz biljnih pripravaka, sve od vlastitog bilja. Ne mogu opisati ponos kojeg sam osjećala zbog ovoga. Ali čak i ako preferirate ukrasne biljke, i dalje možete koristiti cvijeće za izradu cvjetnih aranžmana za svoj dom, pokloniti ih nekome kada se ukaže prilika, ili iskoristiti latice za DIY ("do it yourself" tj. "izradite sami") projekte.

No bez obzira koju biljku odlučite uzgajati, zasigurno će vam donijeti sreću i ponos ako se brinete za nju.

Pošto ovaj post nije bio toliko tipičan za mene (mnogo je osobniji i manje "praktične" naravni te je manje objektivan), htjela bih preporučiti nekoliko korisnih knjiga i internet stranica kako bih ostala vjerna svojoj radišnoj naravi. :) Pa evo nekoliko preporuka za koje smatram da mogu koristiti svakom paganu koji gaji veliku ljubav prema biljkama. Uživajte!

Cunningham, Scott - The Complete Book of Incense Oils and Brews
Cunningham, Scott - Cunningham’s Encyclopedia of Magical Herbs
Hoffmann, David - Medical Herbalism Complete
Marcin, Marietta Marshall - The Complete Book of Herbal Teas
Martin, Deborah J. - Herbs: Medicinal, Magical, Marvelous!
Miller, Richard Alan - Magical and Ritual Uses of Common Herbs
Moore, Michael - Herb Formulas
Mrs Grieve - A Modern Herbal
Ward, Harold - Herbal Manual
Weil, Andrew - Guide to Herbal Medicines
Unknown - Herbs and Their Magical Properties

Pagan Path - "Witchcraft Gardening Basics"
Rain-tree - "Methods of Preparing Herbal Remedies"

Dodatno preporuka na hrvatskom jeziku možete naći u sekciji "Travarstvo".

I u konačnici, evo rezultata mog i majčinog mi vrtlarenja. :)





Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.