23.2.13

Ezbat

Bliži se puni Mjesec pa mi se činilo super da objasnim kako se ovo uopće obilježava i da vas usput podsjetim na njegovo postojanje. Ljudi često zaboravljaju na male stvari u životu. I meni se desi da zbog obaveza naprosto zaboravim na to da se bliži neki sabat/ezbat i onda na kraju radim pripreme neviđenim brzinama kako bih sve stigla. Moći ćete vidjeti naš prekrasni puni Mjesec za koji dan,  preciznije 25. veljače. :)

Ezbat (eng. Esbat/Esbath, čita se /ezbat/) je naziv za slavlje punog Mjeseca iako se i ovaj termin počeo sve češće i češće koristiti i za druge susrete kovena. Etimološki, ova riječ dolazi od francuskog glagola s'esbattre, zabavljati se. Termin je relativno nov (smatra se da ga je uvela Margaret Murray), a često i jako formalan. Čuti ćete izraz "krug", što je malo manje formalni izraz za slavlje ezbata. Dok riječ "krug" označava bilo kakvu vrstu okupljanja (što je prikladniji termin za ono što danas riječ "ezbat" sve označava), riječ "ezbat" u užem smislu označava isključivo slavlje punog Mjeseca.

Naime, uz osam sabata postoji i 13 punih Mjeseci u godini koji se slave. Iako se uglavnom misli na puni Mjesec kada se ovaj termin upotrebljava, on se počeo koristiti za bilo koje okupljanje kovena, bilo to za puni Mjesec, ili ne. Neki ovaj naziv koriste čak i za slavlje tamnog Mjeseca. Ako radite sami, možete slaviti bilo što bilo kada jer ne ovisite o drugima, dok je ovo znatno teže postići u kovenu. Za njegov rad je potrebno da se članovi razumiju i da shvaćaju kako tko radi. Potrebno je uskladiti se! Zbog toga se preporučuju redoviti sastanci kako se ova veza ne bi izgubila, ili još bolje; kako bi se obnavljala i osnaživala! Zamislite to poput probi benda; što češće bend ima probe, to je usklađeniji. A koven se začuđujuće puno može usporediti s bendom jer oboje na svoj način stvaraju čarolije :)

Zašto baš za vrijeme punog Mjeseca?

Artemida / Dijana,
božica lova, Mjeseca,
rađanja itd. te
zaštitnica djevojčica s
krunom Mjeseca na
glavi
Ovo je sasvim logično pitanje koje si možda postavljate u ovom trenutku. Zašto se ne preporuča sastati se nekim danom u tjednu ili nekog datuma svakog mjeseca? Pa ovo je sada postala tradicija, ali kao i svaka druga tradicija, ona ima svoje korijene.

Prvi razlog je vezan uz Božicu i njene simbole. Poznato vam je da se Božicu veže uz Mjesec, a Boga uz Sunce. Mjesec je simbol ženske energije koji prolazi svoje faze kao što i žena prolazi svoje faze u odnosu na menstrualni ciklus. On je također povezan s vodom (plima i oseka), a voda je opet povezana s emocijama koje se stavljaju pod ono "žensko". Vrhunac Mjeseca je kada je pun, kada najviše sjaji i zrači najvećom količinom energije. Jeste li ikada šetali i gledali u pun Mjesec? Možda ste tada i osjetili njegovu snagu i zaštitu. Ako niste, pokušajte to jednom :) to može biti ritual sam po sebi. Pokušajte meditirati gledajući u njega, ili pak smislite vlastitu vježbu. Svakako, ova energija je razlog zbog kojeg se većina magijskih radova izvodi na pun Mjesec ili što bliže njemu (radije prije punog Mjeseca nego poslije tj. radije za vrijeme rastućeg Mjeseca).

Chang'e, kineska
božica Mjeseca
Drugi razlog je praktične naravi. U davnim vremenima (pogotovo u vrijeme progona) kada su se vještice trebale sastajati na tajnim mjestima, sastajale bi se pod okriljem mraka, što je logično, zar ne? A ako već moraju tražiti mjesto i druge ljude po mraku bez električne rasvjete kakvu mi imamo danas, mogu si barem priuštiti da imaju Mjesec koji će ih voditi. Mjesec je taj koji im je obasjavao put! Sada samo zamislite da vi hodate kroz polje žita, a iznad vas je puni Mjesec. Nema ni duše oko vas jer svi spavaju. U tom mraku se osjećate možda i osamljeno i prestrašeno, ali čim ima malo svjetla, vama je lakše. Tako je većini ljudi. Svjetlo je ono što nam pruža sigurnost, a nema bolje utjehe u gluho doba noći od Mjeseca!

Što se radi na ezbatima?

Ezbat može biti bilo što što vi zamislite! Iako se tradicionalno slavi za sabate, nitko vam ne brani da nađete nešto što ćete slaviti i za ezbat. Slavite neki uspjeh, slavite budućnost, slavite prošlost, slavite ono što vas veseli! No ne morate uopće ni slaviti. Možete nešto i zaželjeti i pokušati unijeti energiju u tu želju kroz magijske radove. Možete proricati, što je jako popularan običaj (opet zbog velike količine energije). Ovu energiju možete iskoristiti za posvećivanje, inicijacije, samoposvećivanja, liječenje i još mnogo toga! A ako radite u grupi, često će ovi sastanci služiti za podučavanje, izmjenu doživljaja, dogovaranje ili raspravljanje o problemima i dilemama. 

Već sam napomenula da riječ ezbat dolazi od francuskog glagola koji znači "zabavljati se", ali ovi susreti primarno služe religijskoj svrsi slavljenja bogova i iskazivanju zahvale za ono što imate te je ujedno i prilika za zamoliti za neke stvari koje biste htjeli imati/ostvariti, ili još bolje, koje vam zaista trebaju (ipak moramo biti pažljivi što zaželimo). Naravno, zabave mora biti. Iako bi slavlje bogova trebala biti zabava sama po sebi, često se pjeva, svira i pleše kako bi se cijeli dojam još dodatno pojačao, a nije neobično da se ponekad čak i igraju igre u krugu, što je odličan način da se koven poveže i da se nauče neki novi običaji.  

Ritual ezbata

Ovaj ritual počinje i završava kao bilo koji drugi. Počinje s otvaranjem kruga te moćnim obredom, a završava zatvaranjem kruga. Vidjet ćete u ovim linkovima da napominjem gdje se slavi ezbat/sabat, ali sam zaključila da bi isto bilo lijepo reći još nešto o tome :)

Neću navoditi primjere zamolbi ili pozdrava, jer to prepuštam vama. Kao što sam već sto puta do sada napomenula, ritual je osobniji kada ga vi sami pišete. Ja obično svoje ezbate improviziram jer smatram da takve riječi više dolaze iz srca i da osoba može tada opuštenije raditi (bez stalnog pogledavanja u papire/knjige i brige o zaboravljanju riječi).

Dakle, kao što vidite prema formi rituala, stvari idu ovako:
  1. Priprema prostora/oltara
  2. Pročišćavanje vode solju
  3. Otvaranje kruga
  4. Označavanje kruga athaméom i elementima te vizualizacija označavanja i zaštite kruga
  5. Zazivanje elemenata
  6. Zazivanje Boga i Božice (Spuštanje Mjeseca, peterostruki poljubac, Vodstvo Božice, Zaziv Boga) i Moćni obred
  7. Plesanje vještičje rune (ako ste u kovenu)
  8. Ritual sabata/ezbata
  9. Jelo i piće (ako niste obavili pri moćnom obredu)
  10. Zahvala Bogu i Božici
  11. Otpuštanje elemenata
  12. Vizualizacije spuštanje zaštite kruga
  13. Zatvaranje kruga athaméom
Slavlje čini nekakvo središte rituala, ono prema čemu je sva energija usredotočena. Vještičja runa je tu kako bi podigla energiju do maksimuma prije ikakvih radova koji trebaju uslijediti, a njih ćete obavljati unutar rituala za taj određeni sabat ili ezbat.

Za piće obično uzmem mlijeko koje podsjeća na majčino mlijeko (a time opet na plodnost, Božicu itd.), i na četvrti stavim srebrne svijeće jer su srebrna i bijela klasične boje punog Mjeseca.

Nakon svih poviše navedenih koraka ste spremni za izvesti ovaj dio rituala :)
Ovo je pravi trenutak da iskažete svoju zahvalnost za ono što imate ili izrazite neke želje. Ovo možete govoriti u sebi, na glas, ili čak napisati na komad papira i zapaliti (neki vjeruju da na ovaj način dim odnese poruku do bogova, dok drugi imaju običaj ovo raditi samo kada se lišavaju nečeg negativnog pa to napišu na papir). Ako tražite nešto, nemojte očekivati čudo. Na primjer, u slučaju da želite novu televiziju, prvo razmislite je li vam ona zaista treba, a ako je naprosto želite, shvatite to kao luksuz. Budite svjesni svojih želja, razloga za njih i racionalno razmišljajte. Neće vam se odjednom televizor pretvoriti u LCD TV od pedeset inča! Prije će se desiti da će vam se uskoro pojaviti neka nova lijepa prilika za zaradu koju ćete trebati znati iskoristiti.

Kada ste se fino izmeditirali na vašim željama i zahvalama, vrijeme je za jelo i piće (eng. cakes and wine). Ako ste obavili moćni obred, oboje bi već trebali biti posvećeni (ali ne nužno i konzumirani). U slučaju da preferirate poput mene tek nakon svega jesti i piti onda je sada vrijeme da prvo posvetite hranu i piće athaméom ili štapom tako da umočite athamé u piće i taknete hranu njime uz prikladne riječi posvete (ne bojte se...slobodno ih sami izmislite). Prije konzumacije, nemojte zaboraviti nazdraviti bogovima :) ipak su i oni prisutni u svemu ovome! Ostavite malo hrane i pića sa strane u posudicu za "žrtve" kako biste kasnije vratili zemlji mali djelić onoga što ste od nje uzeli. 

Dok jedete i pijete, možete razmišljati o magijskom radu ili proricanju koje će uslijediti. Ovdje vam zaista ne mogu puno reći jer ovo sve ovisi o vama. Dodatno ću pisati o magiji i ritualima te o načinima proricanja, a do tada zapamtite da ovaj dio nije obavezan. Ako nemate što pitati, možete slobodno još malo odmarati i onda naprosto zatvoriti krug  :)


Što u slučaju tamnog Mjeseca?

Kada se Mjesec uopće  ne vidi na nebu, onda se on naziva tamni Mjesec. Ovo je doba idealno vrijeme da se riješite nepotrebnih stvari. Bacite ono što vam ne treba, zapišite nešto čega se želite riješiti (a da nije fizički objekt npr. mana, bolest itd.) i zapalite papirić. Magija koja uključuje otpuštanje nečega, rješavanje nekih stvari itd. će se obavljati u ovom periodu. Sami prosudite što želite postići (da li želite nešto dobiti ili maknuti) i vidite koje je doba mjeseca prikladnije za to. Vrijedi pravilo kao i za puni Mjesec. Ako želite raditi ritual za puni Mjesec, onda ga radite kada Mjesec raste ili na samu večer punog Mjeseca, a ako želtie raditi ritual za tamni Mjesec onda ga radite kada Mjesec opada, ali idealno za samog tamnog Mjeseca. Vrlo je jednostavno :)

Naravno, nemojte zaboraviti da Mjesec u ovo doba nije energetski isti kao i puni Mjesec. Promijenite zazive i riječi koje koristite. Prilagodite ritual mraku koji vlada u tom trenutku u prirodi. Isto tako budite svjesni da nakon svake noći dolazi novi dan pa će isto tako i ovaj tamni Mjesec sa svojom tamom proći i doći će puni Mjesec i osvjetljavati nam put.

Želim vam puno sreće sa slavljem vašeg ezbata :) a u slučaju da nemate još nešto posebno za slaviti, nadam se da će vam se puno lijepih stvari izdogađati i dati vam razlog za slavlje i smijanje :D

Vaša Witch's Cat

19.2.13

Ritual zatvaranja


Došli smo i do zadnjeg posta u ciklusu forme rituala :) prvi post se bavio Ritualom otvaranja i problematikom otvaranja kruga, zazivanja elemenata, a na kraju krajeva i zazivanjem Boga i Božice. Sljedeći post sam dodatno posvetila ovom zazivanju božanstava i spolnosti, a na kraju zaokružujem cjelinu.

U prvom postu sam opisala način otvaranja kruga i sve ono što slijedi nakon toga. Ovdje ćemo nastaviti gdje smo stali, a to je na posvećivanju hrane i pića. Nakon ovoga uslijedi bilo koji obred koji se obavlja za sabat/ezbat i zahvala/opraštanja od Boga i Božice te zahvala/opraštanje s elementima što možete pročitati ispod.

Ono što je meni zanimljivo je da neki preferiraju samo posvetiti hranu i piće Moćnim obredom (ili na neki drugi prikladni način), ali ju ne konzumiraju do nakon proslave sabata/ezbata jer se smatra da dolazi do uzemljenja nakon spiritualne aktivnosti (kako se bolje uzemljiti nego u sebe unijeti plod zemlje). Mislim da ovu odluku treba prepustiti pojedincu/grupi. :) ja sam pokušala oba način i oboje mi odgovaraju, makar češće prakticiram jesti nakon što je sa svime završeno. Zaista da priliku da se malo odmorite prije zatvaranja kruga.

Poželjno je da se ostavi malo hrane i pića koji će služiti kao svojevrsna žrtva. Očito je da nema nikakvih žrtvovanja životinja niti djevica već samo simbolična žrtva jednog keksa ili komadića kruha i gutljaja pića. Piće se tradicionalno tek nakon završetka cijelog rituala prospe po tlu kao što se i hrana smrvi i raspe po tlu. 

To nas dovodi do glavne teme ovog posta. Prije samog čina zatvaranja kruga/spuštanja hrama je poželjno da se sa strane kruga prema kojoj ćete raditi maknu svi posvećeni predmet jer se radi obrnuti pentagram od onog kojeg se radi u Ritualu otvaranja, a to je tzv. pentagram protjerivanja. Neki vjeruju da se može "maknuti" posvetu s predmeta ako se prema njemu napravi ovaj pentagram jednako kao što je pentagram zazivanja korišten pri posveti predmeta. No, na vama je hoćete li ovo prakticirati. Ovo je jedna od mnogih dilema koje se pojavljuju u ritualnom radu, a vjerojatno ćete naići na još mnogo njih. Sve je prepušteno vama na odluku. Pokušajte pa vidite da li vi osjećate razliku u tim predmetima ili ne. Ako osjećate, jednostavno ih ponovno posvetite i počnite koristiti drugi princip rada :)

U kovenu će se uloge podijeliti ponovno na Visokog svećenika (VS) i na Visoku svećenicu (VSa/VSe/VSi). Ako radite sami, naravno da preuzimate ulogu obojice, a u slučaju da radite s jednom ili više osoba, podijelite uloge po dogovoru :)
  • VSa stane okrenuta prema istoku, na njeno desno stoji VS, a iza njih koven (svi s athaméima)
  • Jedna osoba stoji iza svih sa posvećenim predmetima (ako radite sami, sklonite ih iza sebe ili negdje gdje mislite da su najsigurniji, ako odlučite ovaj savjet uopće primijeniti)
  • VSa govori:
"Čuvari Kula s Istoka, Gospodari Zraka; mi vam zahvaljujemo što ste prisustvovali ovom ritualu; a sada vas pozdravljamo pri vašem povratku u svoja kraljevstva, živjeli i zbogom!"
  • Dok VSa govori, onda radi protjerivajući pentagram zemlje kojeg možete vidjeti ovdje
  • Ona poljubi athamé i prisloni ga uz srce na nekoliko sekunda (kao što biste poljubili, ili zagrlili dragog prijatelja pri rastanku)
  • Koven ponavlja sve geste koje ona radi, a ponavlja za njom samo "živjeli i zbogom"
  • U kovenu sada netko istupi i izgasi svijeću koja stoji na istočnoj četvrti kruga (ova osoba će ispuhivati i ostale četvrtne svijeće tijekom ovog rituala, a ako radite sami onda ćete morati žonglirati ove obaveze. Ja obično dođem do određene četvrti, pozdravim je prikladno, izgasim svijeću i onda šetam dalje do sljedeće četvrti u smjeru kazaljke na satu. Time izbjegnem i crtanja pentagrama protjerivanja prema posvećenim objektima jer zapravo stojim na rubu kruga kada ga crtam a ne u centru gdje mi stoji oltar sa svim tim predmetima)
  • Cijela se procedura (smjer - pozdrav - crtanje pentagrama - ponavljanje za svećenicom - gašenje svijeće) ponavlja za preostale tri četvrti, pritom samo mijenjajući početak pozdrava:
"Čuvari kula s juga, gospodari vatre..."
"Čuvari kula sa zapada, gospodari vode..."
"Čuvari kula sa sjevera, gospodari zemlje..."
Kada ste završili s ovim, sve bi svijeće trebale biti izgašene osim oltarnih svijeća koje se ostave da gore (dijelom zbog simbolike, a dijelom i da ne padnete u mraku kada izlazite iz kruga) dok se ne upale svjetla u prostoriji.

Postoji još nekoliko stvari koje bih htjela napomenuti.

Prva se odnosi na ono što sam vam već spomenula. Prije rituala odlučite hoćete li micati posvećene predmete, ili nećete. Isto tako odlučite hoćete li jesti prije rituala za sabat/ezbat ili poslije.

Kao drugo, nemojte se zaboraviti oprostiti od Boga i Božice nakon rituala za sabat/ezbat. Ne biste ni gosta pustili da tek tako ode ili ga izbacili nogom iz kuće (ako ste prijatelji, naravno) već biste se fino oprostili i rekli da se vidite uskoro, zar ne? Pokušajte na taj način gledati i na božanstva s kojima radite, pa i na sve ostale entitete. To su sve vaši prijatelji/gosti s kojima biste se valjda opet htjeli sresti. Nemojte onda tek tako reći "zbogom". Pokušajte dati i neku naznaku da biste se htjeli opet uskoro naći. Ja često volim reći onu slavnu "Veseli se sastali, veseli se rastali i veseli se ponovno sastali" (eng. Merry meet, Merry part and Merry meet again.") za koju smatram da odražava veselje kojim biste trebali biti ispunjeni nakon fine kavice i dobre "čakule", što bismo mi iz Dalmacije rekli, s prijateljem. Ujedno ste time pojasnili da ćete se vidjeti opet uskoro i da stoga nema razloga za pretjerano duga opraštanja. Mislim da je donekle zbog toga i Ritual zatvaranja mnogo kraći od Rituala otvaranja.

Postoji, naravno, još jedna dilema. Kako izgasiti plamen svijeća? Prirodno će vam doći da ispuhnete svijeću. Neki će reći da ovaj čin predstavlja dominaciju elementa zraka nad elementom vatre i da je to pogrešno pošto bi elementi trebali biti jednake važnosti unutar kruga. Ako odlučite izgasiti na način da poližete prste i pritisnite fitilj, ovo opet može predstavljati dominaciju vode nad vatrom. Uglavnom će se svi složiti da je najbolje prekinuti dotok kisika svijeći jer je ovo najneutralniji način da se ona izgasi, a uz to će biti i najmanje dima u zraku. Ja isto preferiram ovaj način. Dovoljno je prekriti svijeću nekom čašom/zvonastim predmetom i to je to. Ovakav se predmet može kupiti, ali na žalost ne znam kako se zove na hrvatskom. Na engleskome se zove candle snuffer (doslovni prijevod bi bio "gasač svijeća") kojeg možete vidjeti na slici. On može biti raznih oblika i materijala s raznim ukrasima i što je najvažnije, praktičan je!

Zadnja napomena koju bih htjela iznijeti je to da vam prepuštam da odlučite hoćete li završiti ritual samo gašenjem ovih svijeća, ili ćete možda Ritual otvaranja ponoviti ali u obrnutom redoslijedu. U tom bi slučaju nakon opraštanja od elemenata i gašenja četvrtnih svijeća uslijedilo vizualiziranje spuštanje zaštite kruga. Teoretski bi sada trebalo ići ponovno označavanje kruga elementima (solju, incensom itd.), ali se ovaj dio preskače jer bi se time na neki način opet prizvali elementi, a to vam nije cilj pošto ste se upravo od njih oprostili. Prelazi se, dakle, odmah na zatvaranje kruga athaméom. Neki smatraju da i ovo treba obaviti "obrnuto", odnosno, ako ste išli deosil (u smjeru kazaljke na satu) prilikom otvaranja kruga, onda trebate ići widdershins (u smjeru obrnutom od kazaljke na satu) prilikom zatvaranja kruga. I oko ovoga se vode mnoge rasprave  Dok će nekima ovo biti potpuno logično, drugi će reći da je ovaj smjer ekvivalenta crtanja pentagrama protjeviranja prema posvećenim elementima, tj. da se time "odsveti" sve što se nalazi unutar kruga u tom trenutku. Kao i u prijašnjem slučaju, i ovdje odluka pada na vas. :) ja preferiram sve obaviti deosil i uvijek početi na istoku. Time se održava nekakav ritam unutar kruga, a prilikom pozdrava elemenata ustanovite da je svaki element jednako dugo boravio u krugu što daje nekakav balans cijelom ritualu (točnije, da ste prvo zraku na istoku pružili dobrodošlicu, ali ste se od njega prvo i oprostili prilikom Rituala zatvaranja).

Da ponovim, Ritual zatvaranja zapravo slijedi Ritual otvaranja, Moćni obred i ritual sabata/ezbata. On se sastoji od:
  1. Hrane i pića (ako niste ovo već obavili u sklopu Moćnog obreda)
  2. Pozdrava elementa i crtanja pentagrama protjerivanja (počevši od istoka)
  3. Gašenje četvrtne svijeće tog elementa
  4. Ponavljanja koraka 2 i 3 za sve preostale elemente (u smjeru deosil)
-----ovdje možete završiti s ritualom-----
  1. Opraštanja od Boga i Božice (ako odlučite završiti s korakom 4 onda se oprostite od Boga i Božice prije pozdrava elemenata, barem vam ja tako preporučujem)
  2. Vizualizacije spuštanja zaštite kruga
  3. Zatvaranje kruga athaméom
  4. Gašenja oltarne/oltarnih svijeće/a (tek nakon što su svi izašli iz kruga i nakon što su upaljena svjetla u prostoriji)
I voilà! To su osnove rituala :) 
Već ću nekako naći daljnje teme kojima ću vas zabavljati ^^ bez brige.

Nadam se da će vam ovaj mali ciklus pomoći u vašem radu i u razumijevanju onoga što radite, jer je to zapravo ono što je ključno! Ne radite nešto zato što tako piše u nekoj knjizi ili na nekom glupom blogu (hehe) nego zato što vi osjećate da je to ispravno i zato što se vama čini ugodno. Nađite neki konkretan razlog zbog kojeg vam se ne sviđa neki način, bio on duhovni, povijesni, ili neki drugi. Tradicija pomalo nestaje jer se ljudi prilagođavaju tj. wicca se prilagođava modernim vremenima. Mislim da nije grijeh evoluirati, pa zašto ne isprobati neke nove ideje?

Razmislite malo o ovome!
Veseli se sastali, veseli se rastali i veseli se ponovno sastali! :D
Witch's Cat

17.2.13

Moćni obred i seksualnost u wicci

Willendorfska Venera,
cca. 23000.g.pr.n.e.
S obzirom da je ovo jako osjetljiva tema, pokušati ću što jasnije objasniti o čemu se zapravo radi, kako  nitko ne bi dobio krivi dojam :)

Prvo bih počela s objašnjenjem toga što je uopće moćni obred (eng. the Great Rite). To je zapravo dio rituala unutar kojeg se SIMBOLIMA i na METAFORIČKI način prikazuje seksualni čin. Ovo je samo po sebi jako intenzivni obred jer zaziva energiju muškog i ženskog i spaja ih na spiritualnoj razini. Primjer rituala ću navesti ispod, ali bih se prvo htjela posvetiti ulozi spolnosti unutar wicce.

Poznato vam je da se wiccu često definira kao religiju plodnosti. To je zbog toga što ona i slavi plodnost, slavi prirodu. A što je priroda nego čista plodnost? Gdje god se okrenemo vidimo život, vidimo biljke koje klijaju i rastu zahvaljujući spajanju elemenata (vodi u tlu, samoj zemlji u kojoj biljka raste, Sunčevoj toplini, zraku iz kojeg vuče kisik i ugljikov dioksid i ljudskoj ljubavi), vidimo životinje kako u proljeće prave novi život, a kada sazrijemo, spolnost postaje sasvim normalni dio naših života. Bez spolnosti ne bi postojao život, a prema tome, ako slavimo život, slavimo i plodnost. Sjetite se kako su pagani u prošlosti slavili plodnost! Slavila se ne samo plodnost ljudi i drugih živih bića već i plodnost zemlje bez koje bi nam život bio okrenut naglavačke!


Prikaz Rođenja Kristova, Buvinine
vratnice, Split, 1214.g.
Čak i iz kamenog doba možemo naći neke spomenike plodnosti. Jako poznati primjer nam je Willendorfska Venera sa njenim velikim grudima koje su pune mlijeka i spremne hraniti djecu i krupnim bokovima koji su namijenjeni za rađanje. Molim sve feministice koje ovo čitaju da ne shvate kao uvredu :) naprosto kao zapažanje tadašnjeg viđenja žene. One su tada bile štovane kao majke, kao roditeljice i skoro kao božice na svoj način. 

Kibela, Mihail Chemiakin,
1943.g.
Svakako, ovaj kult plodnosti nije samo postojao tada. Provlačio se kroz sva razdoblja povijesti na svoj način. Čak je i u srednjem vijeku štovana Bogorodičina plodnost, u renesansi ženska figura uopće od Petrarkine Laure do mnoštva božica ljubavi. Čak i danas nalazimo ostatke tog kulta plodnosti u umjetnosti, dizajnu pa i u reklamama koje propagiraju žensku ljepotu s ciljem prodaje nekog proizvoda. Jedino što se mijenja kroz vrijeme je pojam ženske ljepote. Nekadašnji ideal žene velikih bokova i obješenih grudi je zamijenjem vitkim ženama uskog struka, čvrstih grudi, velikih usana itd.

Plodnost i seksualnost ne moraju biti negativne stvari. Moderno ih je društvo pretvorilo u nešto sramotno i perverzno, a nekoć davno ih se slavilo i na njih gledalo s ponosom. To nisu bile taboo teme već teme o kojima su ljudi moglo slobodno razgovarati. Svakako, to je uvijek bio najintimniji dio ljudskih života, ali nije uvijek bilo nešto čega se morate sramiti.

Rođenje Venere, Botticelli, 1486.g.
Također bih spomenula još jednu škakljivu temu, a to je ritualni seks. Molim vas da ne zatvorite odmah prozor u kojem vam je ovaj blog, već da pročitate što vam imam za reći. Uvijek su postojale priče da je ritualni seks nešto što je potrebno, da se pretvori u orgije iz kojih potječu nezakonita djeca koja se kasnije žrtvuju itd. Te su priče nastale u srednjem vijeku, a tada je mnogo toga rečeno o vješticama, a vrlo malo toga točno, ako uopće išta. Ritualni seks zaista postoji, to ne mogu opovrgnuti. Ali mogu reći da u wicci nitko neće reći da morate IŠTA napraviti, a kamoli voditi ljubav s nekim. Seks je nešto što je sveto, iz čega nastaje život. Treba se slaviti, ali mišljenja sam da, kako bi ga se pravilno slavilo, to treba biti s osobom koju volite i koja voli vas. Tada se ne sjedinjuju samo dva tijela nego i dvije duše i tek tada to postaje nešto čarobno. Ono što zamjenjuje sami seksualni čin u wicci jest moćni obred kojeg možete ovdje pročitati :) kako budem pisala post tako ću nadopisivati neke stvari kako bih što bolje objasnila bit svog ovog mog blebetanja :)
Reklama za Diorov parfem
J'adore


Što je moćni obred?

Moćni obred se može definirati kao dio rituala kojim se slavi plodnost i podiže energija u krugu. Njegov cilj je odašiljanje energije kako bi se raspršila na svim nivoima. Postoji jedna izreka u wicci koja na engleskome glavi "As above, so below" (Kako gore, tako dolje). Ako gledamo na Boga i Božicu ("gore") kao na simbole ljubavi, onda svećenik i svećenica ("dolje") koji izvode moćni ritual moraju simbolizirati njihovu ljubav. Točnije, ta se ljubav pokušava unijeti unutar kruga za vrijeme izvođenja rituala.


Što nije moćni obred?

Svakako vrijedi postaviti ovo pitanje kako ne bi došlo do zabluda. Moćni obred nije orgija, nije nešto vulgarno i nije nešto sramotno. Njime se ne slavi Vraga (što je samo po sebi nemoguće jer niti jedna vještica koju ja znam ne vjeruje u Vraga koji je kršćanski koncept). On nije način da se seksualno iskorištavaju pojedinci. On nije na nikoji način povezan za Crnim Misama o kojima čujemo u novinama ili na televiziji (crne mise su izrugivanje kršćanskoj misi, a ne vidim zašto bi ikoja paganska religija imala u interesu činiti zlo, izrugivati se, ili praviti parodije od nečeg svetog kada i sama ima svoje svete prakse. Stoga vas molim da odmah prekrižite ikakve asocijacije ikojeg paganskog puta sa Crnim misama, ili sotonizmom)  Ako još neke stvari ovdje treba pojasniti, slobodno mi se javite komentarom ili e-mailom jer mi je razumljivo da je ovo pitanje prilično teško i da će nekima biti čak i neugodno ove stvari čitati, ali smatram da se one moraju izreći.


Kako se on izvodi?

Postoje dva načina izvedbe. U oba slučaju ga izvode Visoki svećenik i Visoka svećenica, iako ga na metaforičkoj razini mogu izvoditi bilo koja dva člana kovena, no na ovo ću se vratiti malo kasnije. Prije nego što počnete skakati na zaključke, molim vas da dovršite čitati barem ovaj podnaslov pa onda odlučite hoćete li nastaviti čitati, ili pak zatvoriti prozor. 
Prvi način je metaforički tj. simbolički kojeg ću iznijeti u ovom postu. Njime se simbolizira seksualni čin.

Drugi način je doslovan, odnosno Visoki Svećnik i Visoka svećenica zapravo vode ljubav, ALI uvijek sami i ako se vole. Najčešće se radi o dvoje ljudi koji su u vezi, ili u braku koji stjecajem okolnosti vode koven. Do sada nisam čula za nijedan par da je ovo radio u wicci a da nije bio u romantičnoj vezi. Dakle, nitko vas neće prisiljavati na ovo niti ovo očekivati od vas! Ovaj se način skoro nikada ne izvodi, a vrlo malo kovena ga upotrebljava (pretpostavljam zbog toga što je rijetko slučaj da bračni par/momak i cura vode koven, a i zbog toga što svatko cijeni svoju seksualnu privatnost). Ako se i izvodi na ovaj način onda koven izađe iz prostorije dok ih svećenik i svećenica ne pozovu natrag. Na taj način je osigurana privatnost, jer je ovo i dalje sveti čin (ne govoreći u religioznom smislu nužno nego i u ljubavnom) koji zaslužuje poštovanje.

U knjizi Janet i Stewart Farrar A Witches' Bible je jako lijepo dana usporedba ovih dvaju načina: dok je doslovni način izvođenja ovog obreda vrsta seksualne magike, simolički način se može nazvati magikom spolova.

Vjerujte mi kada vam kažem da mi je ovo bilo teško pisati jer se na ove stvari često dobivaju izrazito negativne reakcije. Zaista se nadam da ćete nastaviti čitati post i uvidjeti da se zaista ne radi o ničemu štetnom ni vulgarnom. Ništa u wicci nije namijenjeno kako bi pravilo štetu. Sjetite se samo osnovnog načela wicce: na naudi nikome.


Izvedba Moćnog obreda

On se uglavnom izvodi na sabate koji su sami po sebi energetski vrhunci godine. Uglavnom se vodstvo prepušta Visokom svećeniku i Visokoj svećenici, ali je na njima da odluče hoće li prepustiti ovaj dio rituala nekom drugom paru.

Ponavljam, ovdje se ne radi o doslovnom činu već o simboliziranju seksualnog čina kao što ćete vidjeti uskoro :)

Potrebno vam je, osim klasičnog oruđa (kojeg se možete prisjetiti u ovom postu) samo veo veličine oko 1m
², po mogućnosti plave, zelen, srebrne ili bijele boje (boje Božice). Kalež se uglavnom puni vinom, ali mislim da možete staviti koje vam je god piće drago i prikladno za taj sabat :) ni ja ne volim vino pa stavim neki sok/mlijeko ovisno o prigodi. 

Objasniti ću kako se ovo izvodi unutar kovena, a ako radite samostalno, možete zanemariti sve ono što koven govori/radi, a prisvojiti za sebe ulogu i svećenika i svećenice pritom uzimajući u obzir da ono što je jednome u ruci, vi možete naprosto staviti na oltar. Logika će vam učiniti ostatak :)

Ovaj se obred izvodi nakon zazivanja Boga i Božice tj. nakon Rituala otvaranja uopće.
Uzeti ću da ga izvode Visoki svećenik i Visoka svećenica koje ću nazivati VS (svećenik) i VSa/VSu/VSi (ovisno o padežu za svećenicu).
  • Koven se rasporedi po rubu kruga okrenuti prema unutra (po mogućnosti poredani muško-žensko).
  • VS i VSa (Visoki svećenik i Visoka svećenica) stoje u sredini kruga. Ona okrenuta leđima prema oltaru (tj. leđima sjeveru), a on je okrenut put nje (tj. leđima jugu).
  • VS daje VSi peterostruki poljubac (pogledajte u poviše navedenom linku za Ritual otvaranja).
  • VSa liježe na pod u opuštenoj pozi (licem put gore) s ispruženim rukama i nogama i glavom prema oltaru. Pupak tj. maternica bi trebala biti na sredini kruga time ističući važnost ženske plodnosti.
  • VS uzme veo i njime prekrije VSu od vrata nadolje (koliko može prekriti)
  • VS klekne VSi među stopala okrenut put nje
  • VS zazove jednu žensku članicu kovena da donese athamé s oltara, a muškog člana da donese kalež (ako radite sami, svakako će ovo sve već biti na oltaru, i ne morate ležati jer je tako, naravno, jako nepraktično išta od ovoga raditi)
  • VS izgovara invokaciju (sve ovo vrijeme VSa i dalje leži i opušta se):
"Pomozite mi da podignem ovaj sveti oltar, na kojem su u davnim vremenima svi štovali;
Veliki oltar svih stvorenja.
Jer u davnim je vremenima žena bila oltar.
Time je oltar napravljen i smješten,
I sveto je mjesto postala točka u središtu Kruga.
Kao što smo od malena naučeni da je točka u centru ishodište svih stvari,
Tako bismo je trebali štovati;
Time koga štujemo ujedno i zazivamo.
O Zvjezdani kruže,
Prema kojem je naš otac naprosto mlađi brat,
Ti si čudesan iznad spoznaje, ti si duša beskrajnog svemira,
Pred kojim se i vrijeme zasrami, um izbezumi i razum pomrači,
Mi te ne možemo dostići osim ako je tvoja prilika ljubav.
Stoga, sjemenkom i korijenom, stabljikom i pupoljkom,
i listom i cvijetom i plodom te mi zazivamo,
O Kraljice Svemira, O Dragulju Svjetlosti,
Beskonačna priliko nebesa;
Neka zauvijek bude tako
Da ljudi ne govore o tebi kao o Jednom, nego kao Nijednom;
I neka uopće ne govore o tebi, pošto si ti beskonačno.
Jer ti si točka unutar Kruga koju mi obožavamo;
Točka života, bez koje mi ne bismo bili.
I na ovaj su način zaista podignuti sveti stupovi-blizanci;
U ljepoti i snazi su oni podignuti
Na divljenje i slavu svim ljudima."
Moćni obred, prikaz iz knjige Janet
i Steward Farrar A Witches' Bible
Vjerojatno je nejasan ovaj dio o stupovima-blizancima pa ću to nakratko pojasniti. Radi se o dvama stupovima jednakima po izgledu. Ova su dva stupa navodno stala na ulazu najsvetijeg dijela Salomonovog hrama. Jedan stup je bio zvan Boaz tj. Jakost (obojan u crno) i simbolizirao je snagu. Drugi se zvao Jachin tj. Blagost (obojan u bijelo) i simbolizirao je ljepotu. U moćnom obredu simboliziraju ženske noge, a mislim da vam dalje ne trebam objašnjavati kako se ovo nadovezuje na plodnost. :)
  • VS makne veo sa VSe
  • VSa (svećenica) klekne okrenuta put VS i uzme kalež od muškarca koji ga je donio tu, a VS uzme athamé od žene koja je njega donijela
  • VS nastavi invokaciju:
"Oltar misterija mnogostrukih,
Svetog Kruga tajna točka -
Ovim te bilježim kao dana davnih,
Posvećujem poljupcima mojih usana."
  • VS poljubi VSu (tradicionalno na usta, ali naravno da ne morate ako to predstavlja ikoji problem). Uz ovo preporučujem da, ako radite sami, poljubite athamé ili nađete neku drugu prikladnu zamjenu, ako ne odlučite ovaj korak u potpunosti zanemariti, makar ne bih predložila da ga maknete jer je poljubac izrazito jaki simbol ljubavi i plodnosti.
  • VS nastavlja:
"Otvori za mene put tajni,
Stazu razuma,
Iznad vrata dana i noći,
Iznad okova pameti i vremena.
Vidite zapravo misteriju -
Pet pravih točaka društva,
Ovdje gdje se koplje i kalež sjedinjuju,
I stopala, i koljena, i grud i usna."
  • Točno prije dijela "Ovdje gdje se koplje i kalež sjedinjuju", VS podigne athamé, a VSa kalež i on uroni athamé u kalež (ovaj je dio izrazito važan jer upravo ovaj čin zamjenjuje seksualni čin na način da athamé simbolizira muški spolni organ, a kalež ženski).
  • VS daje athamé ženskoj članici kovena i stavi obje ruke na ruke VSe koja drži kalež.
  • On nju poljubi i ona onda uzme gutljaj pića
  • Ona poljubi njega i on uzme gutljaj pića (oboje cijelo vrijeme drže ruke na kaležu)
  • VS uzme kalež od nje i oboje s podignu na noge
  • VS da kalež ženskoj članici kovena koja uzme gutljaj (prilikom predaje je poljubi). Ona poljubi muškog člana kovena koji uzme gutljaj i tako redom dok svatko nije uzeo po gutljaj pića (ako radite sami, jasno je da nećete nikoga ljubiti, a i da radite u kovenu, dovoljno je poljubac u obraz)
  • VS i VSa sada posvećuju hranu koja se onda dijeli među članovima
Nature's Embrace (Zagrljaj prirode), Josephine Wall
Primijetit ćete da se ovaj ritual nadovezuje zapravo na Ritual otvaranja tj. odmah ga slijedi.

To bi bilo to od ovog obreda kojeg prati Ritual Zatvaranja o kojem planiram pisati u sljedećem postu. Time sam dovršila "ciklus" postova koji se nadovezuju na temu forme rituala. :)

Cilj ovog posta je bio pojasniti ulogu seksualnosti u wicci, i nadam se da sam to uspjela barem malo dočarati. Ovaj je obred zaista snažan ako ga se napravi pravilno. On nakon zazivanja Boga i Božice podiže energiju u krugu do savršene razine za bilo koje magijske radove i slavlje sabata/ezbata koji trebaju uslijediti. Zamislite samo onaj osjećaj kada vidite osobu koja vam je draga. Onaj osjećaj zaljubljenosti i ubrzanog udaranja srca...e pa ovaj bi obred trebao služiti kao ekvivalenta tog osjećaja. A ovakva vrsta ljubavi naprosto ne može biti vulgarna. Ljubav, ako je istinska, je čista i predivna. Ona je skoro pa božanska sama po sebi, a na vama je da je podignete na taj nivo.

Nadam se da neću dobiti pre stroge kritike za ovaj post ;)
Blagoslov,
Witch's Cat

13.2.13

Ritual otvaranja

Odlučila sam napisati post na ovu temu jer je jako opširna i važna, ali i često zna zbunjivati praktičare.  Ritual otvaranja se sastoji od više manjih rituala od kojih su neki Spuštanje Mjeseca (eng. Drawing Down the Moon) i Moćni obred (eng. The Great Rite). Pokušati ću prevesti s engleskog ove rituale s njihovih najpoznatijih verzija i iznijeti neke svoje analize :)

Ritual otvaranja je jako važni dio svakog rituala, kao i ritual zatvaranja, kojeg ću pokriti u drugom postu. Ovo je zapravo tradicionalni početak svakog rituala, ako odlučite da tako bude, no ovo govorim generalno :) slobodni ste izmijeniti ono što vam ne odgovara.


Prije početka rituala je važno da namjestite oltar i prikladno ukrasite (ako želite) prostor. Više o tome što sve možete imati od oruđa na oltaru/u krugu možete pročitati u temi "Ritualno oruđe"

Od sada pa nadalje ću pokušati dodati varijantu za samotnjake uz klasičnu verziju za kovene. Ako radite sami, automatski ćete igrati ulogu Visokog svećenika, i/ili Visoke svećenice, a ako vas je dvoje, onda će jedna osoba igrati jednu ulogu, a druga drugu. Svi ostali zapravo postaju "koven". 

Kako se ne bih bespotrebno ponavljala, možete pogledati post "Forma rituala" u kojem je u prilične detalje opisano kako se što radi po tradicionalnom redoslijedu uz primjere invokacija i svega ostalog. Dakle, na samom početku rituala je potrebno:
  1. Pripremiti prostoriju/oltar (dekoracije, oruđe, zagrijati prostoriju, pripremiti glazbu itd.)
  2. Pročistiti vodu solju
  3. Otvoriti krug athaméom (ovo u  kovenima uglavnom radi Visoka svećenica i pritom ostavi "rupu" u krugu na sjeveroistoku gdje čeka koven i Visoki svećenik)
  4. Za kovene: svećenica uvede svećenika u krug, on jednu ženu i tako naizmjenično dok svi članovi kovena nisu u krugu
  5. Zatvori se prethodno spomenuta "rupa" u krugu (ako radite sami, ili samo s još jednom osobom, možete slobodno odmah zatvoriti krug pošto nemate zapravo koga ni uvoditi unutra)
  6. Označavanje kruga elementima (u kovenima se uloge podijele tako da jedna osoba nosi okolo jedan element)
  7. Vizualizacija zaštite kruga
  8. Zazivanje elemenata (u kovenima uglavnom svi ponavljaju za svećenikom/svećenicom koji zazivaju)
  9. Zazivanje Boga i Božice

Zazivanje Boga i Božice

U postu o formi rituala sam naveli jedan kratki, jednostavni primjer zaziva, dok je puna verzija dosta duža i kompliciranija. Nju ću ovdje opisati kao što sam i obećala u tom postu :) Naravno, možete odlučiti raditi po tom jednostavnom načinu, ako je vama tako draže.

Također sam u tom postu istaknula da su ovi zazivi uglavnom namijenjeni za kovene. Neke zazive možete raditi i ako radite samostalno, ali bi zahtijevali malenu prilagodbu. 

Prvi manji ritual u seriji je:
Spuštanje Mjeseca (eng. Drawing Down the Moon)

Ovo je kratki ritual u kojem Visoki svećenik uziva Božicu u tijelo Visoke svećenice. Prikladno je da žena bude manifestacije ženske energije, zar ne? 

Ritual počinje tako da svećenik daje peterostruki poljubac (eng. Fivefold Kiss). Naravno, nije moguće ovaj dio izvesti ako radite sami, ali je ako radite u dvoje, ili više. Svejedno ću opisati ritual, pa vam možda dobro i dođe jednog dana :) Iz praktičnih ću razloga dalje navoditi Visokog svećenica kao VS, a Visoku svećenicu kao VSa/u/e (ovisno o padežu). 
  • VSa stane leđima okrenuta oltaru, u desnoj ruci drži štap, a u lijevoj bič (ruke su prekrižene u tzv. pozi Ozirisa)
  • VS klekne pred VSu
  • VS ljubi redom VSu na sljedećim mjestima: desno stopalo, lijevo stopalo, desno pa lijevo koljeno, maternicu, desnu pa lijevu dojku i usne. Kada je on poljubi na području maternice, ona raširi ruke u pozi blagoslivljanja (naprosto raširene ruke kao da ćete nekoga zagrliti). Jasno mi je da je ovaj dio dosta škakljiv za neke, ali ne brinite, uvijek možete smisliti drugu varijantu, npr. da umjesto direktnog poljupca, VS poljubi svoju ruku i onda je lagano prinese mjestu kojeg treba poljubiti :) i dalje se vrši prijenos energije.
  • Dok VS ljubi spomenuta mjesta, nakon svake "skupine" (stopala, koljena, maternica, grudi, usne) izgovara sljedeće rečenice:
"Blagoslovljene bile Tvoje noge koje su Te dovele ovim putem."    
"Blagoslovljena bila Tvoja koljena koja će klečati pred svetim oltarom."
"Blagoslovljena bila Tvoja maternica  bez koje mi ne bismo postojali." 
"Blagoslovljene bile Tvoje grudi koje su stvorene od ljepote." 
"Blagoslovljene bile Tvoje usne koje će izgovarati Sveta Imena."
(Napomena: na Imbolc kada VSa daje VS poljubac, treba reći "falus" umjesto "maternica" i treba zamijeniti "stvorene od ljepote" sa "stvorene od snage".)
  •  VS ponovno klekne pred VSu i započinje Spuštanje Mjeseca (uziv prema Janet i Stewart Farrar). Dok izgovara sljedeće riječi, on desnim kažiprstom čini obrnuti trokut tako da takne maternicu, desnu dojku, lijevu dojku i onda ponovno maternicu VSe:
"Zazivam Te i zovem, Moćna Majko nas svih, donositeljice sve plodnosti; sjemenkom i korijenom, pupoljkom i stabljikom, listom i cvijetom te plodom, životom i ljubavlju Te zazivam da se spustiš u tijelo tvoje sluškinje i svećenice."  
Napomena: neki ovdje još znaju ubaciti neku invokaciju, a ja bih odmah prešla na Visoku svećenicu koja sada započinje Vodstvom Božice (eng. Charge of the Goddess).

Vodstvo Božice (eng. Charge of the Goddess)


Mislim da je ovo prikladan prijevod naziva jer je ovaj tekst u suštini niz savjeta i uputa koje Božice daje paganima i praktičarima vještičarstva. Detaljno sam obrazložila ovu temu u postu "Vodstvo Božice (Charge of the Goddess) - povijest, izvori i tumačenje" te navela razloge mog odabira upravo ovog prijevoda.
  • VSa pravi invokacijski pentagram zemlje u zraku (možete naći u temi o formi rituala) pomoću štapa i pritom govori:
"Majko Mračna i Božanska,
Poljubac i Bič su moji,
Zvijezda Blaženstva, Ljubavi;
Šaljem vas unutar znaka."
Peterostruka zvijezda koja se spominje je pentagram kojim se zapravo vrši konačna invokacija Božice. A kako ne biste shvatili krivo, ne govori se o ničemu negativnom (ljudi čim vide riječ "mračna" počnu skakati na zaključke). Radi se o isticanju dobre i loše strane Božice koju imamo svi mi. Ona, koliko je i božanska i savršena, toliko ima i svoju mračnu stranu koje moramo biti svjesni. Na ovo se nadovezuje simbol biča koji uglavnom ima negativne konotacije, dok je poljubac gotovo uvijek nešto lijepo. Ovaj dio označava kraj Spuštanja Mjesec i početak Vodstva Božice kojeg vrše isključivo svećenik i svećenica.
  • VS stoji na lijevo od VSe i govori uvod u Vodstvo Božice:
"Slušajte riječi Moćne Majke, nju koju se od davnih vremena nazivalo među ljudima Artemida, Astarte, Atena, Dijana, Melusina, Afrodita, Cerridwen, Dana, Arianhrod, Izida, Brid i mnogim drugim imenima.
  • Visoka svećenica nastavlja:
"Kadgod imate potrebu za nečim, jednom mjesečno i bolje ako je Mjesec pun, onda ćete se sastati na nekom tajnom mjestu i obožavati dušu mene koja sam Kraljica svih vještica. Tu ćete se sastati, vi koji biste rado naučili sve čarolije, ali niste još usvojili njihove najdublje tajne; vas ću učiti stvari koje su još neznane. I biti ćete slobodni od ropstva; i kao znak da ste zaista slobodni, biti ćete nagi u svojim ritualima; i plesat ćete, pjevati, imati gozbe, praviti glazbu i ljubovati, sve u moju slavu. Jer moja je ekstaza duha, i moja je također sreća na zemlji; jer moj je zakon ljubav prema svim bićima. Održavajte čistim vaš najviši ideal; težite uvijek k njemu; neka vas ništa ne zaustavi niti vas skrene s puta. Jer moja su tajna vrata koja otvaraju put Zemlji Mladosti, i moj je kalež pun vina života a ujedno i Kotao božice Cerridwen, koji je Sveti Gral besmrtnosti. Ja sam milostiva Božica, koja podaruje dar sreće čovjekovu srcu. Na zemlji, ja dajem spoznaju vječnosti duše; a iza smrti, ja dajem mir i slobodu te susret s onima koji su otišli prije. Niti ne zahtijevam žrtvu, jer vidite, ja sam Majka svega što živi, i moja se ljubav prelijeva po tlu.
  • Visoki svećenik sada kaže:
"Slušajte riječi Zvjezdane Božice, ona u čijem prahu stopala se nalaze vojske nebeske i čije tijelo obuhvaća Svemir.
  • Visoka svećenica nastavlja:
"Ja koja sam ljepota zelene zemlje i bijelog Mjeseca među zvijezdama i misterija voda i žudnji ljudskih srca, zovite me u svoju dušu. Ustanite i dođite k meni. Jer ja sam duša prirode, koja podaruje život univerzumu. Od mene sve stvari potječu, i k meni se sve mora vratiti; i pred mojim licem, voljenim od Bogova i ljudi, dozvoli da tvoje najskrovitije božansko biće bude ogrnuto ekstazom beskrajnog. Neka moje štovanje bude u srcu koje slavi; jer vidite, sva djela ljubavi i užitka su moji rituali. Stoga neka bude ljubavi i snage, moći i suosjećanja, časti i poniznosti, radosti i naklonosti u vama. I vi koji me namjeravate tražiti, znajte da vam vaše traganje i čežnja neće koristiti ako ne poznajete misterij; ako unutar sebe ne nađete ono što tražite, nećete nikada to naći ni izvan sebe. Jer vidite, ja sam bila s vama od početka, i ja sam ono što se dostiže na kraju htijenja."
Englesku verziju zaziva možete naći u poviše navedenom postu. Ova hrvatska verzija je moj slobodni prijevod koji ne mora nužno biti točan i jedini način prevođenja. Stoga sam otvorena svim prijedlozima i kritikama.

Ovim je službeno završeno Spuštanje Mjeseca. No, htjela bih neke stvari pojasniti. 

Ljudi često znaju krivo interpretirati riječi ove pjesme, ili prevrtati njihovo značenje. Jedan od dijelova oko kojih često ima dilema jest sljedeći:
"I biti ćete slobodni od ropstva; i kao znak da ste zaista slobodni, biti ćete nagi u svojim ritualima; i plesat ćete, pjevati, imati gozbe, praviti glazbu i ljubovati, sve u moju slavu."
Već sam istaknula više puta na blogu kako ne trebate biti nagi u ritualima, ako te ne osjećate ugodno. No, činjenica je da je nagost sasvim prirodna. Moderno društvo na ljudsko tijelo gleda na skoro pornografski način. Golo tijelo je izgubilo svoje dražesnost i svježinu i počelo se povezivati s osjećajima srama, perverznosti i ekscentričnosti. Ljudsko je tijelo prije bila sasvim normalna, prirodna stvar koje se nitko nije sramio. Eto, ja sam zauzela stav da će moje tijelo vidjeti samo odabranik moga srca i držim se toga. Ako vi imate neki stav zbog kojeg ne želite biti nagi u ritualima, svakako vas podržavam!

Plesanje, pjevanje, hrana i piće u oduvijek bili povezani sa slavljem! Tu nema ništa loše :) naravno, nikad ne valja pretjerivati...nemojte se prejedati jer nećete moći plesati, a i cilj rituala nije opiti se blesav nego popiti čašicu nečega u čast slavlja, Boga, Božice, prirode, ili čega god već želite. Pripazite malo s tim :)

Zadnja točka koju želim obraditi je tema "pravljenja glazbe i ljubav". Jasno vam je da se glazba u ritualima može praviti pomoću instrumenata, pjevajući, pljeskanjem ruku, udaranjem štapovima itd., ali što se misli pod "pravljenje ljubavi"? Ne misli se na to da morate fizički voditi ljubav tijekom rituala (ne, nema orgija!). Misli se da to da se mora davati ljubav unutar kruga. Ne bi smjelo biti negativnih emocija tijekom rituala koji je sam po sebi slavlje, a svi znamo da loša volja kvari slavlje. Naravno, postoji jedan drugi "mini ritual" unutar ritual koji kroz metaforu pokazuje važnost spolnog odnosa i njegovu svetost, ali zapamtite da nema pravih spolnih odnosa unutar rituala. 

Da se vratim na ritual...
Prvih devet točaka smo obradili. Nakon što se završi Spuštanje Mjeseca i Vodstvo Božice treba još par stvari napraviti, među kojima je, naravno, i Zazivanje Boga
  • VS i VSa stoje okrenuti prema oltaru s podignutim rukama držeći ruke u pozdrav Rogatom Bogu (skupljena šaka s malim prstom i kažiprstom ispruženim). VS zaziva Boga:
"Moćni Bože (Cernunnos), na zemlju se ponovno vrati!
Dođi na moj poziv i ljudima se pokaži. 
Pastiru koza, na pravcu divljih brda,
Od tame ka danu odvedi svoja krda.
Zaboravljeni su načini spavanja i noći - 
ljudi ih traže, čije su svjetlo izgubile oči.
Otvori vrata koja ključ nemaju,
Vrata snova, kojima ti ljudi dolaze i posjećuju.
Pastiru koza, odgovori na invokaciju moju!"
Napominjem da sam u ovoj invokaciji (koja je također prijevod engleske verzije od Janet i Stewart Farrar) dodala par riječ kako bi se zadržala rima, točnije riječi "posjećuju" i "invokaciju". Punu invokaciju na engleskome možete naći ovdje.

Kada se završilo i s ovim, slijedi Vještičja runa (eng. Witches' Rune). Radi se o plesu kojeg vodi Visoka svećenica s ciljem podizanja energije u krugu. Pleše se u krug, ili točnije u spiralu u smjeru kazaljke na satu. Ovo isto nije moguće izvoditi ako radite sami, ali postoje drugi načini podizanja energije u krugu među kojima su ples, pjevanje, mantre, vizualizacije ili čisto usmjeravanje energije. Ako imate s kime plesati, isto bih ovo opisala :)

Dakle, uhvatite se za ruke na način da svačiji lijevi dlan okrenut put gore, a desni dlan put dolje. VSa predvodi kolo koje vodi u spirali put centra kruga u smjeru kazaljke na satu tj. deosil. Nitko ne smije ispustiti ničiju ruku, dok ona ne kaže tako. Dok se pleše pjevaju se sljedeće riječi:
"Gle mračne noći i Mjesec sije,
Na istok, pa jug, pa zapad i sjever;
Čujte riječi vještičje rune - 
Sada dolazi da vas zazove!
Zrak i vatra, voda i zemlja,
Štap i pentakl i mač,
Radite kakva je naša želja,
Čujte sada našu riječ!
Uže i kadilo, nož i šiba,
Moći vještičjih oštrica -
Neka se svaka probudi osoba, 
Dok se radi bajalica!
Kraljice neba, Kraljice podzemlja,
Rogati lovče svih noći,
Posudite snagu da bude čarolija,
Ostvarite želje obred radeći.
Svom snagom mora i zemalja, 
Svom moći Mjeseca i Sunca -
Neka tako bude naša želja;
Pjevaj pjesmu, neka bude tako!"
Vještičju runu na engleskome možete naći ovdje, a izgleda da ju je netko i uglazbio pa to možete ćuti ovdje. Moram biti iskrena; nisam previše zadovoljna ovim prijevodom. Nešto sam morala dodati, nešto malo promijeniti, ali se nadam da ću naći vremena i vratiti se ovom prijevodu. Morala sam voditi računa ne samo o rimi, nego i o ritmu, što je znatno otežalo prevođenje, pa imajte razumijevanja :)

Dakle, kada VSa procijeni da je dosta pjevanja (jer se ovo može ponavljati u nedogled), vikne "dolje!" i svi padnu na pod. Tada se svi smjeste u krug okrenuti put unutra. Ovo je sada službeno kraj vještičje rune nakon čega slijedi ritual za ezbat/sabat (ili oboje) i sve što ide s tim, jelo i piće i kao zatvaranje rituala dolazi zahvala Bogu i Božici, otpuštanje Elemenata i zatvaranje kruga. Ako vam ovaj dio nije jasan, možete opet poviriti post o formi rituala gdje je sve lijepo opisano :)

Da ponovimo gradivo, ritual otvaranja se sastoji od sljedećih koraka:
  1. Priprema prostorije i oltara
  2. Pročišćavanje vode solju
  3. Otvaranje kruga athaméom
  4. Označavanje kruga elementima 
  5. Vizualizacija zaštite kruga
  6. Zazivanje elemenata (u kovenima uglavnom svi ponavljaju za svećenikom/svećenicom koji zazivaju)
  7. Zazivanje Boga i Božice: Spuštanje Mjeseca (peterostruki poljubac+Vodstvo Božice) + Zaziv Boga
  8. Plesanje vještičje rune
Sve nakon ovoga spada u glavi dio rituala koji se previše razlikuje od prilike do prilike da bi se moglo o tome ovdje pisati. 

Kako ne biste mislili da je preveliki naglasak stavljen na Božicu u dijelu invokacija, morate znati da postoji i Spuštanje Sunca čime Visoka svećenica uziv Boga unutar Visokog svećenika. Opće zazivanje Boga postoji, kao što ste vidjeli u invokaciji poviše (tzv. invokacija Boga Cernunnosa), a za većinu sabata se vrši zazivanje Boga na ovakav ili onakav način. No, to nikad nije toliko istaknuto koliko i zazivanje Božice pošto je wicca sama po sebi naklonjenija Božici. Ipak, Spuštanje Sunca isto postoji, no to je opet tema za sebe. Vrijedi napomenuti da je Doreen Valiente vjerovala da je prije i postojala ovakva invokacija, ali da se s vremenom zagubila, kao što se još mnogo toga. 

Nadam se da ću jednom imati priliku prevesti i pisati o Spuštanju Sunca, a do tada ću vas morati okupirati drugim stvarima ;)

Do sljedećeg posta,
vaša Witch's Cat

10.2.13

Samoinicijacija

Oko ispravnosti naziva ovog rituala i njegovog izvođenja uopće su se vodile mnoge rasprave. Iz osobnog iskustva mogu reći da je ova tema jako bolna točka za sve one koji se drže tradicionalnog pravca u wicci koji nalaže da se znanje prenosi s koljena na koljena tj. da se ljudi mogu inicirati u wiccu samo ako im je majka/otac/baka/djed, dakle netko iz uže obitelji, bio iniciran. Oni tvrde da samoinicijacija ne postoji, odnosno da nije opravdana. No, svaki novčić ima dvije strane. Tu postoji i opozicija koja kaže da je samoinicijacija u potpunosti valjana i da ne vide ništa loše u tome. Moje je mišljenje tu uvijek bilo podijeljeno pa bih iskoristila priliku da se izjasnim u ovome poste, ali bih htjela i dati neke opće podatke i preporuke, ako smijem :)

Sama riječ "inicirati" dolazi od latinskog glagola initiare (početi, potjecati od nečega). Također u latinskome postoji i imenica initium, koja znači početak. Tek oko 1600.g. se ova riječ počinje koristiti u kontekstu upoznavanja s nekim novim sistemom, ili praksom. Očito je da ništa negativno ne postoji u značenju riječi, i da možemo reći da osoba može sama započeti s nekom novom praksom ili početi u nešto novo vjerovati, ali je uvijek dilema odakle početi. Uz to, sam početak će biti od presudne važnosti za daljnji razvoj pojedinca na području kojeg je odabrao/la. Svi znamo da je teško ispraviti neko znanje koje je još na samome početku krivo usvojeno. Zato je preporučljivo da se na bilo kojem početku nađe neku osobu (ili neki način) koja će nam olakšati život i pokazati nam najbolji način da dođemo do onoga što želimo. To ne mora uvijek biti najlakši, niti najbrži način, a ne usuđujem se reći ni najpravilniji već način koji će odgovarati tom pojedincu. A da ne spominjem da je učenje znatno olakšano i da uglavnom ide puno brže.

Usprkos svemu što sam maloprije rekla, moram sebi kontradiktirati i reći da se ne slažem s točnošću ovog termina. Smatram da je mnogo prikladniji izraz "samoposvećivanje" (eng. self-dedication). Ovaj se izraz počeo sve više i više koristiti (barem u svijetu Interneta) kao zamjena za gore navedeni termin prvenstveno zbog toga što je manje skandalozan. On odaje dojam kao da se pojedinac posvećuje nekom vjerovanju/način životu, ne kao što bi se posvetila hrana, piće, ili neki komad ritualnog oruđa, već u smislu da se osoba predaje nečemu. Naravno, osoba može i prije rituala biti predana nečemu, ali je ritual u ovom slučaju puka formalnost koju neki žele, a neki ne žele obaviti. 

Poznato vam je da wicca još nije svjetski priznata religija i da će joj još mnogo vremena zatrebati dok to ne postane (ako uopće ikad postane, makar ne želim biti pesimist). Automatski, ona nema neke službene papire koje dobijete prilikom "službene" inicijacije od strane nekog inicijata (osobe koja je već inicirana). Tu naprosto postoji saznanje osobe da je inicirana, lijepe uspomene i osjećaj ispunjenosti. Ako osoba odluči nakon toga raditi samostalno, ne postoje čak ni obaveze koje biste morali obavljati. Ipak, kada bih se ja inicirala, odabrala bih tradicionalni način, dakle upoznavanje s kovenom godinu dana i potom nakon godinu i jednog dana bila inicirana. Time se u ovih godinu dana prođe svih osam sabata sa skupinom iskusnih ljudi, temeljito se upozna sa svim aspektima wicce i paganizma i sakupi dovoljno znanja. Ovo ja sve teoretiziram, naravno :) no eto...malo sam tradicionalna, što ćete ^^

Da se vratim na temu. Postoji jedna izreka: Samo vještica može napraviti vješticu (eng. Only a witch can make a witch.). Mnogi poznati wiccani su se držali ovog mota, no vremena se mijenjaju. Neki od njih su i promijenili mišljenje u međuvremenu. Vrlo jasan primjer daju poznati par Janet i Stewart Farrar koji su inicirani od strane samog Alexa Sandersa, osnivača aleksandrijske wicce. Poznata je priča da je Alex Sanders zapravo tradicionalac i da je sve svoje znanje, ali i knjigu sjenki, dobio od bake. Trenutak kada su nastali problemi je kada je shvaćeno da je on zapravo nekako došao do Gardnerove knjige sjenki (koju su tada već bili Gardner i Doreen Valiente zajedno izmijenili) i kopirao je, nakon čega je osnovao vlastiti koven. Isto tako je poznato da je pokušao ući u nekolicinu gardnerijskih kovena, ali da su ga svi odbili. Ovo bi značilo da se gospodin Sanders sam inicirao, a po toj bi logici svi oni brojni autori (a i oni koji nisu ništa pisali, a nama vrijedni) bili nelegitimni. Mislim da su ovi ljudi čisti primjeri odvažnih, inteligentnih i predanih vještica. 

Naravno, ovako bismo mogli doći do pitanja kako je uopće došlo do osnivanja wicce. Poznato je da ljudi koji su inicirali Geralda Gardnera (tzv. oca wicce) nisu sebe nazivali vješticama. Dorothy Clutterbuck (članica "kovena", makar se ova skupina uopće nije nazivala kovenom, koji je upoznao Gardnera s pojmom wice i starim vjerovanjima) je ostala misteriozna ličnost. Ne zna se mnogo o njoj osim da je živjela u predjelu zvan New Forest (Engleska) po kojemu je ova skupina ljudi dobila naziv New Forest coven i da je radila sa tom skupinom ljudi koje je upoznala unutar teatralne skupine (svakako ću se vratiti na ovu priču u jednom drugom postu jer je jako interesantna!). No opet se ne zna sa sigurnošću tko je i nju inicirao! Moralo je to od negdje početi. 

Odakle je počelo?
Pa od samotnih vještica, naravno!
Ovim ne želim prenijeti poruku da su samotnjaci bolji, već da su postojali u prošlosti i da će i dalje postojati. Više o ovome možete pročitati u postu Samotnjaci vs. koveni.

Dakle, samoinicijacija/samoposvećivanje ne može biti loše, ali je važno kod samotnjaka biti oprezan odakle se vade podaci. Mogu sa sigurnošću reći da je Internet svakako nepouzdan izvor! Da, možete tako slobodno reći da je i moj blog nepouzdan :) imate pravo na to. No svim silama se trudim da se uvrsti među pouzdane izvore informacija o paganizmu i wicci. Ipak, knjige su uvijek bolja alternativa. A najbolja alternativa je učenje od ljudi od krvi i mesa! Naravno, ne mora svatko imati nekoga takvog u svojoj blizini. Dapače, jedva se na području Hrvatske (a i istočnog dijela oko Jadrana) uopće može naći živući koven onako u cijelosti koji ozbiljno radi. Možete se smatrati sretnima ako u svojoj blizini naiđete na dvoje-troje pojedinaca s kojima možete lijepo raditi na povremenoj bazi.

Što vam tada preostaje? Pa raditi sami. Ovo nije uvijek divno i krasno. Ponekad zna biti i teže nego raditi u skupini, ali isto tako pruži mnoge lijepe prilike. Možete se osamostaliti, biti sami sebi vođa, raditi stvari onako kako vama odgovaraju, slobodnije raditi, ne brinuti se toliko oko toga hoćete li nešto faliti tijekom rituala ili ne itd.

Svakako, ako se odlučite inicirati sami (tj. obaviti samoinicijaciju), ovdje ću navesti nekoliko primjera i izvore odakle sam ih uzela. Svoj ritual samoinicijacije smatram previše privatnim da bih ga stavljala na Internet, no možda jednog dana i to postavim negdje :)

Ako uspijete kojim slučajem naći ljudi koji su spremni raditi s vama, još bolje! :D bilo bi idealno da je polarnost spolova u ravnoteži, dakle da je jednak broj muškaraca i žena u skupini, no ako to nije moguće, morate se snaći. U slučaju da vam se posreći s ovim, preporučljivo je da se prvo odluči tko će biti Visoka svećenica i Visoki svećenik (naravno, ako je samo dvoje ljudi u priči, oni obavljaju te uloge). Prvo se samoinicira Visoka svećenica koja potom inicira Visokog svećenika. Dalje je na njoj da inicira sve žene, a na njemu da inicira sve muškarce kako bi tijek spolnosti i muške/ženske energije ostao neprekinut. Dakle, preporučljivo je da bude što manje samoinicijacija, makar ću tu odluku prepustiti vama.

Kako ne bih više duljila sa svojim filozofiranje, počinjem s primjerima koje ću prevoditi s engleskog. Radi se o ritualima iz četiriju knjiga:
Janet & Stewart Farrar - A Witches' Bible (The Complete Witches' Handbook)
Raymond Buckland - The Tree (The Complete Book of Saxon Witchcraft)
Raymond Buckland - Wicca For One
Doreen Valiente - Witchcraft for Tomorrow

1. primjer 

(iz knjige A Witches' Bible, str. 248-250, odnosno Eight Sabbats for Witches, str. 156-159, slijedi gardnerijsku tradiciju)

Potrebno: 

Oruđe na oltaru (svijeće, mač/athamé, nož s bijelom drškom, štap, pentakl, incens, bič, konop, čaša vina, ulje za posvećivanje, zdjela vode, zdjela soli, ogrlica/privjesak)

Inicijator (osoba koja inicira) i bilo tko tko je još prisutan bi trebali biti nagi (skyclad). Bilo kakav nakit koji se uobičajeno nosi bi se trebalo maknuti i staviti na oltar kako se može vratiti nakon inicijacije. 

(Osobna napomena: svjesna sam da riječi "bič" i "nagi" vam trenutno odzvanjaju u ušima. Bič je naprosto simbolični dio gardnerijskih rituala kojeg možete maknuti ako vam je neugodno. Isto tako mislim da ne morate biti nagi pred drugih ljudima ako vam je imalo neugodno, no ovdje prenosim riječi autora.)

Pretpostaviti ćemo da je inicijator (osoba koja inicira) žensko, a partner muška osoba.

Postupak

Inicijator posvećuje vodu i sol i pravi krug unutar kojeg već svi prisutni stoje. Ona obilazi krug s vodom i poškropljuje one koji su tu i nakon toga sebe. Potom obilazi krug s incensom i zaziva Čuvare kula. Ako je partner prisutan, on joj da peterostruki poljubac (pojasnila sam neke ovakve pojmove u prijašnjim postovima). Ona se okrene prema oltaru i digne ruke u zrak govoreći:
"Prizivam te i zovem te, Moćna Majko nas svih, donositeljice sve plodnosti; sjemenkom i korijenom, stabljikom i pupoljkom, listom i cvijetom te plodom te prizivam i blagoslivljam ovaj ritual kojim ću se upustiti u društvo skrivene djece."
Ona okrene leđa oltaru i recitira Vodstvo Božice (eng. Charge of the Goddess), ali pritom zamjenjuje "ona", "nju" i "njeno" s "ja", "mene" i "moje". Potom se opet okrene oltaru s rukama u zraku i rukama koje drži u pozdrav Rogatom Bogu te govori invokaciju Velikog Boga Cernunnosa.

Ona potom klekne ili sjedne u sredinu kruga okrenuta prema oltaru. Ako su ostali prisutni, oni sjednu/kleknu iza nje. Pauzira kako bi se u potpunosti smirila i potom kaže:
"Nježna Božice, moćni Bože, ja sam Vaše dijete, sada i zauvijek. Vaš dah je moj život. Tvoj glas, Moćna Majko i Tvoj, Veliki Bože, govore unutar mene, kao što čime u svim Vašim stvorenjima, ako samo poslušamo. Time ovdje, u vašem magičnom krugu, koji stoji između svijeta ljudi i kraljevstva Moćnih, otvaram svoje srce Vašim blagoslovima."
Ona meditira u tišini o Bogu i Božici i zaista otvori svoje srce njima. Ovo se radi koliko je god potrebno. Ako su drugi prisutni, služiti će kao zaštita od ičega što bi je moglo omesti u ovom procesu te kao zaštita samog kruga. Njezin partner će biti svjestan svoje uloge zaštitnika i njezinog učenika. Ostali će biti svjesni da se ova žena upravo inicira u ime njih svih i da će postati njihova Visoka svećenica.

Kada je spremna, ona će se dignuti na noge, a sa njom i svi prisutni. Ona će potom ići od četvrti do četvrti govoreći:
"Obratite pozornost, Gospodari Istoka/Juga/Zapada/Sjevera, da ja, _____, sam prikladno spremna postati svećenica i vještica."
Onda, stojeći ispred oltara sa desnom rukom na srcu, ona priseže zakletvu:
"Ja, _____, u prisutnosti Moćnih, svojevoljno i u skladu s ovim svečano prisežem da ću čuvati tajne i nikada otkriti tajne umijeća koje će mi biti povjerene, osim ako nije pravoj osobi , pravilno pripremljen unutar kruga kao što sam i ja sada, i da nikada neću negirati tajne takvoj osobi ako za njega/nju pravilno jamče brat ili sestra umijeća. Svemu ovome prisežem nadom budućeg života, i neka se moje oružje okrene protiv mene ako prekršim ovu svečanu zakletvu."
Ona se pokloni oltaru i onda uzme ulje za posvećivanje. Ovlaži svoje prste njime i kaže:
"Ovim se označavam trostrukim znakom. Posvećujem se uljem." 
Takve se uljem točno na područje maternice, na mjesto desne i lijeve dojke i ponovno na maternicu time tvorivši znak naopakog trokuta (simbola prvog stupnja inicijacije).

Ovlaži svoje prste vinom i takne se na istim mjestima pritom govoreći:
"Posvećujem se vinom" 
 Poljubi svoje prste jednom i takne se na maternicu, poljubi ponovno prste i takne lijevu dojku itd. dok se isti trokut ne ispuni pritom govoreći:
"Posvećujem se svojim usnama"
Nakon što je napravila ovaj trokut nastavi:
"svećenica i vještica" 
Ako su drugi prisutni, ritual se prekida kako bi se njoj moglo čestitati na inicijaciji. Kada se ovo obavi, ritual se nastavlja s novom vješticom koja uzima oruđe redom s oltara i daje slijedeće objašnjenje (ljubi svaki komad oruđa prije nego što ga vrati):
"Sada uzimam oruđe. Prvo, magični mač. Ovim, kao i s athaméom, mogu stvarati magične krugove, dominirati, ukrotiti i kazniti sve buntovne zle duhove i demone, a čak i nagovoriti anđele i dobre duhove. S ovim u svojoj ruci, ja sam gospodar/ica kruga. Dalje uzimam athamé. Ovo je istinsko vještičje oružje i ima svu moć magičnog mača. Sljedeće uzimam nož s bijelom drškom. Njegova je svrha napraviti sve oruđe koje se koristi u umijeću i može se samo koristiti u magičnom krugu. Nadalje, uzimam kalež. Ovo je Božicina posuda, Cerridwenin kotao, Sveti gral besmrtnosti. Iz ovoga braća i sestre iz umijeća mogu piti u prijateljstvu i u čast Božice. Sada uzimam pentakl. Ovo služi za zazivanje prikladnih duhova. Dalje uzimam incens. Ovo služi za ohrabriti i pružiti dobrodošlicu dobrim duhovima i otjerati zle duhove. Sljedeće uzimam bič koji je simbol moći i dominacije. Također se koristi za pročišćavanje i prosvjetljivanje jer je zapisano: "Kako bio učio, trebaš patiti i biti pročišćen". Posljednje uzimam konope. Oni se koriste za vezivanje svih simbola umijeća i njihovih materijalnih osnova."
Ona onda uzima ogrlicu i stavi je oko vrata:
"Ovom ogrlicom, koja je krug ponovnog rođenja, pečatiram svoju predanost umijeću mudrih."
Konačno, ona ode do svake četvrti redom s rukama podignutima u zraku i govori:
"Poslušajte, Moćnici Istoka/Juga/Zapada/Sjevera, ja, _____, sam pravovremeno postala posvećena svećenica, vještica i skriveno dijete Božice."

2. primjer 

(iz knjige Buckland's Book of Saxon Witchcraft, str. 42-44, slijedi saksonsku tradiciju, napomena: u ovoj je knjizi ritual nazvan ritualom samoposvećivanja tj. self-dedication ritual)

Ceorl (vještica, svećenik/svećenica koji/a već ime neko prethodno znanje o ritualima i ovoj tradiciji) bi trebala (pretpostavimo da se radi o ženi zbog jednostavnosti pisanja, iako se jednako tako može raditi o muškarcu) biti gola tijekom ovog rituala, dakle bez ikakvog nakita i odjeće. Ona podiže krug i prethodno samu sebe poškropi posvećenom tj. "posoljenom" vodom. Ceorl klekne pred oltar i pognute glave meditira o Bogu i Božici i značenju koje stara religija ima za nju. Ovo je posljednja potvrda njezine želje da se posveti/inicira. 

Kada je sigurna da radi ispravnu stvar, Ceorl podigne ruke visoko iznad oltara i kaže:
"Woden i Freya, čujte me sada!
Ja sam ovdje jednostavni pagan koji Vas drži počasno,
Dugo sam putovala i dugo sam tražila, 
Tražeći ono što želim iznad svega.
Ja sam dio drveća i polja.
Ja sam dio šuma i izvora;
potoka i brežuljaka.
Ja sam dio Vas, i Vi dio mene. (spustiti ruke)
Darujte mi ono što želim.
Dozvolite mi da štujem bogove
i sve što oni predstavljaju.
Učinite od mene Ljubitelja Života u Svim Stvarima.
Dobro poznajem vjerovanje:
Da ako nemam onu iskru ljubavi u sebi,
onda je nikada neću pronaći izvan sebe. 
Ljubav je Zakon i Ljubav je Spoj.
Sve ovo radim s čašću iznad svega." 
Ceorl uzme seax (ekvivalenta athaméa u seax-wicci) u desnu ruku (lijevu ruku ako je osoba ljevak), poljubi oštricu i podigne ga u  zrak.
"Woden i Freya, ovdje stojim pred Vama,
Naga i neurešena kako bih se posvetila Vašoj časti.
Vječno ću štititi Vas i ono što je Vaše.
Neka nitko ne govori loše o Vama jer uvijek
ću Vas ja braniti.
Vi ste moja obitelj i ja Vaša
od ovoga dana nadalje. 
Neka tako bude!"
Ona ponovno poljubi oštricu i ponovno stavi seax u koricu. Podigne rog (za piće) i sporo izlije ostatak vina na tlo. 
"Kako ovo vino/pivo istječe iz Roga,
neka tako moja krv isteče iz moga tijela
ako ikada napravim nešto na zlo Bogovima,
ili one u srodstvu s njihovom ljubavlju. 
Woden i Freya!
Neka tako bude!"
Ceorl je sada postala gesith. Ona sada može meditirati u krugu koliko god želi, ili u ovom trenutku pak može očistiti/spustiti krug. 

Sada se ne bi trebali izvoditi ikoji drugi rituali. Posvećivanje bi trebalo biti samostalni ritual, uz podizanje i spuštanje hrama/kruga, naravno.

3. primjer

(iz knjige Wicca For One, str. 80-83)

Otvorite krug na uobičajeni način. Neka malena posuda ulja za posvećivanje bude spremna na oltaru. Zazvonite zvonom sveukupno devet puta u tri seta po tri puta (s kratkim stankama između setova). Uzmite ulje i umočite kažiprst u njega. Na čelu nacrtajte uljem križ unutar kruga na području trećeg oka (između obrva). Potom nacrtajte pentagram s krakom put gore iznad vašeg srca. Dodirnite područje genitalija uljem, desnu dojku i onda lijevu dojku i ponovno genitalije time tvoreći oblik obrnutog trokuta. Vratite ulje na oltar i uzmite vaš štap (ako još nemate štap, možete koristiti kažiprst kao zamjenu). Držite ga visoko u znaku pozdrava  i recite:
"Bože i Božice; Gospodine i Gospo. Ja sam ovdje samo jednostavni tragač za znanjem, ljubitelj života. Ovdje se posvećujem Vama i Vašoj službi. Vas sam odabrao/la da služim. Ovo radim svojevoljno bez ikakvog pritiska od druge osobe. Štitite me i vodite u svemu što radim, jer sve što radim je za Vašu ljubav i ljubav svega što živi. Pomozite da živim svoj život bez povrjeđivanja drugih. Pomozite mi da shvatim ljepotu i dubinu svog života, životinjskog, biljnog i mineralnog. Životinje, ptice, ribe, reptili i sve živuće stvari su moje braće i sestre. Šumsko drveće, biljke, cvijeće, trave i sve što raste su moje braće i sestre. Stijene, zemlja, pijesak, rijeke, jezera, mora i sve vode zemlje, i sve što je od zemlje, su moje braće i sestre. Učinite da budem jedan/jedna sa svojom obitelji. Dopustite mi da ih štitim i služim kao što oni svi meni služe.
Gospodaru i Gopo, od ovog dana pa nadalje, ja prihvaćam i živjeti ću prema vještičjoj pouci: Dok ne šteti drugima, činite vama po volji. Obvezujem se Vama, bogovima. Uvijek ću Vas štiti, kao što i vi mene. Braniti ću vas od onih što govore loše o Vama. Vi ste moj život i ja sam vaš. Neka tako bude."
Spustite štap i zazvonite triput. Podignite kalež vina i recite:
"Nazdravljam Bogovima!"
Izlijte malo vina u zdjelu za zdravice (ovo će biti vaša žrtva bogovima) i recite:
"Kako ovo vino istječe iz kaleža,
neka tako moja krv isteče iz moga tijela
ako ikada napravim nešto na zlo Bogovima,
ili one u srodstvu s njihovom ljubavlju.
Neka tako bude!"
Nazdravite bogovima (ne morate ispiti sve, možete uvijek još doliti u zdjelu za zdravice). Vratite kalež na oltar, dignite ruke u zrak i recite:
"Kao znak mog ponovnog rođenja u život umijeća wicce, uzimam na sebe novo ime po kojemu ću biti uvijek poznata u svetom krugu koji je područje između svjetova. Odsada ću biti zvana _____. Neka tako bude!"
(Osobna napomena: ovdje treba ići vaše vještičje ime, no to je još jedno poglavlje za sebe. Ne morate ga imati ako ne želite, ali je to ostao stari običaj od davnih vremena kada su pseudonimi bili potrebni kako ljudi ne bi nastradali zbog svojih vjerovanja.)

Spustite ruke i zazvonite zvonom tri puta.
Sada držite štap iznad oltara i recite:
"Sada posvećujem ovo, istinsko oruđe samotne vještice. Ima sve moći athaméa. Time ga posvećujem kako bi ga se moglo pravilno koristiti unutar kruga i u službu bogova."
Poškropite štap s malo vode i onda ga malo zadržite u dimu incensa.
"Pročišćavam i posvećujem ovo, moj čarobni štap, kako bi mi služio kao što ja služim Boga i Božicu. Neka bude moja snaga i moja ljubav i neka ga se nikada ne koristi u bijesu niti kako bi se drugome naudilo. Neka tako bude!" 
Njime nacrtajte pentagram u zraku, onda ga poljubite i spustite. Možete sada sjesti i meditirati o tome što vama umijeće znači. Možda sada dobijete neki znak od bogova da ste zaista u kontaktu s njima - neka vizija, zvuk ili unutarnji osjećaj. Osjetili to, ili ne, opustite se i uživajte u spoznaji da ste konačno na svome i što ste konačno postali jedan/jedna od članova stare religije.

Ako osjećate potrebu za pjevanjem, plesanjem ili slavljem na bilo koji drugi način, sada je dobro vrijeme da to napravite. Sada bi trebao ići ritual hrane i pića (kolača i vina) i potom zatvaranje kruga.

Ističem da se nigdje u rituala samoposvećivanja inicijat (inicirana osoba) ne odriče prethodnog vjerovanja. Ako u nekoj budućnosti odlučite da wicca ipak nije prava religija za vas, slobodni ste je napustiti i vratiti se prijašnjoj vjeri, ili potražiti neku drugu koja vam odgovara. Također primijetite da više nema prisege tajnosti. U vrijeme progona, očito je da je takva zakletva imala praktičnu namjenu. Također je služila svojoj svrsi u ranim danima paganizma, davno prije pojave kršćanstva.  Ipak, zakletva tajnosti je i dan danas dio nekih modernih tradicija u wicci (npr. gardnerijske wicce. Iako nema potrebe za njom, ona je ostala dio njihovog tradicionalnog naslijeđa). Ja ne uključujem takvu prisegu u ovdje, no ako vi imate jaku želju je izreći, dapače, napišite je sami.

4. primjer

(iz knjige Witchcraft for Tomorrow, str. 159-164, osobna napomena: ovaj je ritual mnogo kompleksniji od prijašnjih, pa vas upozoravam da se ne zamarate previše komplikacijama. Pokušajte na ovo gledati kao na još jednu varijantu iz koje možete nešto naučiti ili nešto iskoristiti kako biste napisali vlastiti ritual.)

Ritual samoinicijacije bi se trebao izvesti na dan jednog od sabata, ili tijekom noći punog Mjeseca, ili za vrijeme padajućeg Mjeseca.

Neka vam soba bude topla, pošto biste trebali biti nagi za ovaj ritual (kao znak micanja svih inhibicija i frustracija vaše prošlosti). Možete, doduše, nositi nakit koji vama odgovara. Posebice bi žene trebale nositi ogrlice unutar kruga pošto božica vještičarstva, čiji je ona živući predstavnik, uglavnom nosi ogrlicu u većini drevnih prikaza koje imamo od nje. Dijana od Efeza, na primjer, je prikazana kako nosi ogrlicu od žireva. Adya-Kali, velika božica-majka indijskih Tantrika, je naga, "odjevena u svemir", izuzev njezine ogrlice i vijenca slova, svetog alfabeta Sanskrita kojeg nosi kao ogrlicu. Muškarci će možda preferirati nositi lamen, tj. magijski privjesak koji može imati njegov astrološki znak na njemu, ili simbol poput ankha.

Kao dodatak, možete imati plašt kojim ćete se ogrnuti tijekom meditacije, ali za najaktivniji dio rituala, plašt bi trebao biti sa strane.

Trebati ćete sve potrebno za otvaranje kruga i uz to štap od hrastovine, jasena, oskoruše ili trnovog drva, po mogućnosti nekog kojeg ste sami odsjekli u svjetlu punog Mjeseca. Krug se obično ocrtava mačem ili athaméom, ali pošto za sada još nemate athamé, koristiti ćete štap. Također će vam trebali mala zdjela ulja za posvećivanje. Ovo bi uvijek trebalo biti čisto biljno ulje (iako može poslužiti i maslinovo ulje), iako će možda biti ljepše koristiti mirisno ulje poput sandalovine.

Ritual

Napravite magijski krug i stanite s rukama u zraku, okrenuti prema sjeveru i ponovite Jedanaesterostruku Invokaciju Riječi Moći, ABRAHADABRA:
"Ovo je dan, ovo su sati
Izviknite na glas Riječ Moći -
ABRAHADABRA!
U bliješteće podne ili u crnini noći,
Moja je volja svjetlo potražiti -
ABRAHADABRA!
Neka daleko budu profane stvari sve,
Od portala ove crkve -
ABRAHADABRA!
Jedanaest puta pravo se uzima,
Uslijed moći ovog naziva -
ABRAHADABRA!
Putujući naprijed s voljom pustolovnom
Po putu opasnom.
ABRAHADABRA!
Čuvaj me od straha straha,
Glasom Glavnog Proroka -
ABRAHADABRA!
Pokaži tijekom noći najtamnije,
Zraka svjetla širenje -
ABRAHADABRA!
Moćni koji su otišli pred sto i jedan vijek,
Izgovarajte Blagoslov zauvijek -
ABRAHADABRA!
Ovdje između dva svijeta sam ja,
Dijete zemlje i zraka -
ABRAHADABRA!
Duboko se ogledati usuđujem,
Jedan korak na putu sve mističnijem -
ABRAHADABRA!
Zaštitite me od svjetova koji su iznad svi,
Moći Života, Svjetla i Ljubavi -
ABRAHADABRA!"
(ispričavam se ako prijevod nije zadovoljavajuć, ali zaista nije od negdje kopiran već sam sama prevela i to u sitne satne noći)

Uzmite zdjelu s uljem za posvećivanje i prođite njome tri puta kroz dim incensa. Onda izvedite tri posvećivanja: prvo na čelo (na mjesto trećeg oka tj. u centru čela točno iznad mjesta gdje se spajaju obrve, poznat u istočnjačkoj tradiciji kao Ajna Chakra), potom na grudi (iznad srca) i onda na genitalije. S prvom posvetom recite: "Neka um bude slobodan.". S drugom recite: "Neka srce bude slobodno.". S trećom recite: "Neka tijelo bude slobodno.".

Obavite posvećivanje tako da stavite malo ulja na vrh prsta i njime napravite križ u obliku slova X. Ovo je runa gifu koja predstavlja dar blagoslova (u davnim vremenima, nju bi graviralo u čaše jer se vjerovalo da bi  štitila ljude od otrova. I dalje koristimo ovaj oblik X kao znak za poljubac).

Sada kleknite pred oltar okrenuti prema sjeveru  i izrecite tiho sljedeću invokaciju:
"U tamnoj sjeni noći i po satu ovog rituala,
Vas zazivam, najdrevnije među Bogovima,
Sjećanja prošlih života se u meni bude,
Da više ne može očarati dana obmana.
Polažem pravo na svoj život, svoju slobodu i svoje svjetlo,
Dio sveg života koji vječno protječe,
Ja sam mikrokozam Cijeloga,
Srodan/srodna zvijezdi, kamenu uz sve zimzeleno drveće.
Probudite u meni moć da ispunim svoja htijenja,
Zapalite u meni vječne ljubavi plamen,
Prihvatite me kao svoju/ga, kao duh paganski,
O Sile Života, od kojih Kozmos biva uokviren.
Pauzirajte trenutak u tišini s pognutom glavom. Sada se smjestite u udobnu sjedeću pozu, prekriženih nogu. Ogrnite se plaštem, ako želite. Sada mentalno počnite sebe i oltar formulirati unutar mandale. Razmišljajte nešto poput ovoga: "Beskonačnost visine i beskonačnost dubine. Beskonačnost istoka i beskonačnost zapada. Beskonačnost sjevera i beskonačnost juga. Krug čini je centar svugdje, a čija je obodnica nigdje. Ja i Centar smo jedno."

Sjedite tako sa zatvorenim očima u potpunom miru i tišini. Ispraznite mozak od svih mogućih misli, čak i onih o postizanju višeg stanja svijesti. Ne mogu vam date neke upute za ovo, osim onih drevnog tibetanskog doba,  Tilopa: "Nemojte zamišljati, misliti, analizirati, meditirati, glumiti; održavajte mozak u njegovom prirodnom stanju." Možda ćete shvatiti da je vaše prirodno stanje mozga mnogo ljepše nego što ste zamišljali.

U ovo će vrijeme vaša istinska samoinicijacija desiti, ako je vaša želja iskrena i ako su ostali uvjeti povedeni njome. Možda ćete osjetiti da se, pa makar na trenutak, dotakli višu razinu svijesti. Možda vidite nekakvu viziju unutar oka vašeg uma, i ako nešto vidite, ovo ti se trebalo zapisati odmah nakon što završi ritual jer će sigurno imati neko značenje, čak i ako nije odmah očito.

Duljina ovog perioda mirovanja i tišine je na vama. Vaši spontani osjećaji će vam reći kada je vrijeme da završite s tim. Kada završite, podignite se, zapalite svježi incens ako je potrebno i prođite njime po krugu deosil (u smjeru kazaljke na satu) podižući incens na četvrtima.

Onda se vratite pred oltar i recite ovu invokaciju:
"Ja sam jedinstvena/jedinstven. Nema nijedna osoba točno poput mene. A ipak sam jedno sa svom Prirodom.
Imam pravo biti onaj tko jesam. Moje osnovno Ja je božanstveno i predivno. Imam također pravo biti bolji/bolja nego što jesam, kako bi vanjska manifestacija bila vjernija unutarnjoj stvarnosti.
Ljubljeni Pan, i svi ostali bogovi koji opsjedaju ovo mjesto, podarite mi ljepotu u unutarnjoj duši, i neka unutarnji i vanjski život budu jedno."
Sada se upustite u ples slavlja deosil, po krugu. Opustite se, plješčite rukama, ili tresite sistrum ako ga imate, ili def i pjevajte ove riječi i zvukove iznova:
"O IO PAN!
O IAO!
IA IA ARADIA!
IO EVOHE KERNUNNO!
IO EVOHE DIANA!"
(Vidjeti ćete da će se ova melodija uklopiti u prirodni tijek. Izgovara se ovako: 0 ee-oh Pan ! 0-ee-ah oh ! Ee-ah ee-ah A-rah-dee-ah ! Ee-oh ee-voh-ay Ker-nun-no ! Ee-oh ee-voh-ay Di-an-ah !)

Radite bilo koje korake, dok god uživate u njima. Održavajte ovo dok ne ostanete bez daha i želite prestati. Tada padnite pred oltar i lezite tu dok ne vratite dah i dok se ne budete mogli dignuti.

Uzmite vino i završite ritual tako da nazdravite Bogovima: "Nazdravljam Drevnima! Veseli se sastali, veseli se rastali i veseli se ponovno sastali!"

Sjedite još nekoliko minuta u meditaciji, ako želite, naprosto uživajući u atmosferi kruga, incensa i svjetlosti svijeća te u spoznaji da ste nagi i slobodni. Tada zatvorite krug na prikladni način, pritom zahvaljujući Drevnima za njihovu zaštitu. Prođite incensom po krugu, udarajte zvonce na prikladni način i ugasite svijeće.

Napomena o Riječima Moći
ABRAHADABRA je prava verzija drevne Riječi Moći, od koje je popularna "abrakadabra", koju upotrebljavaju mađioničari i iluzionisti nastala. No to je samo blagi odjek prave riječi. To je riječ načinjena od jedanaest slova, pet samoglasnika i šest suglasnika koji simboliziraju Veliki Rad, sjedinjenje mikrokozmosa (pet, pentagram), s makrokozmosom (šest, heksagram). Njezine kabalističke brojčane ekvivalente su 418 i mnogo se o tome može pročitati u knjizi Kabala od Aleistera Crowleya. To je numerička ekvivalenta ATh IAO (suštine IAO) i njenih brojki kada su zbrojene, 4+1+8=13, vještičji broj, od kojeg su kabalističke ekvivalente Achad (jedinstvo) i Ahbah (ljubav).

Iao je drevno magijsko ime Vrhovnog Boga koje sadržava i muške i ženske aspekte unutar sebe.

Pan je drevni grčki bog čiji je oblik bio univerzalan: rogati bog prirode i životne radosti s kozjim nogama. Kernunno je verzija imena Cernunnos, keltskog rogatog boga, sličan Panu, kojeg se štovalo u  zapadnoj Europi, uključujući područje Velike Britanije u pretkrščansko doba.

Aradia je ime božice Mjeseca talijanskih vještica. Bila je opisana kao Dijanina kćerka, što znači da je ona jednostavno kasnija verzija drevne božice Mjeseca Dijane, koja je u starim mitovima Panova ljubavnica. Još postojeće legende o njoj je skupio američki folklorist Charles Godfrey Leland i objavio ih u knjizi Aradia: or the Gospel of the Witches.

Postoji šansa da je ime Aradia keltsko po porijeklu, povezano s airidh, ljetnim pašnjacima na koje se stoku vodilo za Beltane (1. svibnja) i od kojih ih se vraćalo na četvrtini zime za Samhian (1. studenog). Kelti su izvorno iz središnje Europe i proširili se prema jugu u Italiju te na zapad prema Španjolskoj i Britanskim otocima.

IO EVOHE, IO i IA su neki od drevnih uzvika ili zaziva koje su koristili ekstatični praktičari u kultovima misterija prije mnogo, mnogo godina.
________________________________________________

I eto. To bi vam bilo to od mene. Htjela bih napomenuti da, iako sam navela neke primjere ovih rituala, predlažem da napišete svoj ritual. Možete iskoristiti neke elemente ovih rituala, a i sami vidite da se neki elementi uvijek ponavljaju (npr. pravljenje trokuta od ulja, slične invokacije itd.) pa ih možete i vi uklopiti u svoj ritual. Prijevod je moj pa se nadam da nećete zamjeriti neka odstupanja od originala. Morala sam na dosta mjesta paziti da bude ista rima (a o dobama/slogovima nisam previše vodila računa).

Nadalje, ako imate kakvih pitanja, možete mi se slobodno obratiti. Mislim da su autori sami pojasnili dosta stvari koje su mogle biti nejasne. Ono što vam nisam mogla prevoditi je ostala poglavlja u knjigama koje oni spominju koji se pretežito odnose na formu rituala, pa vam stoga predlažem da pročitate moj post na temu forme rituala kako bi vam bilo jasno kako se uopće otvara/zatvara krug, posvećuju neki predmeti i slično.

Post je zaista dugačak i zamoran, pa nemojte žuriti s analiziranjem i promišljanjem :) ako se odlučite na samoinicijaciju/samoposvećivanje, budite sigurni u taj čin i bude pažljivi. Ako se želite izraziti na ovu temu, ili mislite da sam nešto krivo napisala, ili možda imate neka iskustva koje biste podijelili, rado bih sve to čula u komentarima :D

Nadam se da će vam ove informacije poslužiti!
Do sljedećeg posta,
vaša Witch's Cat

P.S. zahvaljujem puno dvojici predivnih ljudi koji su mi omogućili da dođem do knjige Witchcraft for Tomorrow od Doreen Valiente. Znati će tko su :)